خشکاندن تالاب‌ها در میادین غرب کارون سبب ورود ریزگردها شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: عدم توجه به محیط زیست کشور در چهل سال گذشته و خشکاندن تالاب‌ها در میادین غرب کارون سبب ورود ریزگردها به مناطق غرب کشور شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: عدم توجه به محیط زیست کشور در چهل سال گذشته و خشکاندن تالاب‌ها در میادین غرب کارون سبب ورود ریزگردها به مناطق غرب کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوانسار، علی بختیار شامگاه پنجشنبه در نشست فصلی سمن‌های محیط زیستی خوانسار اظهارداشت: در کمیسیون تلفیق برنامه ششم حفظ محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به حفظ محیط زیست کشور توجه نشده است، افزود: مجلس دهم موضوعات زیست محیطی را در الویت قرار داده و در این زمینه جلسات متعددی برای حفظ محیط زیست و برطرف شدن مشکلات سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مطالبه‌گری ان‌جی‌او ها برای حفظ محیط زیست نقش مؤثر دارد، گفت: مطالبه گری از سمت مردم دولت‌ها را مجبور می‌کند که حفظ محیط زیست را در دستور کار قرار دهند، مطالبه‌گری ان‌جی‌او ها خوانسار این شهر را به باغ‌شهر کشور تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه ایران جزو دومین کشور عضو اپک است که اقدام به سوزاندن گازهای همراه می‌کند، یادآور شد: بسیاری از الزمات زیست محیطی و احکام کنوانسیون‌های بین‌المللی در کشور رعایت نشده است.

بختیار با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه در جهت حفظ محیط زیست سیاست گذاری مناسبی انجام شده است، خاطرنشان کرد: در مجلس دهم برای تقویت و نجات محیط زیست احکام و لوایحی مصوب شده است و اعتباراتی نیز تخصیص داده شده است.

وی تأکید کرد: امروز محیط زیست کشور با چالش بزرگی مواجه است، چنانچه بر طرف نشود نابودی محیط زیست را به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم توجه به محیط زیست کشور در 40 سال گذشته سبب ورود ریزگردها به مناطق غرب کشور شده است، بیان داشت: با خشکاندن تالاب‌ها در میادین غرب کارون آسیب جدی به محیط زیست وارد شده است.

وی در پایان با اشاره اینکه در کشور 40 میلیون متر مکعب گاز همراه سوزانده می‌شود، اذعان کرد: باید گازهای همراه و سوخته شده جمع آوری شود، و به سمت تولید تکنولوژی جدید مانند انرژی تجدید شونده حرکت کنیم، در سال 2020 با این اقدامات زیست محیطی که کیوتو و نهادهای زیست محیطی بین المللی دارند حتما با چالش بزرگ مواجه خواهیم شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار