قیمت پیاز کاهش یافت

رئیس صنف عمده فروشان میوه و تره بار استان اصفهان گفت: قیمت عمده‌فروشی پیاز از پنج‌شنبه هفته گذشته در میدان میوه تره‌بار اصفهان در سطح 1000 تا 1700 تومان معامله شده و همین امر باعث افت قیمت خرده فروشی خواهد شد.

رئیس صنف عمده فروشان میوه و تره بار استان اصفهان گفت: قیمت عمده‌فروشی پیاز از پنج‌شنبه هفته گذشته در میدان میوه تره‌بار اصفهان در سطح 1000 تا 1700 تومان معامله شده و همین امر باعث افت قیمت خرده فروشی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، داستان نوسانات قیمتی میوه در سال جدید طی هفته‌های اخیر به پیاز رسید و عوامل تأثیرگذار بر قیمت همه دست‌به‌دست هم دادند تا قیمت این سبزی اصطلاحاً ارزان دست‌نیافتنی شده و از میوه‌هایی همچون موز پیش بگیرد و حتی به سطوح بالای 4 هزار تومان نیز برسد.

فروشندگان میوه و سبزی و فعالان بازار، دلیل این نوسان سریع قیمت را کاهش عرضه و بعضاً صادرات اعلام می‌کردند؛ اما در چند روز گذشته اتفاقاتی نظیر ورود پیاز استان اصفهان به بازار، موجب افت قیمت این محصول و بازگشت ثبات به بازار شد.

در همین رابطه ناصر اطرج در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: قیمت عمده‌فروشی پیاز از پنج‌شنبه هفته گذشته در میدان میوه تره‌بار اصفهان کاهش داشته و در سطح 1000 تا 1700 تومان معامله شده و همین امر باعث می‌شود با فاصله چند روزه، قیمت پیاز در سطح خرده‌فروشی با کاهش مواجه شود.

وی در ادامه افزود: هم‌اکنون برخی خرده‌فروشان، پیاز خود را بر اساس قیمت 3 هزار تومان خرید قبلی عرضه می‌کنند اما این قیمت به طور قطع کاهش خواهد یافت.

رئیس صنف عمده‌فروشان میوه و تره‌بار استان اصفهان تأکید کرد: خرده‌فروشان اجازه دارند حداکثر 30 درصد به قیمت عمده‌فروشی اضافه کنند و طبیعتاً با قیمت‌های فعلی عمده‌فروشی، قیمت‌ها در سطح شهر کاهش خواهد داشت.

اطرج خاطرنشان کرد: سیب‌زمینی نیز روز پنج‌شنبه به قیمت 800 الی 1100 تومان در میدان تره‌بار اصفهان فروش رفته است.

وی یادآور شد: پیش‌تر نیز اعلام کرده بودیم که با به دست آمدن پیاز منطقه اصفهان و شهرستان‌های اطراف، قیمت‌ها نزولی خواهد شد و همین عامل باعث شده تا شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم.

به گفته رئیس صنف عمده‌فروشان میوه و تره‌بار استان اصفهان، کاهش قیمت پیاز محدود به اصفهان نیز و در سایر استان‌ها نیز اتفاق رخ خواهد داد و بازار کل کشور به ثبات خواهد رسید.

اطرج همچنین تصریح کرد: در حال حاضر میوه اغلب شهرستان‌ها به ثمر رسیده و نوبرانه‌ای در بازار وجود ندارد؛ لذا قیمت عمده انواع میوه به جز چند قلم خاص، در هفته گذشته نسبت مدت مشابه قبلی کاهش داشته و بازار در اکثر اقلام به ثبات رسیده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار