بررسی میزانسن در فیلم کوتاه در پاتوق فیلم کوتاه اصفهان

شش فیلم کوتاه، یکشنبه 15 مردادماه ساعت 17 تا 19:30 در قالب برنامه پاتوق فیلم کوتاه اصفهان در نگارستان امام خمینی به نمایش درمی‌آید.

شش فیلم کوتاه، یکشنبه 15 مردادماه ساعت 17 تا 19:30 در قالب برنامه پاتوق فیلم کوتاه اصفهان در نگارستان امام خمینی به نمایش درمی‌آید.

پنج فیلم ایرانی «جوخه» آزاد محمدی، «از حسکه با عشق» محمد فراهانی، «مقنعه» حامد نجابت، «ظغال» نوا رضوانی و «استریپی» (بابک نکویی، بهنود نکویی) و فیلم سوئیسی «4000 فرانک» ماتو کامف، آثاری هستند که در این نشست به نمایش درمی‌آیند.

«جوخه» داستان سربازی را که در یک موقعیت سخت باید تصمیم مهمی بگیرد، روایت می‌کند. «از حَسَکه با عشق»، داستان ﺩﺧﺘﺮی را که ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﺣَﺴَﮑﻪ ﺳﻮﺭﯾﻪ ﺩﺭ ﻣﺤﺎﺻﺮﻩ ﺩﺍﻋﺶ گرفتارشده، به تصویر می‌کشد. در فیلم کوتاه «مقنعه»، دختر مجردی که مدرس زبان انگلیسی است، در منزلی استیجاری سکونت دارد. روزی که صاحب‌خانه برای تمدید قرارداد قصد آمدن به خانه را دارد، دختر از یکی از شاگردان پسر خود می‌خواهد بعد از کلاس در منزل بماند، چون نسبت به صاحب‌خانه بی‌اعتماد است. «ظُغال» روایت زندگی پیرمردی ۸۰ ساله است که به مدت ۶۰ سال، منبع درآمدش خالی کردن چاه‌های ظُغال است. داستان انیمیشن کوتاه «استریپی» در یک کارخانه بزرگ می‌گذرد. کارگری که مجبور به انجام کارهای تکراری است، ناگهان تصمیم می‌گیرد برخلاف بقیه عمل کند. در «4000 فرانک»، نیکلاس وگمولر برای یک کارخانه بیمه کار می‌کند و ماهانه ۱۶۰۰۰ هزار فرانک درآمد دارد. روزی غریبه‌ای با یک درخواست به سراغ او می‌رود و به او می‌گوید باید ماهیانه ۴۰۰۰ فرانک به من بدهی تا دست از سرت بردارم! آقای وگمولر این درخواست را احمقانه تلقی می‌کند و مزاحم را نادیده می‌گیرد.

مجتبی اسپنانی این آثار را بررسی می‌کند و بخشی از این جلسه هم، به نشست تخصصی «اجزای میزانسن در فیلم کوتاه» اختصاص می‌یابد.

پاتوق فیلم کوتاه اصفهان، به همت انجمن سینمای جوان اصفهان و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، یکشنبه‌های هر هفته ساعت 17 الی 19:30 در نگارستان امام خمینی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار