آغاز مستند نگاری 2 اثر تاریخی شهرستان آران و بیدگل جهت ثبت در فهرست آثار ملی

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل در حاشیه بازدید از خانه آیت اله عاملی و آب انبار حاج امین این شهرستان، از آغاز مستند نگاری این 2 اثر تاریخی جهت ثبت در فهرست آثار ملی خبرداد.

اصفهان امروز: رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل در حاشیه بازدید از خانه آیت اله عاملی و آب انبار حاج امین این شهرستان، از آغاز مستند نگاری این 2 اثر تاریخی جهت ثبت در فهرست آثار ملی خبرداد.
جواد صدیقیان افزود: این آثار شامل خانه آیت اله عاملی و آب انبار حاج امین می باشد که با حضور کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان مستند نگاری آنها جهت ثبت در فهرست آثار ملی آغاز گردید.
وی با بیان این که گام اول در تمامی امور مطالعاتی و پژوهشی و انجام اقدامات مرمتی در هر اثر، ثبت آن اثر می باشد، ادامه داد: این اداره در سال ۹۵ و سال جاری یکی از مهمترین برنامه های مدیریتی خود را ثبت آثار تاریخی ـ فرهنگی در فهرست میراث ملی قرار داده است.
صدیقیان تصریح کرد: امیدواریم با ثبت این منابع ارزشمند تاریخی علاوه بر بهره‌وری از قابلیت گردشگری آن برای جذب گردشگران، از حمایت مردم جهت حفظ و نگهداری آن‌ها هم بهره‌مند شویم.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل در پایان با تأکید بر ضرورت حفاظت و نگهداری از این آثار تاریخی ارزشمند یادآور شد: همشهریان محترم می‌توانند در صورت شناسایی آثار تاریخی، طبیعی، فرهنگی با مراجعه به اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نسبت به معرفی آن اقدام تا در صورت واجد شرایط بودن آثار مراحل مستند نگاری و آماده‌سازی برای ثبت آن‌ها انجام شود
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار