روزانه 6.8 تن مواد قابل بازیافت در کاشان جمع آوری می شود

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان گفت: روزانه 6.8 تن مواد قابل بازیافت توسط عوامل مجاز شرکت بازیافت منطقه کاشان و آران و بیدگل از سطح شهر کاشان جمع آوری می شود.

اصفهان امروز: معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان گفت: روزانه 6.8 تن مواد قابل بازیافت توسط عوامل مجاز شرکت بازیافت منطقه کاشان و آران و بیدگل از سطح شهر کاشان جمع آوری می شود.
محمد حسین واحدیان با تاکید بر اینکه با اجرایی شدن طرح تفکیک از مبدا در قسمتی از شهر کاشان روزانه 6.8 تن مواد قابل بازیافت توسط عوامل مجاز شرکت بازیافت منطقه کاشان و آران و بیدگل از سطح شهر کاشان جمع آوری می شود، گفت: این مهم علاوه بر ارزش ریالی بازگشت مجدد مواد بازیافتی به چرخه اقتصادی کشور موجب می شود تا سالیانه حدود 3 میلیارد ریال از هزینه های شهرداری کاشان در جمع آوری و حمل و دفن پسماند کاهش یابد و بودجه های عمرانی شهر صرف هزینه های آبادانی شود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری کاشان در چند سال گذشته با تغییر رویکرد از دفن پسماندهای خانگی کاسته است، اظهار کرد: شهرداری کاشان برپایه وظایف قانونی محوله خود به عنوان مدیریت اجرایی پسماند شهر کاشان با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز شرایط لازم جهت ورود دوباره مواد قابل بازیافت به چرخه اقتصادی کشور را با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی و کاهش هزینه ها و مشکلات دفن پسماند را ایجاد کرده است.
*آموزش 16370 پلاک در منطقه دو و پنج
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان تصریح کرد: شرکت بازیافت با اجرای طرح های آموزشی همچون آموزش چهره به چهره درب منازل تاکنون نسبت به آموزش 16370 پلاک در منطقه دو و پنج اقدام نموده که در این برنامه آموزشی یک کد اشتراک به منازل اختصاص یافته است تا شهرداری با استفاده از آن بتواند نسبت به شناسایی شهروندان فعال طرح و ارائه بسته های تشویقی همچون قرعه کشی های ماهانه اقدام کند.
واحدیان با اشاره به جایگاه سیستم مکانیزه در حوزه تنظیف شهری بیان کرد: با مطالعات علمی و بررسی های فنی که توسط کارشناسان این معاونت صورت گرفت مشخص شده گسترش سیستم مکانیزه می تواند باعث افزایش قابل توجه کیفیت و کاهش هزینه ها در میان مدت و بلند مدت شود.
وی یادآور شد: با تغییر استراتژی ها و با هدف گذاری تغییر سیستم سنتی حوزه تنظیف به سیستم مکانیزه شاهد افزایش چندبرابری دستگاه های مکانیزه در سال 95 نسبت به سال 93 بوده ایم بطوری که هم اکنون دو دستگاه جاروب مکانیزه و یک دستگاه جدول شور مکانیزه و یک دستگاه کارواش و10 دستگاه پرس جمع آوری زباله بصورت کامل تحت اختیار این حوزه قرارداده شده است و سعی بر آن است تا با تامین هزینه های مورد نیاز نسبت به تغییر کامل سیستم حوزه تنظیف تا سه سال آینده اقدام شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار