سپاهان ضربه‌فنی شد، ذوب‌آهن ضربه‌فنی کرد

هفته دوم لیگ برتر با برگزاری هشت دیدار در روزهای پنج‌شنبه و جمعه گذشته به پایان رسید. در این هفته از بازی‌ها آنچه بیشتر به چشم آمد و هنوز هم غیرقابل‌هضم به نظر می‌رسد صدرنشینی جم پارس جنوبی تیم تازه‌وارد لیگ هفدهم است.

امیرحسین احتشامی- اصفهان امروز: هفته دوم لیگ برتر با برگزاری هشت دیدار در روزهای پنج‌شنبه و جمعه گذشته به پایان رسید. در این هفته از بازی‌ها آنچه بیشتر به چشم آمد و هنوز هم غیرقابل‌هضم به نظر می‌رسد صدرنشینی جم پارس جنوبی تیم تازه‌وارد لیگ هفدهم است. تیمی که هدایت آن را مهدی تارتار بر عهده دارد و هیچ بازیکن سرشناسی ندارد و چهره‌های مطرح این تیم جنوبی فقط محسن فروزان و میثم نقی زاده به شمار می‌روند. این تیم زردپوش جنوبی که در هفته نخست دروازه گسترش فولاد را به توپ بسته و با برتری چهار بر یک از زمین خارج‌شده بود در هفته دوم هم همین بلا را سر شاگردان مجید جلالی آورد، با این تفاوت که اگرچه سه بار گلزنی کرد اما دو گل نیز دریافت کرد. حالا پارس جنوبی جم با هفت گل زده عنوان بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و به نظر می‌رسد سایر تیم‌ها باید از رویایی با این تیم زهرآگین در خط حمله بترسند؛ اما دومین اتفاق عجیب و بارو نکردنی هفته دوم لیگ در مشهد رقم خورد. جایی که در پایان بازی سپاهان با پدیده آنچه روی اسکوربرد ورزشگاه ثامن نقش‌بست برتری چهار بر صفر میزبان بود.
ذوب آهن بی‌دردسر گسترش را غرق کرد
تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و گسترش فولاد برگزارکننده نخستین بازی جمعه‌شب بودند. دیداری که 30 دقیقه زودتر از سه بازی باقی‌مانده شروع شد. حریف ذوب‌آهن هم‌تیمی نبود جز گسترش فولاد که در هفته اول یک بازی خانگی را با چهار گل به پارس جنوبی واگذار کرده بود. لوکا بوناچیج سرمربی نام‌آشنای کُرُوات در بازی با ذوب‌آهن آنچه در چنته داشت رو کرد بلکه حتی با گرفتن یک امتیاز اثرات شکست سنگین هفته نخست را کمتر کند. از سوی دیگر امیر قلعه‌نویی هم تمام مهره‌های تهاجمی‌اش را به میدان فرستاد تا به هر شکل ممکن 3 امتیاز این بازی خانگی را از دست ندهد. این دیدار در شرایطی آغاز شد که تنها حدود 500 تماشاگر در ورزشگاه فولادشهر حاضرشده بودند و عملاً بازی در شرایطی سوت‌وکور برگزار می‌شد. ذوبی‌ها برای رسیدن به دروازه فرناندو دخسوس یکی از بهترین گلرهای لیگ شانزدهم 44 دقیقه انتظار کشیدند تا اینکه اسماعیل شریفات کوتاه‌قامت روی ارسال زیرکانه ربیع عطایا از سمت راست با ضربه سر توپ را به‌جایی فرستاد که کشف برزیلی ویسی هم تنها نظاره‌گر بوسه زدن توپ بر تور دروازه باشد. این گل نتیجه یک‌بر صفر را برای ذوبی‌ها در نیمه نخست به همراه آورد. در نیمه دوم به نظر می‌رسید شاگردان بوناچیج برای جبران گل خورده وارد زمین شوند اما نه‌تنها چنین نشد بلکه اشتهای ذوبی برای تحقیر دخسوس فزونی گرفت. ورود مهدی رجب‌زاده در دقیقه 50 به‌جای محمدرضا عباسی هم از اندیشه‌های تاکتیکی امیر قلعه‌نویی برای رسیدن به گل‌های بیشتر حکایت می‌کرد. اتفاقی که عملاً نیز افتاد و مسن‌ترین گلزن لیگ یک‌بار روی ارسال کرنر و ضربه سر وحید محمدزاده مدافع پیش‌تاخته ذوب‌آهن زمینه‌ساز به ثمر رسیدن گل دوم تیمش شد و شش دقیقه بعد خودش با یک شوت پای چپ از راه دور که به سر یکی از مدافعین میهمان نیز برخورد کرد برای سومین بار دروازه دخسوس نگون‌بخت را گشود. ذوبی‌ها با این برد بدون حرف‌وحدیث به‌جایگاه چهارم جدول رسیدند و البته برای دیگر حریفان هم‌عرض اندامی‌کردند.
سپاهان همه را شوکه کرد
تیم فوتبال سپاهان جمعه‌شب در حالی برابر پدیده مشهد به میدان رفت که شاید بدبین‌ترین هواداران فوتبال هم پیش‌بینی رقم خوردن نتیجه پایانی این بازی را نمی‌کردند. زلاتکو کرانچار که در بازی با حریف مشهدی ساسان انصاری محروم را هم پس از بخشیده شدن در اختیار داشت به امید کسب برد شاگردانش را به مصاف یاران رضا مهاجری فرستاد. درحالی‌که هنوز بازی شکل واقعی به خود نگرفته بود زردپوشان اصفهانی در همان دقیقه دوم روی ضربه بغل پای حسین مردامند دروازه شان را بازشده دیدند. 23 دقیقه بعد محمد قاضی هم با یکی از همان شوت‌های از راه دور خودش برای بار دوم توپ را به تور دروازه سپاهان دوخت تا شاگردان کرانچار با شکست دو بر صفر راهی رختکن شوند. حالا کار برای تیمی زردپوش اصفهانی بسیار دشوار شده بود چراکه آنها باید با تفکر جبران نتیجه به میدان آمده و از شکست حداقل تساوی و در شرایط آرمانی برد بسازند؛ اما جریان بازی اصلاً بر وفق مراد طلایی پوشان پیش نرفت و تنها هشت دقیقه پس از شروع نیمه دوم امین قاسمی نژاد بازیکن زهردار میزبان برای سومین بار صدقیان را تسلیم کرد تا عملاً طومار سپاهانی‌ها در همان اوایل نیمه دوم درهم‌پیچیده شود. بازی بی‌هدف شاگردان کرانچار که پیش‌ازاین گل هم شلخته‌بازی می‌کردند، شدت بیشتری گرفت و میزبان هم که بازی حریف را کاملاً به سود خود می‌دید با آسودگی خیال بیشتری به گذراندن وقت ادامه داد. در این میان سه تعویض کرانچار هم نه‌تنها چاره‌ساز نشد بلکه با به ثمر رسیدن گل چهارم پدیده توسط محمدرضا خانزاده، یکی از سنگین‌ترین شکست‌های سپاهان در تاریخ لیگ برتر به ثبت رسید. طلایی پوشان اصفهانی با این باخت تحقیرآمیز تا رتبه سیزدهم جدول سقوط کردند و اگر اندکی دیر بجنبند رقم خوردن اتفاقات ناخوشایند زمان ویسی چندان دور از انتظار نیست چراکه هواداران این تیم اصفهانی با صبر و حوصله بیگانه‌اند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار