اتمام كار شورای چهارم در 12 شهريور

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در یكصد و هشتاد و هشتمین جلسه علنی از اتمام كار شورای چهارم در 12 شهریور سال جاری خبر داد.مهندس رضا امینی، همچنین اواخر هفته گذشته طی خبری اعلام كرد كه با ابلاغ رسمی وزارت کشور، زمان آغاز فعالیت شوراها در دوره پنجم معین می‌شود. وی ادامه داد: انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر در خرداد سال 92 انجام شد و از 13 شهریور شورای اسلامی شهر کار خود را آغاز کرد.

اصفهان زیبا: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در یكصد و هشتاد و هشتمین جلسه علنی از اتمام كار شورای چهارم در 12 شهریور سال جاری خبر داد.مهندس رضا امینی، همچنین اواخر هفته گذشته طی خبری اعلام كرد كه با ابلاغ رسمی وزارت کشور، زمان آغاز فعالیت شوراها در دوره پنجم معین می‌شود. وی ادامه داد: انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر در خرداد سال 92 انجام شد و از 13 شهریور شورای اسلامی شهر کار خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه براساس قانون مدت دوره فعالیت شوراها چهار ساله است، ادامه داد: در انتهای سال 1395 مجلس شورای اسلامی به این دلیل که انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا یک ماه زودتر نسبت به سال 92 برگزار شد و برگزاری این انتخابات در 29 اردیبهشت سال 96 صورت گرفت، پیشنهادی را با کاهش یک ماهه دوره فعالیت شوراها و اتمام فعالیت آنها برای 13 مرداد به تصویب رساند و در دستور کار شورای نگهبان قرار گرفت.وی ادامه داد: براساس اطلاعاتی که توسط رئیس شورای شهر تهران و رئیس شورای عالی استان ها ارسال شد، براساس تایید مصوبه مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان، دوره فعالیت شوراها از این دوره به بعد 14 مرداد و انتهای دوره 13 مرداد چهار سال بعد خواهد بود. وی تاكید كرد: برای اینکه این مصوبه نافذ باشد و توسط ریاست جمهور به وزارت کشور و از طریق وزارت کشور به استانداری های سراسر کشور و سپس به فرمانداری ها ابلاغ شود، یک تاخیر زمانی وجود دارد که برداشت از قانون به دو صورت بوده و مورد اختلاف نظر است كه با اعلام از طریق اخبار در روز شنبه 14مرداد، 12 شهریور تاریخ اتمام كار شورای چهارم اعلام شد.رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پس از برگزاری مراسم سوگند و تحلیف شورای اسلامی شهر در دوره پنجم در فرمانداری ، همان روز باید برای انتخاب مدیریت شهر و شهردار اقدام کنند. وی اظهار داشت: براساس قانون منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سه اقدام می توانند انجام دهند که می توانند شهردار را در همان روز به صورت قاطع انتخاب کنند و یا تا انتخاب شهردار جدید، حکم سرپرستی برای شهردار فعلی زده شود و شهردار فعلی به صورت سرپرستی اداره شهر را انجام بدهد و یا از شهردار حاضر خداحافظی و یک نفر دیگر را تا انتخاب قطعی شهردار جدید به عنوان سرپرست انتخاب کنند.

دانستن حق مردم است
مهندس امینی در بخش دیگری از نطق میان دستور خود ضمن تبریک فرا رسیدن17 مرداد و روز خبرنگار گفت: باید تقدیر كرد از خبرنگارانی كه صادقانه و با تعصب و دقت خاصی برای انعكاس اخبار تلاش می‌كنند؛ به ویژه خبرنگاران پارلمان شهر كه هر هفته همراه جلسات علنی شورای اسلامی شهر هستند، به اعضا مراجعه و برای دریافت اخبار تلاش می‌كنند و مردم را از وضعیت شورا، شهر و شهرداری آگاه می‌كنند. وی ادامه داد: انعكاس اخبار و رویدادهای شهر جزء وظایف اصلی خبرنگاران است كه با حفظ دقت، امانت، سرعت و صداقت انجام می‌شود و خبرنگاران با استفاده از حرفه خبرنگاری و استعدادهای ذاتی كه به این حرفه دارند برای تهیه خبر اقدام می‌كنند.وی ادامه داد: مردم هم به واسطه انتشار این اخبار، با چشمان تیزبین مسئولان را رصد و مسئولان هم با علم به اینكه امانت دار مردم هستند و باید با حفظ امانت فعالیت‌های خود را انجام دهند، همیشه برای حفظ حقوق بیت المال و انجام وظایف خود تلاش می كنند.به گفته رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، کار خبرنگار، انعکاس رخدادهایی است که قابلیت خبرشدن و اطلاع رسانی به جامعه را دارد. وی اظهار داشت: لازمه خبرنگار خوب بودن، داشتن علم و دانش، تجربه و جسارت است تا در کنار آن با سرعت، دقت و صحت، که سه اصل مهم در کار خبری است بتواند موفق عمل کند. وی افزود: در سال ۱۹۷۸ توسط سازمان یونسکو ، اعلامیه‌اى درباره نقش رسانه‌هاى جمعى در تقویت صلح جهانى و تفاهم بین‌المللى به تصویب رسید و در این اعلامیه ، لزوم تربیت اخلاقى و اجتماعى روزنامه‌نگاران ارائه شد. گفتنی است، در این مجموعه، آزادى مبادله اخبار و اطلاعات، یک حق اساسى تلقى شده و دستورالعمل‌هاى اخلاقى براى همه کسانى که در جمع‌آورى و کسب و نشر و تفسیر اخبار و اطلاعات شرکت دارند، وضع شده است.

مناسبت‌های هفته
مهندس امینی، فرا رسیدن 15 مرداد، سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان عباس بابایی را گرامیداشت و گفت: با شروع جنگ تحمیلی، شهید بابایی آماده خدمت و جانبازی برای اسلام و میهن شد. اودر طول خدمت، به خاطر کاردانی و فعالیت شبانه روزی اش، در نهم مردادماه 1360 ضمن ارتقا به درجه سرهنگ دومی، به عنوان فرمانده پایگاه هوایی اصفهان منصوب شد وضمن فرماندهی پایگاه هوایی اصفهان، دست از خلبانی و پرواز نکشید و در بیشتر عملیات های
برون مرزی شرکت داشت و با بیش از سه هزار پرواز، کارنامه درخشانی برای خود و میهنش به جا گذاشت.رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان 16 مرداد، تشکیل جهاد دانشگاهی را تبریک گفت و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فضای جامعه از فرهنگ طاغوتی پاک نشده بود و مظاهر آن در همه جا به چشم می‏خورد و همچنین عوامل فعال طاغوتی در دانشگاه‏ها مانع اشاعه فرهنگ اسلامی بودند كه دانشجویان در برابر این مسئله، به مقابله برخاستند و دانشگاه‏ها تعطیل و حضرت امام(ره) با تایید این حركت، فرمان تشكیل نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی را صادر كردند تا پس از تشكیل ستاد انقلاب فرهنگی، فرهنگ منحط غربی از مراكز علمی و فرهنگی كشور زدوده شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار