باخت چهار گله هم شد سوغاتی؟!

اولین برد ذوب آهن در لیگ هفدهم با باخت سنگین سپاهان همراه شد تا فوتبال اصفهان یک شب متفاوت را سپری کند. ذوبی‌ها با امیر قلعه نویی از لوکا و شاگردانش در تیم گسترش فولاد پذیرایی کرده و این تیم را با باخت 3 بر صفر بدرقه کردند. سپاهانی‌ها هم که راهی مشهد شده بودند، با تحمل باخت 4 بر صفر، عجیب‌ترین نتیجه هفته دوم را به خود اختصاص دادند تا مشخص شود که تیم کرانچار هنوز با «تیم شدن» فاصله دارد.

اصفهان زیبا: اولین برد ذوب آهن در لیگ هفدهم با باخت سنگین سپاهان همراه شد تا فوتبال اصفهان یک شب متفاوت را سپری کند. ذوبی‌ها با امیر قلعه نویی از لوکا و شاگردانش در تیم گسترش فولاد پذیرایی کرده و این تیم را با باخت 3 بر صفر بدرقه کردند. سپاهانی‌ها هم که راهی مشهد شده بودند، با تحمل باخت 4 بر صفر، عجیب‌ترین نتیجه هفته دوم را به خود اختصاص دادند تا مشخص شود که تیم کرانچار هنوز با «تیم شدن» فاصله دارد.

در چارچوب مسابقات هفته دوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، تیم ذوب آهن در نخستین میزبانی خود در فصل جدید در ورزشگاه فولادشهر از تیم گسترش فولاد تبریز پذیرایی ‌کرد که این دیدار با حساب 3 بر صفر به سود تیم اصفهانی خاتمه یافت.ذوبی ها که برخلاف میل باطنی سرمربی خود، نتوانستند در نقش جهان این دیدار را برگزار کنند، با این برد، انگیزه مضاعفی برای ادامه لیگ به دست آوردند.مدرس اصفهانی AFC در تحلیل این دیدار می‌گوید: تیم فوتبال ذوب آهن در یک دیدار خانگی در حالی به زمین پا گذاشت که با شش تغییر نسبت به بازی قبل و تغییری جزئی در چینش بازیکنان، چشم به سه امتیاز بازی داشت.قاسم رحیمی ادامه می‌دهد: آسیب دیدگی چند مهره اصلی این تیم مانند حدادی فر، علی حمام و مهدی پور، می‌توانست مشکلاتی را برای این تیم به وجود بیاورد؛ اما استفاده بهینه از سایر بازیکنان، با تکیه بر تاکتیک هجومی 3-4-1-2 روز خوبی را به خصـــوص در نیمـــه دوم برای ذوب‌آهن رقم زد. وی می‌افزاید: از طرفی، تیم گسترش با یک بازی سرعتی، سعی در کسب اولین پیروزی در لیگ داشت و در دقیقه 13 و 32 نیز موقعیت‌های خطرناکی را روی دروازه ذوب آهن به وجود آورد که واکنش بسیار عالی رشید مظاهری مانع از به ثمررسیدن گل شد.عضو تیم کارشناسی اصفهان زیبا درباره آنچه در نیمه اول بازی ذوب آهن باید مــــدنظر قرار می‌گرفت، می‌گوید: بازی سرعتی، میل به استفاده از فضای پشت مدافعان و ارسال توپ، عجله بیش از حد که باعث لو دادن توپ در میانه زمین و پشت محوطه جریمه حریف می‌شد و استفاده نکردن درست از توپ برگشتی یا ریباند، ضعف در موج دوم حمله و اقتدار خط دفاعی و دروازه بان از مهم‌ترین نقاط ضعف و قوت تیم آهن در نیمه اول بود.وی تصریح می‌کند: ذوب آهن در دقیقه 14 روی ضربه مستقیم عطایا و دقیقه 28 ضربه مستقیم اسماعیلی فر خطرناک ظاهر شد؛ اما در دقیقه 45 روی سانتر دقیق عطایا و ضربه شریفات به گل رسید. این گل باعث کاهش استرس و کم شــــدن ضریب اشتباهات بازیکنان و ارتباط مناسب ذوبی‌ها شد.در دقیقه 48 شریفات، شوت زیبایی را روانه دروازه حریف کرد که واکنش دخسوس را به همراه داشت و در دقیقه 69 ضربه مهاجم گسترش به دیرک افقی دروازه ذوبی‌ها برخورد کرد.رحیمی ادامه می‌دهد: آنچه در نیمه دوم بازی مشهود بود، آمادگی بدنی بازیکنان ذوب آهن نسبت به حریف بود. دوندگی، پوشش فضاهای خالی، هوشیاری و پاس‌های کوتاه، نه تنها سرعت حریف را کنترل نکرد، بلکه باعث ایجاد موقعیت‌های گل زیبایی روی دروازه حریف شد. در دقیقه 70 ضربه سر محمدزاده روی ارسال کرنر مهـــدی رجب زاده گل دوم و در دقیقه 76 شوت 30 مــــتری رجب زاده گل سوم و زیباترین گل هفته دوم را رقم زد.به گفتــــه این مــــربـــی فوتبال، مهم‌تریــــن نقطه قوت ذوب‌آهن، خط دفـــاعی و نیز دروازه بان این تیــم است و محمـــدزاده بهترین و موثرترین بازیکن ذوب آهن در این دیدار بود. در تیم گســـترش نیز یوسف سیدی و دروازه بان این تیم با وجود دریافت سه گل، بهترین بازیکنان این تیم بودند و گسترش فولاد نیز بسیار خوب نشان داد که در هفته‌های آینده می‌تواند نتایج بهتری کسب کند.

ثبت یک نتیجه عجیب و غریب در مشهد
جمعه شب در ورزشگاه ثامن مشهد نتیجه عجیب و غریبی به وقوع پیوست و تیم سپاهان که لیگ را با تساوی خانگی شروع کرده بود، متحمل شکست 4 بر صفر در مقابل تیم پدیده مشهد شد.سپاهان با انگیزه کسب برد به میدان رفته بود؛ اما گل زودهنگام بازیکن سابق این تیم، معادلات بازی را بهم ریخت. در دقیقه اول بازی، ارسال کرنر از سمت راست خط دفاع سپاهان به دیرک اول ارسال شد و پس از اینکه توپ از زیر پای چند بازیکن رد شد، به محمد حسین مرادمند رسید و این بازیکن هم با یک بغل پای ساده توپ را وارد دروازه تیم سابق خود کرد.سپاهان که در این بازی نیز مهدی صدقیان را درون دروازه داشت، در خط دفاعی عملکرد ضعیفی را به نمایش گذاشت.در دقیقه 25 محمد قاضی موفق به گرفتن توپ از رسول نویدکیا شد و بلافاصله به سمت دروازه شوتزنی کرد که شوت او گل دوم پدیده را ثبت کرد و در نهایت نیز نیمه نخست با دو گل به سود تیم میزبان خاتمه یافت.در دقیقه 53 بازی، ارسال بازیکنان پدیده از سمت چپ خط دفاعی سپاهان به امین قاسمی نژاد رسید و این بازیکن هم پس از کنترل توپ با یک چرخش به توپ ضربه آرامی را زد که توپ در کمال ناباوری به سومین گل پدیده تبدیل شد.در دقیقه 78 نفوذ زیبای میلاد کمندانی و پاس او به خانزاده با حرکت انفرادی زیبای محمد خانزاده همراه شد و این مدافع با پیشروی به داخل محوطه جریمه سپاهان با ضربه‌ای زیبا چهارمین گل پدیده را به ثمر رساند. ضمنا شادی خانزاده بعد از گل جالب بود.سپاهان که برای جبران مافات تساوی هفته اول به مشهد سفر کرده بود، برای همشهریانش باخت چهار گله را سوغاتی آورد.شروع تک امتیازی سپاهان در دو هفته ابتدایی لیگ هفدهم در شرایطی به وقوع پیوست که این تیم حتی در فصل گذشته و با عبدالله ویسی هم شروع بهتری داشت.

بدترین شروع تاریخ سپاهان
مساوی هفته اول مقابل سایپا و حالا باخت ۴ بر صفر برابر پدیده در مشهد؛ نتایجی که برای تیمی مثل سپاهان با یک مربی مثل زلاتکو کرانچار چیزی فراتر از بد است. سپاهان در طول ۱۷ دوره لیگ فقط یک بار در دو بازی اول یک امتیاز گرفته است. آنها در لیگ چهارم هم در دو بازی اول خود یک بار باختند و یک بار مساوی کردند.در آن دوره هم بازی اول آنها با سایپا بود و سپاهان ۴ بر یک از این تیم شکست خورد. در بازی دوم آنها اولین امتیازشان را گرفتند و با استقلال اهواز مساوی کردند. در این فصل هم آنها شرایط مشابهی دارند؛ با این تفاوت که در بازی دوم ۴ بر صفر باخته‌اند و یک گل کمتر زده‌اند. سپاهان پیش از شروع فصل از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شد و نتیجه خردکننده ۴ بر صفر هم سه امتیاز را از این تیم گرفته و هم ممکن است سپاهان کرانچار را در هم بشکند؛ به خصوص آنکه طرفداران پرافتخارترین تیم لیگ برتر اصلا به چنین نتایجی عادت ندارند.با وجود انتقادات وارده به سپاهان بابت نتیجه کسب شده، کرانچار، سرمربی این تیم به آینده تیمش امیدوار است. وی در نشست خبری بعد از بازی گفت: فکر نمی‌کنم این شکست تاثیر بدی روی ما داشته باشد. بسیاری از بازیکنــــان داخلی و خارجی جدیدی به ما ملحق شدند و نیاز به زمان دارند تا با هم هماهنگ شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار