تجدید بیعت مسلمانان با مکتب امام حسین(ع) مهم‌ترین پیام‌ راهپیمایی عظیم اربعین حسینی

معاون فرماندار شهرستان لنجان گفت: با وجود تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی دشمنان برای کمرنگ ساختن باورها و اعتقادات دینی در بین مذهبی امت مسلمان، همه ساله برگزاری اجتماع اربعین حسینی در کنار مناسبات مذهبی خط بطلانی بر اقدامات بی‌اثر و نتیجه دشمنان است.

خدامراد صالحی در نشست ستاد اربعین حسینی شهرستان لنجان با اشاره به اینکه باید از فرصت معنوی گردهمایی عظیم اربعین حسینی به درستی استفاده کرد، گفت: نکته‌ای که درباره اربعین حسینی باید مورد توجه قرار گیرد این است که بر مبنای روایات در میان ذوات مقدسه ائمه معصومین(ع)، امام حسین(ع) جایگاه خاصی دارد و اگرچه معصومین(ع) همه کشتی نجات محسوب می‌شوند ولی نقش امام حسین(ع) ویژه است.

وی افزود: همه می‌دانیم که تاسیس و حدوث اسلام از پیامبر(ص) و بقای اسلام از امام حسین(ع) است، چرا که خون پاک آن حضرت، اسلام ناب محمدی را بیمه کرد و ایشان بزرگ‌ترین احیاگر اسلام حقیقی است، از همین رو اربعین شهادت آن بزرگوار نیز بیش از سایر معصومین(ع) مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به اینکه اربعین، مانوری عظیم در مقابل مستکبران جهان است، تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که برگزاری اربعین فقط مختص امام حسین(ع) شده است چرا که یادآوری اربعین و شهادت حسین(ع) خونی تازه را در رگ‌های شیعیان به جریان می‌اندازد و همگان را به قیام در راه خدا و عدالت‌خواهی و فرهنگ شهادت در این راه دعوت می‌کند.

وی ادامه داد: از این رو مسئله اربعین و اقامه عزا برای امام حسین(ع) در این روز از جایگاه عظیمی برخوردار است و بزرگان دین نیز در این باره اتفاق نظر دارند لذا گردهمایی عظیم اربعین حسینی، هویت مهمی برای شیعیان به شمار می رود که باید از این فرصت معنوی به درستی استفاده کرد.

صالحی اضافه کرد: با وجود تلاش بی ‌ وقفه و شبانه ‌ روزی دشمنان برای کمرنگ ساختن باورها و اعتقادات دینی در بین مذهبی امت مسلمان، همه ساله برگزاری اجتماع اربعین حسینی در کنار مناسبات مذهبی خط بطلانی بر اقدامات بی ‌ اثر و نتیجه دشمنان می ‌ کشد، تا در تکراری به وسعت و فراخنای تاریخ حق را ماندنی و باطل را فناپذیر و رفتنی نشان دهد .

وی عنوان کرد: با تلاش های صورت گرفته چند سالی است که شاهد حضور عظیم دلدادگانی از شهرستان لنجان در همایش میلیونی اربعین حسینی هستیم، زائرانی که عاشقانه به دیدار معشوق شتافته و عارفانه از میعادگاه اباعبدالله الحسین(ع) به شهر و دیار خود بازمی ‌ گردند تا با کوله ‌ باری از معرفت به امام حسین(ع) به انتظار اربعینی دیگر بنشینند .

معاون فرماندار شهرستان لنجان بیان کرد: بتابر این برگزاری باشکوه اجتماع اربعین حسینی آن هم در شرایط و برهه ‌ ای از زمان که دشمنان اسلام برای ایجاد کوچکترین فاصله بین امت اسلام با باورها و اعتقادت دینی و مذهبی آنها سرمایه ‌ های کلانی را هزینه می ‌ کنند، بسیار مهم و با اهمیت است .

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و پیام ‌ های راهپیمایی عظیم اربعین حسینی تجدید بیعت مسلمانان به ویژه شیعیان با مکتب و قیام امام حسین(ع) است از این رو دشمنان اسلام با رصد کامل نحوه برگزاری برنامه ها و همچنین همایش بزرگ اربعین حسینی به دنبال یافتن نقاط ضعفی در این اجتماع و مراسم های مذهبی هستند .

صالحی اذعان کرد: دشمنان اسلام تصور می ‌ کنند که جوانان مسلمان نسل امروز از ارزش ‌ های دینی فاصله گرفته ‌ اند، حال آنکه حضور چشمگیر قشر جوان و نوجوان در این اجتماع میلیونی و همچنین ویژه برنامه هایی که در میهن اسلامی در اربعین حسینی برگزار می شود پیام ‌ های مهمی را به دنیا مخابره می کند.

وی تاکید کرد: یکی از تأثیرات بزرگ و سترگ قیام و نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) همعصر نهضت حسینی، بحث بیداری جامعه اسلامی بعد از واقعه عظیم عاشورا بود. در باب رویکرد جامعه معاصر نهضت حسینی باید این نکته را لحاظ کرد که، با شروع حرکت و خیزش های مردمی در تبعیت از نهضت حسینی و همچنین رویکرد جامعه در مسیر زیارت و طواف گرد حرم حضرت سیدالشهداء(ع)، این رویکرد به اوج و اقتدار خود رسید .

معاون فرماندار شهرستان لنجان متذکر شد: باید توجه کرد هر حرکتی به برای زیارت و طواف حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلای معلی، قطعاً روشنگر و تبیین کننده مسیر و روش و مسلک حرکت عظیم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خواهد بود .

وی ضمن معرفی اعضای ستاد اربعین حسینی شهرستان لنجان و تشریح وظایف کمیته های پنجگانه ی زیرمجموعه ی آن گفت: مسئولان کمیته های مربوطه باید جلسات مستمری با ادارات عضو برگزار و مقدمات کار و هماهنگی لازم را درخصوص برنامه ریزی برنامه های اربعین، جلب مشارکت های مردمی و اعزام زائرین به نحو مناسب فراهم کنند.

صالحی در پایان با تأکید بر تشکیل ستادهای فرعی در شهرها به محوریت ائمه ی جمعه و همکاری شهرداری ها، شوراهای اسلامی و بسیج، و در روستاها با محوریت ائمه ی جماعات، خواستار پیگیری وظایف محوله و مشارکت در این امر شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار