حراج امتیاز ممنوع

ذوب‌آهن با یک برد قاطع و بدون حرف حدیث خیلی زود به آنچه امیر قلعه‌نویی می‌خواست، رسید. تیمی که در هفته نخست نتوانست سیاه‌جامگان مشهد را شکست دهد و با گلی که در واپسین لحظات بازی دریافت کرد از رسیدن با سه امتیاز اولین بازی محروم شدند. ا

امیرحسین احتشامی- اصفهان امروز : ذوب‌آهن با یک برد قاطع و بدون حرف حدیث خیلی زود به آنچه امیر قلعه‌نویی می‌خواست، رسید. تیمی که در هفته نخست نتوانست سیاه‌جامگان مشهد را شکست دهد و با گلی که در واپسین لحظات بازی دریافت کرد از رسیدن با سه امتیاز اولین بازی محروم شدند. از دست رفتن این برد با ضربه سرکش حسین بادامکی برای قلعه‌نویی بسیار گران تمام شد تا جایی که او در رختکن حسابی از خجالت شاگردانش درآمد. سرمربی سخت‌گیر تیم اصفهانی از بازی شاگردانش اصلاً راضی نبوده و بر این باور بود که آنها نباید تحت هیچ شرایطی به حریف اجازه می‌دادند تا پیروزی را از چنگشان خارج کند. این عصبانیت قلعه‌نویی در هفته دوم ذوبی‌ها را به خود آورد تا حتی برای دقیقه‌ای هم به فکر از دست امتیاز در فولادشهر نباشند. سرمربی سبز قباها همچنین با استفاده از بهترین‌های که در اختیار داشت سعی کرد ترکیبی بی‌نقصی را به میدان بفرستد. البته سرمربی ذوب‌آهن با داشتن چهار بازیکن غایب که به دلیل مصدومیت با مشکلات فراوانی برای چینش نفرات اصلی روبرو شده بود. مهدی مهدی پور، مهران درخشانم مهر، محمد ستاری و قاسم حدادی فر بازیکنان آسیب‌دیده ذوب‌آهن به شمار می‌رفتند و هیچ‌یک نتوانستند در دیدار برابر حریف تبریزی بازی کنند. البته از این جمع تنها قاسم حدادی فر در بازی با سیاه‌جامگان به زمین رفت که او هم در دقیقه 18 با مصدومیت مجبور به ترک میدان شد. مهدی مهدی پور و احسان درخشان مهر مهره‌های کلیدی تیم اصفهانی در لیگ شانزدهم بودند که حتی به بازی نخست هم نرسیدند. با این شرایط قلعه‌نویی همچون هفته اول محمدامینی جوان گمنام را در لیست 11 نفره تیمش قرارداد و از بوحمدان را هم کمک گرفت تا به هر شکل ممکن دو دیدار هفته اول را پشت سر گذارد. البته باید به اسماعیل شریفات هم اشاره کرد که در بازی با سیاه‌جامگان تنها چند دقیقه پایانی به بازی آمد اما در برابر گسترش فولاد 90 دقیقه در میدان حاضر بود و نخستین گل فصل خودش را به ثمر رساند.

تاکتیک ویژه قلعه‌نویی برای شکست تیم تبریزی بر اساس ارسال از کناره‌ها و ضربات از را دور برنامه‌ریزی‌شده بود. برای رسیدن به این مدافعان و هافبک‌های کناری ذوب‌آهن باید از کناره‌ها به دروازه دخسوس نزدیک می‌شدند و با ارسال‌های مواج بروی محوطه شش‌قدم فرصت گلزنی را برای تبریزی فراهم می‌کردند. در بازی با گسترش مهاجم اول تیم اصفهانی تبریزی بود و شریفات نقش مهاجم پنهان را بازی می‌کرد. فورواردی که وظیفه داشت نزدیک به تبریزی حرکت کند و از فضاهای به وجود آمده نهایت استفاده را ببرد. ربیع عطایای لبنانی که در بازی با سیاه‌جامگان گلی تماشایی را به ثمر رسانده بود مهاج نفوذی ذوبی‌ها به‌حساب می‌آمد و سمت راست گسترشی‌ها تقریباً اتوبانی برای این بازیکن شده بود. از سوی دیگر قلعه‌نویی می‌دانست که بوناچیچ با توجه به شکست سنگین هفته نخست برابر پارس جنوبی با تیمش را با ترکیبی احتیاط‌آمیز آرایش خواهد داد و در اندیشه بهره بردن از ضد حملات برق‌آسا خواهد بود. این پیش‌بینی درست از آب درآمد و حریف تبریزی با استفاده از سرعت احمد زنده روح در خط حمله و تکنیک خالقی فر در میانه میدان، نمی‌خواست ذوبی‌ها را در تنگنا قرار دهد. شاید اگر گل شریفات در دقیقه 44 زده نمی‌شد و گسترشی‌ها با تساوی راهی رختکن می‌شدند کار برای ذوبی‌ها در نیمه دوم به‌مراتب بسیار دشوارتر می‌شد. در نقطه مقابل قلعه‌نویی مدام به شاگردانش فشار وارد می‌کرد که تا هر چه زودتر به گل برسند تا فشار از روی تیمش برداشته شود. این جنگ تاکتیکی با همان گلی که آخرین دقیقه بازی به ثمر رسید به سود قلعه‌نویی پایان یافت چراکه تلاش‌های بوناچیچ برای تغییر نتیجه ازجمله بازی فرستادن آندو تیموریان و علیرضا ارجمندیان نه‌تنها نتیجه به دنبال نداشت بلکه دو گل دیگر برای ذوبی‌ها به ارمغان آورد. البته قلعه‌نویی هم با تیزهوشی در دقیقه 50 رجب‌زاده را جایگزین عباسی منفعل کرد تا چرخ خای حرکتی تیمش روان‌تر حرکت کند. رجب‌زاده هم به بهترین شکل ممکن پاسخ اعتماد قلعه‌نویی را داد چراکه هم پاس گل داد و هم گل سوم تیمش را زد تا در 39 سالگی نشان دهد هنوز چیزهای زیادی بر عرضه دارد. اما برد ذوب‌آهن برابر گسترش فولاد با 3 گل بی‌نقص از آن جنبه بسیار بااهمیت بود که اگر ذوبی‌ها در این بازی امتیاز از دست می‌دادند دچار مشکلاتی جدی می‌شدند. تجربه سال‌های گذشته نشان داده هر زمان نماینده اصفهانی در هفته‌های ابتدایی بد نتیجه گرفته در پایان فصل چوب امتیازهای به حراج گذشته شده‌اش را خورده است. نمونه ملموس چنین اتفاقی فصل گذشته اتفاق افتاد. جایی که ذوبی‌ها امتیازهای مفتی را در همان هفته‌های ابتدایی به رقیبان تقدیم کردند و در انتهای فصل برای گرفتن سهمیه آسیایی دچار مشکل شدند. قلعه‌نویی با آگاهی کامل از این موضوع به دنبال این است تا ذوبی‌ها بیشترین بهره را از بازی‌ها خانگی ببرند و به قول معروف مفت امتیاز از دست ندهند. تفکری که در دو بازی گذشته به‌وضوح دیده می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار