جزئیات و نحوه برگزاری جلسات رای اعتماد به وزرای کابینه دوازدهم

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر رئیس جمهور روز سه شنبه فهرست اعضای کابینه دوازدهم را به مجلس ارائه کند مجلس دوشنبه هفته آینده بررسی رأی اعتماد به وزرا را آغاز می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر رئیس جمهور روز سه شنبه فهرست اعضای کابینه دوازدهم را به مجلس ارائه کند مجلس دوشنبه هفته آینده بررسی رأی اعتماد به وزرا را آغاز می‌کند.


اکبررنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگارگروه سیاسی خبرگزاری میزان گفت: تاکنون رئیس جمهور فهرست اعضای کابینه دولت دوازدهم را به مجلس ارائه نکرده است و قطعا پس از ارائه، این فهرست در اولین جلسه علنی اعلام وصول خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز روند بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در مجلس تأکید کرد: طبق آیین نامه داخلی مجلس یک هفته پس از ارائه فهرست اعضای کابینه جلسه بررسی رأی اعتماد وزرای پیشنهادی دولت در مجلس آغاز خواهد شد بنابراین اگر رئیس جمهور روز سه شنبه فهرست اعضای کابینه را به مجلس ارائه کند مجلس دوشنبه هفته آینده بررسی رأی اعتماد به وزرا را آغاز می‌کند.

وی بیان داشت: البته اگر رئیس جمهور لیست اعضای کابینه را امروز به مجلس ارائه می‌کرد ما می‌توانستیم یکشنبه هفته آینده جلسه بررسی رای اعتماد از وزرا را آغاز کنیم که حداقل فرصت لازم در هفته مذکور برای بررسی‌ها وجود داشته باشد.

رنجبرزاده تاکید کرد: همچنین باید گفت که جلسات بررسی رأی اعتماد از وزرا حداقل ۴ جلسه به طول می‌انجامد که البته ممکن است به روز پنجم هم کشیده شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به چند شیفته شدن مجلس در زمان بررسی رأی اعتماد به وزرا اظهار داشت: دو شیفته بودن مجلس در زمان بررسی رای اعتماد به وزرا قطعی است، اما اگر نیاز به برگزاری شیفت سوم باشد این مسئله با نظر نمایندگان انجام خواهد شد.

رنجبرزاده در ادامه با اشاره به جلسه هیئت رئیسه مجلس با رئیس جمهور درباره تشکیل کابینه دوازدهم گفت: تاکنون هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این جلسه انجام نشده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته با توجه به نزدیک شدن ارائه لیست اعضای کابینه از سوی رئیس جمهور به مجلس، به نظر بنده برگزاری این جلسه ارزش و اعتبار خود را از دست داده است چرا که قرار بود ما پیش از معرفی کابینه با رئیس جمهور دیدار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قطعا برگزاری این جلسه به نفع دولت بود، بیان داشت: این اتفاق به هر حال رخ نداد و ما از چرایی آن فعلا بی خبریم.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار