سلیمی: در دولت یازدهم گردش نخبگان در حد انتظار نبود

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: کابینه دوازدهم باید جوان‌تر شود و تخصص بالا و تعهد کاری خوبی داشته باشد تا بتواند مشکلات اقتصادی را در 4 سال آینده تا حد زیادی برطرف کند. اگر با همین شرایطی که اقتصاد کشور دارد پیش برویم و وضعیت اشتغال به همین شکل باشد و جوانان برای ازدواج مشکل داشته باشند اوضاع بدتر خواهد شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: کابینه دوازدهم باید جوان‌تر شود و تخصص بالا و تعهد کاری خوبی داشته باشد تا بتواند مشکلات اقتصادی را در 4 سال آینده تا حد زیادی برطرف کند. اگر با همین شرایطی که اقتصاد کشور دارد پیش برویم و وضعیت اشتغال به همین شکل باشد و جوانان برای ازدواج مشکل داشته باشند اوضاع بدتر خواهد شد.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان در خصوص ویژگی‌هایی که باید کابینه دولت دوازدهم داشته باشد، اظهار کرد: انتظاری که از رییس جمهوری برای 4 سال پیش رو داریم با توجه به شعارهایی که در کارزار انتخاباتی دادند و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پیاده شدن اقتصاد مقاومتی بنابراین باید کابینه‌ای انتخاب شود که هدفش کارآمدی و کارآفرینی در کشور باشد و بتواند اقتصاد کشور را که واقعاً یک وضعیت نامناسبی دارد احیا کند و بحث بیکاری و معیشت مردم را حل کند.

وی افزود: قطعاً کابینه دوازدهم باید کابینه‌ای باشد که جلوتر از مسئولان استانی حرکت کند، اگر خود اعضای هیئت دولت آن فعالیت و انگیزه کافی را نداشته و حرکت مثبتی نداشته باشند زیردستان آنان در وزارتخانه‌ها و استان‌ها هم انگیزه خود را از دست می‌دهند و بدون شک بازدهی امور در سراسر کشور کم می‌شود.

این عضو کمیسیون شوراهای داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین کابینه هم باید جوان‌تر شود و هم تخصص بالا و تعهد کاری خوبی داشته باشد تا بتواند مشکلات اقتصادی را در 4 سال آینده تا حد زیادی برطرف کند. اگر با همین شرایطی که اقتصاد کشور دارد پیش برویم و وضعیت اشتغال به همین شکل باشد و جوانان برای ازدواج مشکل داشته باشند اوضاع بدتر خواهد شد.

سلیمی تصریح کرد: بسیاری از کارخانه‌های کشور دارای تولید نازلی هستند یا اصلاً دیگر تولیدی ندارند. با رقابتی که امروز در تجارت دنیا حکم‌فرما است باید بتوانیم در این بازار رقابت، حرفی برای گفتن داشته باشیم و محصولات با کیفت با برند جهانی تولید کنیم. قطعاً کابینه آینده باید هماهنگ با یکدیگر باشند و به خصوص تیم اقتصادی دولت و تیم سیاسی آن باید هماهنگی بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه گردش نخبگان در دولت یازدهم در حد انتظار نبود، ادامه داد: در کابینه جدید نباید شاهد اختلافی باشیم. برخی وزرا از نظر کارآمدی در حد مطلوبی نبودند و انتظار بر این بود که در این مدت رییس جمهور در کابینه خود تجدید نظر کند که متأسفانه این تجدیدنظر انجام نشد. امیدوار هستیم که کابینه جدید خارج از مسائل حزبی و جناحی کابینه‌ای کارآمد و پیش رو با انگیزه بالای خدمت باشد تا مردم بتوانند از خدمات تیم دولت بهره کافی را ببرند.

وی گفت: همان‌طور که اشاره شد کابینه دوازدهم باید جوان‌تر شود چراکه اگر جوان‌تر شود بهتر می‌تواند فعالیت کند. درست است که نیاز به تجربه بالا هم داریم، اما تجربه‌ای که نتواند در عمل کار کند و به‌صورت میدانی فعالیت نکند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم و کشور قرار نگیرد و به مراکز دوردست سفر نکنند بازدهی پایین می‌آید. پس کابینه جدید افرادی را می‌خواهد که توانایی جسمی و روحی خوبی داشته باشند. سن که بالا باشد آن تحرک و شادابی کمتر است.

سلیمی گفت: بنابراین اگر میانگین سنی کابینه را بتوانیم 6 تا 7 سال کمتر کنیم یک گام به جلو برداشته‌ایم.

این عضو کمیسیون شوراهای داخلی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در استان اصفهان آن شادابی و نشاط کافی را بین مدیران دولتی در 4 سال گذشته کمتر دیدیم به طوری که چندان با دولت و نمایندگان مجلس هماهنگی لازم را نداشتند. در اصفهان بیشتر دوست داشتند کارها را حل نکنند و اگر کسی دنبال کار حل کردن باشد در عمل ثابت می‌کند. در استان اصفهان بیشتر شاهد این هستیم که از تولیدکنندگان داخلی حمایت لازم نشد یا اگر هم حمایتی بخواهد صورت گیرد آن‌قدر فرد را معطل می‌کنند که دیگر آن تولیدکننده داخلی رغبتی برای ادامه کار نداشته باشد.

وی گفت: در بحث کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در استان اصفهان در مقایسه با استان‌های دیگر سخت گیرانه تر عمل می‌کنیم و امیدوار هستیم که در تیم جدید دولت سرمایه‌گذاری در استان اصفهان تسهیل شود و مدیران ما هم پیگیرتر باشند و قوانین را به نفع کسانی که می‌خواهند در استان سرمایه‌گذاری کنند به خصوص در مناطق محروم تسهیل کنند تا آن تحرک و نشاط با استان بازگردد. در اصفهان ظرفیت‌ها بالا است و استفاده از این ظرفیت‌ها نیاز به مسئولانی دارد که آن شادابی و تحرک لازم را داشته باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار