روشن: زنان در دیپلماسی شهری توانمندتر هستند

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تفاوت هایی که میان زنان و مردان وجود دارد اتفاقا منجر به ویژگی های خوبی در زنان شده است.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تفاوت هایی که میان زنان و مردان وجود دارد اتفاقا منجر به ویژگی های خوبی در زنان شده است.

فریده روشن در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، اظهار کرد: بزرگترین چالش زنان در مورد مشارکت در سطوح بالای قدرت به افکار قالب موجود در جامعه بازمی گردد. هنوز در بخش هایی از جامعه افکار حاکم به صورت ویژگی های دوگانه مانند مردان قوی تر، جسورتر، عاقل تر و توانمندتر هستند و در مقابل زنان ضعیف تر، ترسوتر و ناتوان تر هستند در ته نشست های ذهنی افراد لنگر انداخته به طوری که این نوع تفکرات به مانع جدی در برابر حضور زنان در عرصه های مختلف تبدیل شده است.

وی افزود: تا زمانیکه همه ما چه زن و چه مرد نتوانیم این واقعیت را بپذیریم که به رغم تفاوت ها، زنان و مردان به یک میزان توانمند هستند به شرط آنکه به آنها فرصت های مساوی داده نشود، امیدی به بهبود وضعیت نیمی از جامعه نیست.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: تفاوت هایی که میان زنان و مردان وجود دارد اتفاقا منجر به ویژگی های خوبی در زنان شده است. برای نمونه زنان به دلیل تمایل بیشتر به تعامل و گفت و گو و برخورداری از مهارت های اجتماعی بیشتر توانایی بهتری در پیشبرد امور و حل مسائل دارند. زنان از آن جهت که در روابط خود با دیگران در پی ایجاد رابطه برابر هستند توانایی بهتری در رایزنی و حل مساله دارند.

روشن تصریح کرد: مردان غالبا مناسبات سیاسی و اجتماعی را در مجموعه ای تنیده از روابط قدرت و سلطه می نگرند به همین دلیل در جوامعی که همچنان سیطره مردان بر سیاست سنگینی می کند میزان نزاع ها و تنش سیاسی شدت بیشتری دارد. در عوض، همانطور که گفته شد زنان رویکرد تعامل و مذاکره به دور از تنش را دنبال می کنند.

وی تاکید کرد: این ویژگی منجر به ایجاد تمایز میان سبک رهبری مردان و زنان شده است. زنان در پی رهبری دیگران از طریق تعامل و همکاری به صورت افقی هستند در حالی که مردان سلسه مراتبی و از موضع بالا به پایین امور را اداره می کنند.

این منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شرایط موجود و با توجه به ایده دولت تدبیر و امید مبتنی بر تعامل و گفت و گو با جهان، حضور زنان در عرصه های سیاسی می تواند نقش مهمی در پیشبرد چنین سیاستی داشته باشد.

روشن با بیان اینکه امروز در حوزه شهری نیازمند دیپلماسی شهری هستیم، اظهار کرد: برای جذب سرمایه گذاران خارجی و همچنین تقویت توریسم بیش از هر چیز به مدیرانی نیاز داریم که در دیپلماسی شهری مهارت داشته باشند و با توجه به ویژگی های زنانه که بر شمردم زنان در این حوزه می توانند توانمندتر ظاهر شوند و به همین منظور ما بیش از هر زمان دیگری به حضور زنان در عرصه های مدیریت شهری نیاز داریم.

وي با اشاره به اینکه مردان سابقه دار شورا اعلام کرده اند از بانوان به صورت وسیع تر و کاراتراستفاده خواهیم کرد، ادامه داد: اینگونه نگاه ویژه به زنان آن هم تنها با حضور دو تن از زنان در میان اعضای سیزده نفر شورای شهر نشان از همدلی و همصدایی همه اعضای شورای شهر نسبت به حضور پررنگتر زنان در مدیریت شهری است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار