۴۵ شخصیت آمریکایی خواستار تشکیل کانالی برای ارتباط مستقیم با ایران شدند

ده‌ها شخصیت دانشگاهی، مقام‌های سابق دیپلماتیک و نظامی در بیانیه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته‌اند ضمن پایبندی به برجام سیاستی جامع برای مهار ایران تدوین کند.

ده‌ها شخصیت دانشگاهی، مقام‌های سابق دیپلماتیک و نظامی در بیانیه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته‌اند ضمن پایبندی به برجام سیاستی جامع برای مهار ایران تدوین کند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، 45 شخصیت دانشگاهی، مقام‌های سابق دیپلماتیک و نظامی در بیانیه‌ای خطاب به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته‌اند ضمن پایبندی به برجام سیاستی جامع برای مهار ایران تدوین کند.
امضاکنندگان این بیانیه، با بیان اینکه توافق هسته‌ای از حرکت ایران به سمت دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری می‌کند خاطرنشان کرده‌اند خروج از آن به هیچ نحو در راستای منافع امنیت ملی آمریکا نیست.
در میان امضاکنندگان بیانیه نام‌هایی مانند «نیکلاس برنز»، قائم مقام سابق وزارت خارجه آمریکا، «رابرت آینهورن»، مشاور سابق وزیر خارجه آمریکا در امور منع اشاعه، «جان لیمبرت»، مشاور سابق وزیر خارجه آمریکا در امور ایران، «ریچارد نفیو»، معمار تحریم‌های ایران در وزارت خارجه آمریکا، «پال پیلار»، مقام اسبق سیا به چشم می‌خورد.
نگارندگان بیانیه از ترامپ خواسته‌اند از توافق هسته‌‌ای ایران و گروه 1+5 خارج نشود، اما راهبردی جامع برای مقابله با سیاست‌های ایران در منطقه تدوین کند. آنها نوشته‌اند: «چنین رویکردی بدون خطر جنگ و به خطرانداختن جان آمریکایی‌ها و منابع این کشور، به مقابله با اقدامات تهدیدآمیز ایران علیه همسایگانش خواهد پرداخت، دستیابی به سایر اهداف آمریکا در منطقه را تسهیل کرده و از دستیابی این کشور به سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری خواهد کرد.»
مقام‌های سابق آمریکایی همچنین خواستار ایفای نقش جدی‌تر این کشور در نظارت بر پایبندی ایران به برجام شده‌اند، اما از دولت ترامپ خواسته‌اند به رایزنی‌هایی با سایر اعضای گروه 1+5 جهت افزایش محدودیت‌های پیش روی ایران در توافق هسته‌ای شده‌اند.
آنها همچنین خواسته‌اند نمایندگان ایران، عربستان، روسیه، ترکیه، آمریکا، چین و اتحادیه اروپا در قالب یک هیئت مشورتی که ترامپ تشکیل می‌دهد به رایزنی‌های منظم با یکدیگر درباره مناقشات منطقه بپردازند.
نگارندگان بیانیه در یکی از توصیه‌های خود از ترامپ خواسته‌اند یک کانال ارتباطی در سطوح بالا با ایران ایجاد کند. به گفته آنها آمریکا از طریق چنین کانالی قادر خواهد بود نگرانی‌های خود را مستقیماً به مقام‌های ایران منتقل کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار