باشگاه سپاهان پرونده حادی در فیفا ندارد

مسئول امور حقوقی باشگاه سپاهان گفت: به‌ جز اختلافات کوچک مالی، باشگاه سپاهان پرونده بغرنجی در مراجع بین‌المللی قضایی حقوق ورزش ندارد.

باشگاه سپاهان پرونده حادی در فیفا ندارد

محمد جازان در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد اینکه دبیرکل فدراسیون فوتبال در نشست خبری روز گذشته خود از وجود یک پرونده از باشگاه سپاهان در فیفا سخن گفت، اظهار داشت: پرونده‌ای که مشکل‌دار باشد و باشگاه سپاهان به نوع محکومیت‌هایی که اخیراً گریبان برخی باشگاه‌ها را گرفته است محکوم شود، نداریم.
وی در مورد جزئیات پرونده باشگاه سپاهان در فیفا، گفت: در خصوص جزئیات این پرونده نمی‌توانم صحبتی کنم. برخی مسائل، موضوعات محرمانه باشگاه است و نمی‌دانم منظور اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال کدام پرونده بوده است.
جازان ادامه داد: پرونده‌هایی با اعداد ناچیز داریم که مطالبات بازیکنان از باشگاه است یا برعکس که امکان دارد هر زمانی پیش بیاید. زمانی این پرونده‌ها بغرنج و در حد کسر امتیاز، محکومیت‌ و ... می‌شود که بعضاً هم گریبان‌گیر یکی، دو باشگاه شده است اما تا این لحظه برای باشگاه سپاهان در این حد و سطح چیزی وصول نشده است.
وی افزود: باشگاه سپاهان مثل باشگاه‌های دیگر پرونده بغرنجی در مراجع بین‌المللی قضایی حقوق ورزش ندارد؛ مگر اختلافات کوچک مالی و طلب ورزشکاران از باشگاه و برعکس که آن هم قابل حل است.
مسئول امور حقوقی باشگاه سپاهان با بیان اینکه در پرونده برونو ‌سزار بازیکن برزیلی نیز باشگاه سپاهان طلبکار فیفا است و اخیراً در نتیجه این پرونده باشگاه سپاهان پیروز شد، گفت: در پرونده برونو سزار باشگاه سپاهان شاکی است چون رأی فیفا در CAS شکسته شد و به نفع باشگاه سپاهان صادر شد. فیفا مجبور و محکوم به این است که مفاد رأی را برحسب میزان خسارتی که متوجه باشگاه سپاهان شد تغییر دهد و رأی را به نفع ما صادر کند و این پرونده‌ای است که به نفع باشگاه سپاهان است.
جازان اظهار داشت: نتیجه پرونده برونو سزار باید از فیفا به دست ما برسد. فیفا محکوم به این است که با توجه به اینکه رأی اصلی به نفع باشگاه سپاهان شکسته شده است، خساراتی که از طریق فسخ قرارداد غیرموجه بازیکن برزیلی به باشگاه سپاهان وارد شده است را برای ما محاسبه کند و رأیی در خور توجه صادر و به ما ابلاغ کند که منتظر این رأی هستیم.
جازان اضافه کرد: در حال حاضر توپ در زمین فیفا است چون باید دستور CAS را رسیدگی کند، پرونده مجدداً بازبینی شود و رأی ایده‌آلی را که تمام موارد در آن دیده شده است صادر کند و به طرفین ابلاغ کند. هم‌اکنون منتظر اتمام بررسی‌های فیفا، صدور رأی و ابلاغ آن هستیم.
پرونده بغرنجی در فیفا نداریم
مسئول امور حقوقی باشگاه سپاهان تأکید کرد: نمی‌دانم کدام پرونده از باشگاه سپاهان مدنظر اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال بوده است که خودمان هم بی‌اطلاع هستیم. مواردی است که اعداد کلان و درشتی دارد که باعث بغرنج شدن پرونده می‌شود اما خوشبختانه باشگاه سپاهان در مراجع بین‌المللی حقوق ورزش چنین مشکلی ندارد.
وی عنوان کرد: اگر اسدی صراحتاً منظور خود را از پرونده باشگاه سپاهان بگوید ما هم بهتر می‌توانیم پاسخگو باشیم. ما به عنوان مسئولان باشگاه سپاهان اعلام می‌کنیم که پرونده بغرنجی در فیفا نداریم.
رسیدگی به پرونده عقیلی در کمیته انضباطی به اتمام رسیده و منتظر ابلاغ آن هستیم
جازان در مورد نتیجه پرونده هادی عقیلی گفت: پرونده هادی عقیلی بسیار خاص بود. عقیلی مستندات زیاد و دلایل و توجیهاتی را به باشگاه ارائه کرد. منتظر صدور رأی کمیته انضباطی هستیم و فکر می‌کنم به زودی رأی صادر می‌شود.
وی ادامه داد: دلیل طولانی شدن اعلام نتیجه پرونده هادی عقیلی این بود که با کمیته انضباطی وارد شاخه‌های خاصی در این پرونده شدیم و برای این منظور هم باشگاه سپاهان مستندات جدیدی ارائه کرد و عقیلی هم موضوعات دیگری را ارائه کرد و با توجه به اینکه پرونده شاخه به شاخه شد طولانی شد اما در حال حاضر این پرونده از نظر رسیدگی کمیته انضباطی به اتمام رسیده است و فکر می‌کنم نهایتاً تا اول هفته آینده رأی به دو طرف ابلاغ شود.
با عقیلی به صلح و سازش نرسیدیم
مسئول امور حقوقی باشگاه سپاهان افزود: هرچند فکر می‌کنم هر کدام از طرفین اعتراض داشته باشند برای تجدید نظر اقدام می‌کنند ولی پیشنهاد و اولویت باشگاه سپاهان همیشه صلح و سازش بوده است اما در مورد پرونده هادی عقیلی به صلح و سازش نرسیدیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار