نظام ارجاع نیازمند بررسی کارشناسی در حوزه فرهنگی اجتماعی است

معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نظام ارجاع در حوزه نظام سلامت یکی از محورهای اساسی است که در بحث اقتصاد سلامت بسیار مؤثر بوده و این بحث نیازمند کارشناسی مفصل با در نظر گرفتن ریشه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نظام ارجاع در حوزه نظام سلامت یکی از محورهای اساسی است که در بحث اقتصاد سلامت بسیار مؤثر بوده و این بحث نیازمند کارشناسی مفصل با در نظر گرفتن ریشه‌های فرهنگی و اجتماعی است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، علیرضا یوسفی ظهر امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه در طول سال گذشته ارتباط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با رسانه‌های استان روان‌تر شده است، اظهار داشت: با ابتکاری که از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در کشور رخ داد، نخستین دوره آموزشی خبرنگاری سلامت در اصفهان برگزار شد.
وی با بیان اینکه هر چه خبرنگاران از حوزه نظام سلامت، فرآیند، معضلات و مسائل پیرامون آن بیشتر اطلاع داشته باشد، اخبار و گزارش‌های مطلوب‌تری را منتشر می‌کند، افزود: کریدور دومین دوره آموزشی خبرنگاری سلامت در حال تدوین است که تلاش شده نواقص و اشکالات نخستین دوره در آن آسیب‌شناسی و رفع شود.
معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اجرای طرح نظام ارجاع در اصفهان گفت: نظام ارجاع در حوزه نظام سلامت یکی از محورهای اساسی است که در بحث اقتصاد سلامت بسیار مؤثر است که این بحث نیازمند کارشناسی مفصل با در نظر گرفتن ریشه‌های فرهنگی و اجتماعی است که تاکنون اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده در کشور با معضلاتی روبرو است.
وی افزود: در 3 سال گذشته همه بیمارستان‌های سطح استان به شبکه فیبر نوری مجهز شدند و تمام اورژانس‌ها به‌صورت 24 ساعته به مرکز مانیتورینگ متصل هستند.
قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در امور مشارکت‌های اجتماعی نیز در این نشست بیان کرد: رسانه‌ها همواره با قلم رسای خود نقاط قوت را تقویت می‌کند و نقش مؤثری در ایجاد آرامش در جامعه دارند.
محمد صافی با بیان اینکه زیرپوست شهر و استان ما اتفاقاتی رخ می‌دهد که آثار روحی و روانی را بر جامعه داشته، گفت: انعکاس کاستی‌ها باید به‌گونه‌ای به مسئولان منتقل شود که بتوانیم با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دولت درصدد رفع آن اقدام شود.
وی با بیان اینکه سمن‌ها و تشکل‌های مختلفی را در سطح استان داریم، افزود: 56 خیریه در حوزه سلامت در استان فعال هستند، همچنین 700 سازمان مردم‌نهاد نیز در استان در این حوزه فعالیت می‌کنند.
قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در امور مشارکت‌های اجتماعی با بیان اینکه 60 هزار مترمربع از زیرساخت‌های حوزه سلامت توسط خیران استان احداث شده، بیان کرد: 3 بیمارستان خیریه فعال به 350 تخت خدمات حوزه سلامت را ارائه می‌دهند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار