اصفهانی‌ها دوباره پابه‌رکاب می‌شوند

لیگ برتر از عصر امروز وارد هفته سوم خواهد شد. بر اساس برنامه، سه رقابت از این هفته بازی‌ها امروز برگزار می‌شود و پنج رقابت باقی‌مانده فردا شب به سرانجام می‌رسد.

امیرحسین احتشامی- اصفهان امروز: لیگ برتر از عصر امروز وارد هفته سوم خواهد شد. بر اساس برنامه، سه رقابت از این هفته بازی‌ها امروز برگزار می‌شود و پنج رقابت باقی‌مانده فردا شب به سرانجام می‌رسد. در بااهمیت دیدار امروز نفت تهران میزبان پرسپولیس صدرنشین خواهد بود. سرخپوشان تهران که با دو برد در رتبه دوم جدول جا خوش کرده‌اند در حالی به مصاف نفت می‌روند که حریف هم باوجود انبوهی از مشکلات خوب نتیجه گرفته و توانسته چهار امتیاز از دو بازی کاسب شود. نفتی‌ها در حالی با یک‌بردو یک تساوی به هفته سوم رسیده‌اند که تنها 24 ساعت پیش از آغاز لیگ هفدهم سرمربی خودشان را شناختند. علی کریمی اسطوره تکنیکی فوتبال ایران که قصد داشت با سرمربیگری این تیم وارد جرگه مربیان شود از سمت خود کناره‌گیری رد تنها یک روز مانده به شروع بازی‌ها حمید درخشان جای او را گرفت. درخشانی که خود یک پرسپولیسی قدیمی به‌حساب می‌آید و رهبری سرخ‌پوشان را هم در مقطعی عهده‌دار بوده است؛ اما شاگردان برانکو که دو بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند بودن شک بروی سه امتیاز دیدار امشب هم حساب بازکرده‌اند تا با لغزش احتمالی پارس جنوبی صدرنشینی را در پایان هفته سوم به نام خودشان سند بزنند.

نبرد ذوب‌آهن با پیکان جلالی

بازی فردا شب تیم‌های ذوب‌آهن و پیکان نبردی انتقام‌جویانه خواهد بود. خودروسازان تهرانی فصل پیش هر دو دیدار رفت‌وبرگشت را به تیم اصفهانی واگذار کردند و فردا شب تلافی نتایج ضعیف خودشان برابر ذوب‌آهن به میدان خواهند آمد. در لیگ شانزدهم دیدار رفت این دو تیم 12 آذرماه در ورزشگاه شهرک قدس برگزار شد که با سه گل به سود میهمان پایان یافت. ستاره آن بازی کسی نبود جز مرتضی تبریزی که هت تریک کرد و توانست رحمان احمدی را سه بار تسلیم ضربات خود کند. این دو تیم بیست و ششم فروردین‌ماه سال جاری در بازی برگشت دوباره باهم روبرو شدند و این دیدار نیز با پیروزی 2 بر یک ذوبی‌ها همراه شد تا تیم اصفهانی از حریف تهرانی شش امتیاز کسب کند. بر این اساس و با توجه به این‌که پیکانی‌ها تغییرات آن‌چنانی در ترکیب خودشان ایجاد نکرده‌اند و مجید جلالی هم هدایت خودروسازان را بر عهده‌دار به نظر می‌رسد باید نبرد فردا شب را انتقامی توصیف کرد. از سویی پیکانی‌ها می‌خواهند خاطرات دوشکست تلخ فصل پیش را پاک کنند و از سوی دیگر ذوبی‌ها هم به دنبال کسب امتیاز و حتی شکست تیم تهرانی هستند. پیکانی‌ها در فصل نقل و انتقالات گادمین منشا سومین گلزن لیگ شانزدهم را از دست دادند و البته سیامک نعمتی و سیاوش یزدانی نیز به باشگاه‌های دیگری پیوستند. در عوض آن‌ها بختیار رحمانی، حجت حق وردی و مهدی مؤمنی را به خدمت گرفتند. درمجموع پیکانی‌ها هم همچون ذوب‌آهن فعالیت آن‌چنانی در بازار نقل و انتقالات نداشتند و با اندکی تغییراتی تیمشان را بستند.

جنگ مرگ وزندگی سپاهان با صدرنشین

تمام مختصات بازی فرداشب تیم‌های سپاهان و پارس جنوبی جم به یک‌چیز حکم مکی کند. برتر بی‌چون‌وچرای طلایی پوشان اصفهانی برای فرار از یک بحران بزرگ و خانمان‌سوز. سپاهانی‌ها که با کرانچار امیدواری‌های زیادی را در دل هوادارانشان ایجاد کرده بودند و در بازار نقل و انتقالات هم شش صید طلایی داشتند در دو دیدار نخست لیگ هفدهم بسیار ناتوان ظاهر شدند و تنها یک امتیاز به کیسه آن‌ها واریز شد. تک امتیازی که آن‌هم از یک دیدار خانگی و بازی با سایپا به دست آمد؛ اما فاجعه واقعی برای سپاهانی‌ها در هفته دوم اتفاق افتاد. زرد پوشان اصفهانی که به مشهد سفرکرده بودند تا با پدیده روبرو شوند با چهار گل شکستی تحقیرآمیز و غیرقابل‌باور را برابر حریف پذیرا شدند تا با سرافکندگی راهی اصفهان شوند. شکستی مه ترکش‌هایش ممکن است تا مدت‌ها تیم اصفهانی‌ها را رها نکند و حتی پس‌لرزه‌های شدیدی نیز به همراه داشته باشد. با این شرایط تنها راه برای کم کردن پس‌لرزه‌های باخت سنگین برابر پدیده عبور از سد پارس جنوبی است. تیمی که برای نخستین بار لیگ برتری شده و بازیکنانش باانگیزه خاصی فوتبال بازی می‌کنند. تیمی که خریدهای زیادی در فصل نقل و انتقالات انجام داد که سرشناس‌ترین آن‌ها الویس نانگ، مهدی زبیدی، وحید حمدی نژاد و میثم نقی زاده به شمار می‌روند. شاگردان مهدی تارتار در گام نخست گسترش فولاد تبریز را در هم کوبیدند و هفته دوم هم پیکان را از پیش رو برداشتند تا با کسب شش امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس صدرنشینی را در عین ناباوری تجربه کنند. حالا همین تیم مرموز جنوبی فردا شب به میدان می‌آید تا با سپاهان بازی کند. سپاهانی که در دیدارهای پیشین نه خط حمله پرفروغی داشته و نه خط دفاعی‌اش مستحکم نشان داده است. دریافت پنج گل در دو بازی و به ثمر رساندن تنها یک گل خود گویای وضعیت حاد تیم اصفهانی است. بااین‌وجود همان‌گونه که شاره شد سپاهانی‌ها باید پارس جنوبی را از پیش رو بردارند تا حداقل به‌طور موقت هم که شده از بحران دور شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار