اصفهان زیبا: ورزش و تحرک از ضروری‌ترین امر برای ارتقا سلامت است؛ اما گاهی در انجام ورزش اشتباهاتی می‌شود که بد ندیدیم به آنها اشاره کنیم:

 
اگر شما روی شکمتان چربی دارید، حرکات ورزشی به صورت نشست و برخاست آن را از بین خواهد برد. لاغری موضعی به بیان دیگر ورزش دادن عضله با چربی روی آن کارساز نیست.چربی بدن در نواحی معینی رسوب می‌کند؛ اما تمام به بدن شما تعلق دارد. تنها راه موثر برای از بین بردن چربی اضافی اصلاح شیوه زندگی با خوردن غذاهای کم چرب همـــراه با یک ورزش آیروبیک است.

 شما از طریق ورزش می‌توانید چربی را به عضله تبدیل کنید. از نظر فیزیولوژیک غیرممکن است نسج چربی به نسج عضلانی تبدیل شود. آنها دو نهاد جدا از یکدیگر و کاملا متفاوت هستند.

 بدون رنج دستاوردی حاصل نمی‌شود این یک نظریه قدیمی است و در حقیقت مفهوم تلاش را دربر دارد. برای بهتر کردن سطح تندرستی و سلامت خود حتما نیازی نیست متحمل فشار شوید. ‌آزمایش گفت و گو را انجام دهید. اگر در حین ورزش باز هم بتوانید صحبت کنید؛ یعنی شما به شیوه خوبی عمل می‌کنید. بله تمرین و ورزش کنید؛ اما به خود فشار نیاورید.

 
 وقتی ورزش می‌کنید به پروتئین بیشتری برای تامین انرژی نیاز دارید. در واقع هر‌چه پروتئین کمتری بخورید، کمتر هم خسته خواهید شد. وقتی ورزش می‌کنید، بدن شما به پروتئین احتیاج ندارد. آنچه که حتما نیاز دارد کربوهیدرات بیشتر است.

 دویدن در مقایسه با قدم زدن، کالری بیشتری می‌سوزاند. اگر شما مسافت یکسان و هم اندازه را با تلاش مساوی بدوید یا قدم بزنید، هر دو، دویدن و قدم زدن تقریبا یک اندازه کالری می‌سوزانند. قدم زدن فقط وقت بیشتری می‌گیرد.

 

 پوشیدن لباس‌های پلاستیکی یا ضخیم و تعریق خیلی زیاد کمک می‌کند تا شما سریع‌تر چربی اضافی خود را آب کنید. شما با عرق کردن چربی از دست نمی‌دهید. شما از طریق متابولیزه کردن آن یا سوزاندن آن چربی را از دست می‌دهید. همه این پوشش‌های اضافی فقط توانایی بدن برای خنک کردن خودش را مختل می کند.

 

وقتی بیمار هستید، ورزش کنید. ‌این به شما کمک خواهد کرد که زودتر سلامت خود را بازیابید.در حالی که  وقتی بدن بیمار است به استراحت احتیاج دارد.