گردشگری وزوان نیازمند سرمایه‌گذاری

شهردار وزوان بابیان اینکه این شهر در مسیر توسعه قرار دارد، گفت: استفاده از ظرفیت 100 هزار تردد روزانه ترانزیت، فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در شهر وزوان است.

ایسنا: شهردار وزوان بابیان اینکه این شهر در مسیر توسعه قرار دارد، گفت: استفاده از ظرفیت 100 هزار تردد روزانه ترانزیت، فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در شهر وزوان است. اباذر صرامی اظهار کرد: هسته اولیه شهر وزوان تپه باستانی است که با بیش از سه هزار سال قدمت در جبهه شمالی شهر قرار دارد. وی بابیان اینکه پیشینه تأسیس شهرداری وزوان از سال 1345 تاکنون به مدت تقریبی 50 سال است، افزود: در شرایط کنونی و با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و توانمندی‌های موجود می‌توان به‌سوی ظرفیت‌سازی نوین در عرصه شهری وزوان گام برداشت.

احیا و بازسازی آثار تاریخی

شهردار وزوان بابیان اینکه آثار تاریخی و ارزشمند بسیار متعددی در شهر وزوان وجود دارد، اظهار کرد: این آثار ارزشمند تاریخی نیازمند احیاء و بازسازی برای استفاده در بخش گردشگری است که حضور سرمایه‌گذاران را می‌طلبد. صرامی بابیان اینکه شهر وزوان در مسیر توسعه قرار دارد، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت 100 هزار تردد روزانه ترانزیت، فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در شهر وزوان محسوب می‌شود.

مشارکت مردمی بالا

وی با تأکید بر ضرورت بازخوانی ظرفیت‌های شهری در حوزه نرم‌افزاری شامل منابع انسانی، مالی، فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و هویتی، گفت: روحیه مشارکت عمومی مردم در عرصه‌های اجتماعی و عمرانی در شهر وزوان بالا است که باید همواره این روحیه مورداستفاده قرار گیرد.

اقدامات شهرداری

شهردار وزوان ادامه داد: احیاء آثار، بافت و ارزش‌های هویتی تاریخی، فرهنگی و زیرساخت‌های توسعه و نوسازی شهری وزوان، زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذاری، تعریف پروژه‌های مدرن و به‌روز جهت رونق بخشی به شهر و استفاده مطلوب‌تر از ظرفیت 100 هزار تردد ترانزیت و بهره‌برداری از اقدامات مؤثر عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و میراث و گردشگری طی چهار سال توسط شهرداری و شورای اسلامی دوره چهارم شهر وزوان ازجمله اقدامات سال‌های اخیر به‌حساب می‌آید. صرامی اظهار کرد: تحقق سیستم دفع آب‌های سطحی بافت فرسوده، اجرای بیش از هفت پارک محلی و نصب اتوماسیون اداری و حذف کاغذ از سیستم اداری، اجرای مجتمع خدماتی رفاهی کمپینگ گردشگری شهر وزوان فاز اول 5 هکتار و دسترسی زیرگذر اصفهان وزوان، پیشرفت فیزیکی ساختمان جدیدالتأسیس شهرداری و تالار چندمنظوره، خریداری یک دستگاه لودر به ارزش ریالی 3 میلیارد ریال با مساعدت ویژه سازمان شهرداری‌ها و سایر نهادها، تخصیص بیش از 900 تن قیر رایانه‌ای ازجمله دیگر فعالیت‌های عمرانی شهرداری وزوان در دوره چهارم است.

فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری

وی به فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری شهرداری وزوان در چند سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: تجهیز و بهره‌برداری از محل گردآوری آثار و اشیاء تاریخی و قدیمی و نمایشگاه توسعه گردشگری، تحقق فرآیند نهایی ثبت جهانی قنات بزرگ تاریخی با مشارکت کشاورزان و سازمان میراث فرهنگی، تلاش در راستای تحقق برند سازی شهر با عنوان وزوان شهر رحمت و دوستی با شعار گردشگری آب و قنات، برگزاری بیش از 20 مراسم و گردهمایی و نشست با مشارکت هنرمندان و فرهیختگان شهر وزوان در راستای جذب فرصت‌های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی شهر، معرفی و بازخوانی فرصت‌های تاریخی و گردشگری شهر وزوان در قالب خانه‌های تاریخی برج قلعه‌ها و قنات‌ها، دعوت سرمایه‌گذاران به جذب و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری، بازخوانی حمام‌های تاریخی دوقلوی شهر ضمن تمهیدات فنی اجرایی تحقق احیاء یکی از حمام‌های ارزشمند تاریخی، تجلیل از فرهیختگان، هنرمندان و فرهنگیان از فعالیت‌های شهرداری وزوان در چند سال گذشته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار