باید مقدمات حضور دوچندان سرمایه گذاران در فولادشهر فراهم شود

منتخب مردم فولادشهر در شورای اسلامی این شهر در نشست منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی فولادشهر با بیان اینکه در عرصه مدیریت شهری چیزی که تمامی مدیران شهر اشراف کامل بر آن باید داشته باشند مدیریت مشارکتی است، اظهار کرد: باید توجه داشت امروز فولادشهر به عنوان یک کلان شهر در کشور مطرح است از این رو باید توجه داشت آن است که امروز موضوعی که همه برنامه ریزان بر آن اتفاق نظر دارند مسئله مدیریت مشارکتی در شهر هایی همچون فولادشهر است.

اصفهان امروز: منتخب مردم فولادشهر در شورای اسلامی این شهر در نشست منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی فولادشهر با بیان اینکه در عرصه مدیریت شهری چیزی که تمامی مدیران شهر اشراف کامل بر آن باید داشته باشند مدیریت مشارکتی است، اظهار کرد: باید توجه داشت امروز فولادشهر به عنوان یک کلان شهر در کشور مطرح است از این رو باید توجه داشت آن است که امروز موضوعی که همه برنامه ریزان بر آن اتفاق نظر دارند مسئله مدیریت مشارکتی در شهر هایی همچون فولادشهر است.

حسن عباسی وی افزود: بنده معتقدم استفاده و فعال کردن سرمایه اجتماعی بدون هیچ هزینه اضافی می تواند ما را به جایی برساند که همانند شهرهای برتر جهان از شاخصه های اجتماعی و رفاهی بالایی برخوردار شویم چراکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه مدیریت شهری اساس و محور توسعه جهشی و پایدار برای فولادشهر است.

عضو شورای اسلامی فولادشهر تصریح کرد: ارتباط با مردم و اعتماد سازی بخش های خصوصی نسبت به مدیریت شهری کاری است که باید در دوره پنجم شورای اسلامی فولادشهر با جدیت دنبال و انجام شود چراکه فاصله و اختلاف فاحش میان درآمدهای سالانه شهرداری و نیازها و مطالبات واقعی شهر و شهروندان ضرورت و لزوم بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را دوچندان کرده و شهرداری به منظور تحقق اهداف و برنامه‌های خود ناگزیر از حرکت به سمت سرمایه‌گذاری است.

وی ادامه داد: در عین حال تلاش برای تدوین و معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری مناسب با وضعیت عمرانی و خدماتی شهرداری، شناسایی سرمایه‌گذاران علاقمند به توسعه فولادشهر، حضور فعال در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی و برنامه‌ریزی برای تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار دهیم تا به موفقیت برسیم.

عباسی اضافه کرد: باید شورای شهر، مسئولان شهرداری و همچنین مسئولان دستگاه های اجرایی دست در دست هم دهند تا مقدمات حضور دوچندان سرمایه گذاران در فولادشهر فراهم شود.

وی عنوان کرد: سياست شورای اسلامی فولادشهر در دوره پنجم در حوزه های سرمايه گذاری گسترش تعاملات با بخش خصوصی و استفاده از توان آنها برای رونق پروژه های شهری و توسعه فولادشهر است و با توجه به پتانسيل های بالقوه در این شهر فولادشهر در مسير توسعه قرار دارد لذا جذب سرمايه های داخلی و حتی خارجی جهت مشاركت در پروژه های عمران و توسعه شهری اصلی ترين اولويت برای پيشبرد اهداف توسعه ای است.

در ادامه این نشست محسن شاقوزایی با بیان اینکه، جذب سرمایه های بخش خصوصی و بهره وری از توانمندی این بخش نقش تعیین کننده ای در تعریف پروژه های عمرانی دارد، بیان کرد: شهرداری و شورای اسلامی فولادشهر باید اهتمام ویژه ای برای جذب این نوع سرمایه ها داشته باشند.

وی با اشاره به قانون برون سپاری مسئولیت ها و خصوصی سازی مصوب سال 1358 قانون اساسی، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای قانون نحوه اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی عبارتند از شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی ملی، گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی و ارتقاء کارایی بنگاه‌های اقتصادی همچنین بهره وری منابع مالی و انسانی و فناوری است که این مسئله بسیار مهم و تاثیرگذار است.

عضو شورای اسلامی فولادشهر اعتماد و داشتن افق و دید باز و بزرگ را از ابزارهای مهم اجرای طرح های کلان با محور بهره گیری از استعدادهای سرمایه ای بخش خصوصی خواند و اذعان کرد: این رویکرد زمینه ساز انتفاع شهر منطبق با خواسته های شهروندی است لذا باید گفت بهره گیری از توانمندی های بخش خصوصی می تواند پیشرفت و تسریع پروژه های عمرانی شهر را امکانپذیر سازد و کارشناسان شهری بر این عقیده هستند که برای ایجاد «درآمدهای پایدار» نیاز است، تعاریف ویژه ای از نوع سرمایه گذاری داشت.

وی یادآور شد: به نظر بنده نگرش ژرف و عمیق به نظام درآمدی شهرداری‌ و تعیین تکلیف آن در قالب یک نظام کلان اقتصادی می تواند راهکارهای مناسبی را برای رسیدن به درآمد های پایدار و هدفمند تعریف کند چراکه در صورتیکه، منابع پایدار و صحیحی برای مدیریت شهری تعریف نشود، این مجموعه خدمات رسان با درآمدهای ناپایدار یا قادر به اجرای طرح‌های کلان نمی شود و یا با سختی بسیار و با صرف مدت زمان طولانی نسبت به اجرای این طرح ها اقدام می کند که این مهم خود روند توسعه شهری را به تعویق می اندازد.

در ادامه خلیل مصطفی زاده نیزبا بیان اینکه در دنیای امروز مهم‌ترین سرمایه جوامع، منابع انسانی هستند، گفت: امروزه در جوامع داشتن منابع طبیعی همچون نفت و گاز افتخار نیست و تنها داشتن نیروی انسانی مبتکر و خلاق به عنوان مهم‌ترین سرمایه اصلی جوامع مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به تهدیدهای گسترش شهرنشینی، اظهار کرد: مهاجرت، مشکلات زیست محیطی، بی‌هویتی، افزایش آسیب‌های اجتماعی، آلودگی هوا و ... از مهم‌ترین تهدیدهای افزایش شهرنشینی است و این موضوعات سبب دو قطبی شدن جامعه می‌شود و مردم به دلیل این تبعیض آشکار در شهرها دچار احساس بد و نامناسب می‌شوند لذا باید برای حل این پیچیدگی‌ها یک نظام برنامه‌ریزی هوشمند، اثربخش و آینده‌نگر را مورد توجه قرار داد تا در آینده ما در فولادشهر دچار چنین آسیبی نشویم.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی فولادشهر تصریح کرد: باید توجه داشت كه بخش خصوصی و عامه مردم می‌توانند در بهبود مدیریت شهری سهیم باشند و با استفاده از آنها می‌توان به بودجه لازم برای ارتقای وضعیت اقتصاد شهری دست پیدا كرد.

وی افزود: به نظر می رسد ایجاد تحول در منابع درآمدی در شهرداری از اصلی‏ترین رسالت ما به شمار می آید که باید با جدیت دنبال شود از این رو توسعه اختیارات قانونی شوراها برای اخذ و هزینه‌كرد مالیات و عوارض فعالیت‏های اقتصادی محدوده شهرها و تغییر نگرش شهرداری در جهت صیانت از ضوابط شهرسازی اولویتی است كه مدیریت كنونی شهر و نسل‌های آینده باید به آن توجهی ویژه داشته باشند.

جواد قاسمی نیزبا بیان این‌که تمام همت و تکاپوی شهرداری، برای جلب رضایت شهروندان باید صرف شود، گفت: این تلاش‌ها وقتی ارزشمند است که تکریم ارباب رجوع، به عنوان یک اصل ارزشی، در بخش‌های مختلف شهرداری بارز باشد تا هر روز شاهد رضایتمندی روز افزون شهروندان باشیم.

وی عنوان کرد: امروزه، مدیریت شهری در جهان تحول اساسی یافته و شهرها در مسیری حرکت می‌کنند که بتوانند رفاه و آسایش ساکنان خود را تأمین سازند از این رو رفع نیاز جمعیت، جریان عبور و مرور در شهر، رفاه عمومی، مسکن، کاربری زمین، تفریح، فرهنگ، اقتصاد، تأسیسات و زیرساخت‌ها و امثال آنها امروز برعهده مدیران شهری است.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی فولادشهر با تأکید بر اینکه از مهمترین نهادهای مدیریت شهری شوراها هستند، توضیح داد: در واقع گذار از حکومت شهری به حکمروایی مطلوب شهری امروزه با نقش آفرینی شوراها معنا پیدا می‌کند؛ چراکه شوراها برگزیده قشرها مختلف هستند که باید بر رفاه مردم، رفع نیازمندی‌های آنان و گسترش زمینه‌های رشد و تعالی شهر بیندیشند.

وی بیان کرد: باید توجه داشت اعضای شوراهای شهر به عنوان نمایندگان گروه‌های مختلف مردم و در جهت حفظ و ارتقای ارزش‌های شهر و مردم شهر در کنار یکدیگر می‌نشینند و ادارهٔ امور شهرها را به پیش می‌برند لذا باید گفت شورای شهر تجلی و نمود واقعی مشارکت مردم در اداره امور شهر است.

قاسمی در پایان گفت: به نظر می‌رسد شوراها باید در برنامه‌های شهر، برای فقر و بیکاری، جرم شهری، بی‌هویتی شهر، حقوق فردی و اجتماعی، اشتغال، درآمد، مسکن و آنچه حیات شهر را با مشکل مواجه کرده است بی اندیشند و تصمیم سازی کنند و به نظر می‌رسد پرداختن به این مسائل باید اشتغال فکری شورای شهر پنجم باشد

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار