توان عملیاتی جمعیت هلال احمر اصفهان هنگام سوانح افزایش یابد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: توان عملیاتی جمعیت هلال احمر استان اصفهان در امدادرسانی هنگام سوانح باید ارتقا یابد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: توان عملیاتی جمعیت هلال احمر استان اصفهان در امدادرسانی هنگام سوانح باید ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مومنی ظهر پنجشنبه، در دیدار با مدیر و معاون منطقه ای آسیا و اقیانوسیه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر اظهار داشت: فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اصفهان نه تنها در ایران بلکه در جهان شهره است.

وی با اشاره به قرار گرفتن اصفهان در مرکز کشور و همجواری با ۹ استان دیگر و نیز با توجه به تنوع حوادث و گستردگی جغرافیایی و جمعیت بالای استان و نیز جانشینی و معین بودن تهران، اظهار داشت: دامنه فعالیت های هلال احمر استان اصفهان بسیار متنوع و گسترده است و در عین حال همواره توانسته به بهترین نحو ممکن پاسخگوی حوادث باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: در این راستا برگزاری و مشارکت در انجام مانورهای عملیاتی استانی، منطقه ای و کشوری از دیگر فعالیت های این جمعیت به شمار می رود.

وی با بیان ضرورت گسترش ارتباطات بین بخشی و تبادل تجربه توام با احترام به فرهنگ ها افزود: استفاده از تجربیات متقابل می‌تواند نقش موثری در موفقیت برنامه‌ها و فعالیت‌ها داشته باشد و این امر به افزایش مهارتها، ارتقاء آمادگی و پاسخگویی مناسب و موثر به حوادث و بلایا کمک شایانی خواهد کرد.

مومنی وجود مرکز بین المللی آموزش‌های تخصصی امداد و نجات اصفهان را از ظرفیت‌های خوب این جمعیت دانسته و برگزاری چندین دوره بین المللی از جمله دو دوره RDRT در این مرکز را از نقاط قوت این مرکز عنوان کرد و افزود: مقامات متعددی از فدراسیون و جمعیت های ملی از این مرکز بین المللی بازدید داشته اند.

وی با بیان اینکه ما در جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ هدف های مشترک داشته و به همین علت طرح ها و برنامه های مشابه نیز داریم، اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان اصفهان آمادگی همکاری های دوجانبه و فعالیت های مشترک با دفتر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه فدراسیون را با هماهنگی ستاد و معاونت امور بین الملل جمعیت دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار