پساب علیه ریزگردها

فرماندار اصفهان بر استفاده درست از پساب فاضلاب تصفیه‌خانه شرق اصفهان در راستای طرح‌های زیست محیطی و برای جلوگیری از انتشار ریزگردها و گرد و غبار در این خطه و مناطق همجوار تأکید کرد.

پساب علیه ریزگردها

نسل فردا-گروه اصفهان: فرماندار اصفهان بر استفاده درست از پساب فاضلاب تصفیه‌خانه شرق اصفهان در راستای طرح‌های زیست محیطی و برای جلوگیری از انتشار ریزگردها و گرد و غبار در این خطه و مناطق همجوار تأکید کرد. فضل‌الله کفیل افزود: تصفیه‌خانه شرق اصفهان باید برای آبیاری طرح‌های بیابان زدایی 800 هکتاری توسط شهرداری و 3 هزار هکتار توسط منابع طبیعی را مورد استفاده قرار دهد.
وی که در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان سخن می‌گفت، ادامه داد: استفاده از پساب تصفیه‌خانه شرق به‌صورت غیربهداشتی در محیط بعضی از روستاها باید پیگیری و متوقف شود.
فرماندار اصفهان اضافه کرد: حداکثر 70 لیتر از خروجی این تصفیه خانه باید برای حفظ فضای سبز غیرمثمر محوطه تصفیه خانه در راستای محیط زیست و مابقی توسط شهرداری و منابع طبیعی به منظور حفظ و گسترش نهال‌کاری در شرق اصفهان استفاده شود و دستگاه‌های متولی بر این امر نظارت جدی داشته باشند. کفیل درباره آبیاری فضای سبز آرامستان باغ رضوان واقع در شرق اصفهان نیز گفت: اقدامات لازم در خصوص خط انتقال آب موردنیاز از منابع آب شهرداری با نظارت آب منطقه‌ای اصفهان صورت خواهد پذیرفت. طرح بیابان‌زدایی شرق اصفهان شامل فعالیت‌های نهالکاری، آبیاری و حفاظت از آبان پارسال در منطقه سِگزی اصفهان (15 کیلومتری شرق اصفهان) آغاز شد و تا پایان سال 94 حدود دو هزار و 400 هکتار از آن به زیر کشت نهال رفت.
این نوع پوشش گیاهی از نوع تاغ و قره داغ است و نوع کشت آن به‌صورت قطعه‌ای است و 10 هزار هکتار به قطعات یکصد هکتاری تقسیم و نهال‌ها در آنها کاشت می‌شود.
این طرح با مشارکت نهادهایی شامل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (ع) و اداره کل محیط زیست استان اصفهان و سازمان‌های مردم نهاد، اجرا و قرار شده تا پایان سال 96 منطقه وسیعی از شرق اصفهان را پوشش داده و از فرسایش خاک و پدیده گرد و غبار جلوگیری کند.
مقابله با آنفلوانزای پرندگان، نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست
همچنین فرماندار اصفهان گفت: کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مستلزم همکاری همه دستگاه‌های متولی و مردم است.
فضل‌الله کفیل در جلسه کمیته مدیریت بحران شهرستان افزود: همکاری و همراهی مردم، رمز اصلی موفقیت در همه عرصه‌هاست.
وی از شهرداری اصفهان خواست تا نسبت به تشکیل تیمی سازمان یافته در حوزه مدیریت بحران در شهر اصفهان اقدام کند و تجهیزات و امکانات مورد نیاز این تیم را با همکاری شبکه دامپزشکی فراهم کند.وی افزود: شهرداری اصفهان باید با هماهنگی اداره دامپزشکی برای پیشگیری و کنترل این بیماری اقدام کند و از شیوع آن در شهر اصفهان جلوگیری کند.کفیل افزود: بخشداری‌های شهرستان اصفهان هم باید نسبت به تشکیل 6 تیم سازمان یافته در زمینه کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری در 6 بخش شهرستان اقدام کنند و تجهیزات و امکانات مورد نیاز این تیم‌ها را مهیا کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار