کیانوش رقیب نه، الگوی من است

رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان و مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا دو رویدادی است که مســـعود چترایـــی، وزنه بردار نجف‌آبادی در روزهای آینده پیش‌رو دارد. به بهانه حضور در این رقابت‌ها هفته گذشته با چترایی مصاحبه ای را ترتیب دادیم؛ اما به درخواست وی و بنا به دلایلی چاپ مصاحبه به امروز موکول شد و بخش‌هایی از صحبت‌های قبلی به امانت نزد ما ماند. چترایی که فردا عازم چین تایپه می‌شود، در این گفت وگو به بیان وضعیتش پرداخته است.

رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان و مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا دو رویدادی است که مســـعود چترایـــی، وزنه بردار نجف‌آبادی در روزهای آینده پیش‌رو دارد. به بهانه حضور در این رقابت‌ها هفته گذشته با چترایی مصاحبه ای را ترتیب دادیم؛ اما به درخواست وی و بنا به دلایلی چاپ مصاحبه به امروز موکول شد و بخش‌هایی از صحبت‌های قبلی به امانت نزد ما ماند. چترایی که فردا عازم چین تایپه می‌شود، در این گفت وگو به بیان وضعیتش پرداخته است.

از مسابقات پیش رو چه خبر؟
در حال حاضر در تمرینات تیم بزرگسالان حضور دارم اما فردا برای شرکت در مسابقات یونیورسیاد عازم چین تایپه می‌شویم. مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا اواخر شهریورماه برگزار می‌شود که این رقابت‌ها نیز فاصله کمی با مسابقات قهرمانی جهان آمریکا دارد.

از وضعیت رکوردی‌تان رضایت دارید؟
اردوی تدارکاتی تیم ملی در ورزقان، در سطح ارتفاع برگزار شد و پس از رکوردگیری انجام شده، در ترکیب تیم اعزامی به مسابقات داخل سالن آسیا قرار گرفتم. نتیجه گیری در این دو رویداد برای من اهمیت بسیار بالایی دارد و امیدوارم رکوردهای مناسبی را به ثبت برسانم.

مسعود چترایی یک دهه قبل به عنوان یک وزنه بردار آینده دار به ورزش کشور معرفی شد؛ اما تا به امروز نوسان زیادی داشته‌اید و به آنچه انتظارش می‌رفته، نرسیده‌اید. دلیلش را چه می دانید؟
من برای اولین بار سال 87 در مسابقات لیگ شرکت کردم که باوجوداینکه جوان و ‌کم‌تجربه بودم، در رده بزرگسالان اول شدم. مرتضی سیف زاده، رئیس سابق هیئت حمایت خوبی از من داشت. چند مقطع نیز به اردوهای تیم ملی دعوت شدم و رکوردها نزدیک به نفرات اعزامی بود. در وزنه برداری ایران، در برخی اوزان، رقابت میلی‌متری بین مدعیان وجود دارد؛ تا جایی که هر فردی در تمرینات تیم ملی رکورد بهتری را ثبت کند و به عضویت تیم ملی دربیاید، با همان رکوردها مدال جهانی و آسیایی‌اش قطعی است. من در این سال‌ها چند بار دچار مصدومیت شدم. زمانی که در رده 77 کیلوگرم مسابقه می‌دادم، یک بار عضله پایم پاره شد. در آن مقطع، رسول تقیان در این وزن، با رکوردهایی که زده بود، فاصله را با رقبا کم کرده بود، من هم تصمیم به تغییر وزن گرفته و به رده 85 کیلو آمدم.

در رده 85 کیلوگرم با وجود رقیبی مانند کیانوش رستمی رقابت دشوارتر است؟
بله؛ در حال حاضر در این وزن رقابت نزدیکی بین پنج وزنه بردار وجود دارد و رستمی هم به عنوان رکوردار جهان و المپیک، در این دسته حضور دارد. فعلا که برای یونیورسیاد و مسابقات داخل سالن، توانسته‌ام، نظر کادر فنی را جلب کنم.

حواشی که برای کیانوش رستمی به وجود آمد، به ضرر هم وزنی‌های اوست یا به نفع آنها؟
من ترجیح می‌دهم در این خصوص نظری ندهم؛ اما کیانوش بدون مربی مدال المپیک گرفت و فاصله رکوردی زیادی نیز با سایر رقیبانش ایجاد کرده است. رکوردها و افتخاراتی که او به دست آورده، باعث افتخار ماست و او را به عنوان الگویی برای خودم در نظر گرفته‌ام. درباره مسائل انضباطی هم فدراسیون تصمیم گیرنده است و دلیلی ندارد من بخواهم به این مسائل فکر کنم.

فکر می‌کنید شانس وزنه زدن در مسابقات جهانی آمریکا را به دست می‌آورید؟
فعلا تنها کاری که از دست من بر می‌آید، تمرین خوب است و اینکه در یونیورسیاد و مسابقات داخل سالن آسیا، بهترین عملکرد را داشته باشم. در حال حاضر انگیزه بسیار زیادی برای نتیجه گیری دارم و امیدوارم به آنچه می‌خواهم برسم.

بعد از چند سالی که با تیم ذوب آهن در لیگ حضور داشتید، این تیم امسال در لیگ حضور ندارد و گویا منحل شده است. برای آینده باشگاهی چه برنامه ای دارید؟
ذوب آهن در سه سالی که در لیگ برتر وزنه برداری شرکت داشت، به سه قهرمانی دست پیدا کرد؛ اما حالا به هر دلیلی تصمیم گرفته‌اند در لیگ تیم ندهند. آقای آذری در مصاحبه ای که داشتند، در این خصوص صحبت کرده‌اند. حیف است که ذوب آهن در لیگ تیم نداشته باشد؛ اما دیگر تصمیمی بوده که گرفته‌اند. من هنوز برای فصل جدید با تیمی به توافق نرسیده‌ام؛ اما صحبت‌هایی انجام شده است.

از هیئت وزنه برداری اصفهان چه خبر؟
به هرحال آقای آذری که مدیرعامل باشگاه ذوب آهن هستند، به خاطر مشغله کاری زیاد، انتظار زیادی از وی نداریم؛ اما از آقای ذغالیان، دبیر هیئت، انتظار بیشتری برای پیگیری وضعیت قهرمانان وجود دارد.

در روزهای گذشته کلیپی از وضعیت تمرینی وزنه برداران در یکی از روستاهای نجف آباد منتشر شد. به عنوان یک وزنه بردار ملی پوش اهل این شهرستان، در این خصوص چه نظری دارید؟
واقعا تصاویر زجرآور بودند. از این حمام قدیمی تاکنون دو وزنه بردار به تیم ملی رسیده‌اند، آن هم بدون هیچ امکاناتی. شهرستان‌های نجف آباد و لنجان از گذشته در رشته وزنه برداری فعالیت زیادی داشتند و معمولا تیم استان با نفرات این دو شهرستان در مسابقات کشوری حضور پیدا می‌کرد؛ اما امکانات و تجهیزات کافی وجود ندارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار