وقتی گرما نفس درختان را می گیرد/ برگریزان درختان در چله تابستان

درحالی که اصفهان این روزها در میانه تابستان، میزبان گردشگران داخلی و خارجی است، خزان زودرس از شدت گرما به جان درختان پرقدمت این شهر افتاده است.

درحالی که اصفهان این روزها در میانه تابستان، میزبان گردشگران داخلی و خارجی است، خزان زودرس از شدت گرما به جان درختان پرقدمت این شهر افتاده است.

به گزارش ایمنا، این روزها در هوای گرم مردادماه که در پارک های شهر قدم بزنید با برگ های زرد برمی خورید، برگ هایی که زرد و خشک شده و روی آسفالت خیابان ها و سنگفرش پیاده روها زیر پای عابران ناله می کنند و جان می دهند.

انگار فصل پاییز است اما گرمی هوای مردادماه بیداد می کند اما آیا چرا در هوای تابستانی باید شاهد برگ ریزان زودرس در شهر باشیم.

احمد سلیمانی پور مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان علت اصلی خزان زودرس درختان را دمای بالای هوا می داند و می گوید: شرایط آب و هوایی اصفهان به سمت خشکی می رود از این رو هر سال با ۲ خزان روبرو می شویم یکی در پاییز و یکی در اواسط تابستان.

وی ادامه می دهد: درختانی آب دوست هستند و چون با اقلیم خشک عادت ندارند، با خزان روبرو می شوند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان تاکید می کند: عوامل نامناسب محیطی ، کم آبی های زیرسطحی و ریزگردها، شهر اصفهان را با مشکل مواجه کرده است.

سلیمانی پور می گوید: خشکی هوا و دمای بالای باعث شده اصفهان در فصل تابستان با ریزش درختان روبرو شود به طوری که درختان چنار و سرو نقره ای در حاشیه بزرگراهها به دلیل گرمای هوا واکنش نشان داده و طراوت و شادابی خود را از دست می دهند.

وی با بیان اینکه با شستشوی درختان سعی کردیم تا حدودی مشکل را رفع کنیم، اظهار می کند: شستشوی درختان ۴ الی ۵ بار انجام می شود همچنین محلول پاشی درختان با استفاده از پودرهای مخصوص صورت می گیرد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان بیان می کند: یکی دیگر از اقدامات شهرداری برای آبیاری درختان دریل کردن اطراف درخت است تا آب بیشتری به ریشه درختان نفوذ کند.

سلیمانی پور خاطرنشان می کند: برای برخی درختان نیز از آبیاری قطره ای همراه با آبیاری غرقابی استفاده می شود.

وی اظهارمی کند: البته با خنک شدن هوا در روزهای پایانی مردادماه و شهریورماه دوباره درختان برگ می دهند و چنارها سبز می شوند.

درختان پرقدمت شهر، جزء سرمایه های تاریخی و طبیعت زیبای این کلانشهر محسوب می شوند که حمایت و مراقبت از این درختان وظیفه تمام مسئولان و همشهریان اصفهانی است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار