ترامپ با برجام و هر میراث دیگر اوباما ستیز می‌کند

به اعتقاد کارشناس مسائل بین‌الملل، ترامپ به این دلیل با برجام تا این حد دشمنی می‌کند که آن را میراث اوباما می‌داند. ترامپ با هر آنچه میراث اوباما باشد، ستیز می‌کند.

به اعتقاد کارشناس مسائل بین‌الملل، ترامپ به این دلیل با برجام تا این حد دشمنی می‌کند که آن را میراث اوباما می‌داند. ترامپ با هر آنچه میراث اوباما باشد، ستیز می‌کند.

به گزارش تسنیم، دیاکو حسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص اذعان مقامات سابق آمریکایی مبنی بر عدم وجود ادله معتبر برای اعلام عدم پایبندی ایران به برجام و درعین‌حال تلاش دولت ترامپ برای سندسازی در این زمینه، با اشاره به اینکه ترامپ با برجام و هر میراث دیگر اوباما ستیز می‌کند، بیان داشت: جعل کردن سند در مورد برجام و ادعای تخلف ایران، موضوعی نیست که به این سادگی ممکن شود. وی با توجه به نادیده گرفته شدن واقعیات در دولت ترامپ یادآوری کرد: باید بین آرزوهایی که دولت آمریکا دنبال می‌کند و واقعیت‌هایی که می‌تواند آن‌ها را محقق سازد، تفاوت قائل شد. سیاست‌های ترامپ در 6 ماه اخیر در مورد کره شمالی، چین، اتحادیه اروپا و برجام مبتنی بر آرزو بوده نه واقعیت؛ بنابراین هیچ‌کدام ازآنچه را که دولت ترامپ درباره برجام می‌گوید، نباید بر اساس واقعیت تلقی کرد. کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر اینکه نمی‌توان به ادعای واشنگتن در مورد برجام حساب کرد، افزود: مواضع واشنگتن در این خصوص متکی بر تمایلات و آرزوهای دولت ترامپ است؛ آن نیز نه همه دولت، بلکه بخشی از آن‌که ترامپ در رأس آن قرار دارد. وی با اشاره به اینکه یک عناد داخلی در رابطه با برجام مشاهده می‌شود، گفت: منظور این است که ترامپ به این دلیل با برجام تا این حد دشمنی می‌کند که آن را میراث اوباما می‌داند. ترامپ با هر آنچه میراث اوباما باشد، ستیز می‌کند و برجام نیز یکی از آن‌هاست. این به این معناست که ترامپ هیچ برداشتی درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران نداشته؛ درنتیجه از جزئیات و پیامدهای این ماجرا بی‌اطلاع است. حسینی با توجه به تیم در هم پاشیده ترامپ تأکید کرد: این موضوع باعث شده که اطلاعات دقیق درباره جزئیات پیامدهای تصمیمات ترامپ به اطلاع وی نرسد. این جاروجنجال‌ها صرفاً به خاطر این است که ترامپ بتواند مخاطبان داخلی خود را اقناع کند. مخاطبانی که در دوره کمپین‌ها به آن‌ها قول داده است که برجام را پاره می‌کند یا به‌عنوان‌مثال بین مرز آمریکا و مکزیک دیوار می‌کشد؛ اما ترامپ در هیچ‌کدام از این موارد هیچ نوع استراتژی را معرفی نکرده است. وی با اشاره به عدم تدوین استراتژی از سوی دولت ترامپ در مورد برجام مطرح کرد: به نظر می‌رسد دولت آمریکا به دنبال به‌هم‌ریختگی‌های موجود به این زودی قادر به تدوین استراتژی در موضوعات مختلف نباشد. این جاروجنجال‌ها را نباید جدی گرفت؛ چراکه متکی بر هیچ واقعیتی نیست.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار