تیغ اصفهانی‌ها نبرید

هفته سوم لیگ برتر با صدرنشینی پرسپولیس به پایان رسید. سرخ‌پوشان تهرانی که پنج‌شنبه‌شب با سه گل نفت را از پیش رو برداشته بودند، پس از تساوی تنها تیم شش امتیازی جدول یعنی پارس جنوبی جم برابر سپاهان، به‌تنهایی بر جایگاه نخست جدول تکیه زدند. شاگردان برانکو حالا با 9 امتیاز حاصل از سه پیروزی، عنوان جدی‌ترین مدعی قهرمانی لیگ هفدهم را به خود اختصاص دادند و بی رقیب به‌سوی تکرار قهرمانی می‌تازند. در بازی‌های این هفته نتیجه عجیبی به دست نیامد و پرسپولیس به‌عنوان مدافع قهرمانی همچنان برنده از زمین خارج ‌شد و در مقابل تیم‌هایی چون ذوب‌آهن، سپاهان و استقلال تنها نظاره‌گر یکه‌تازی مدافع عنوان قهرمانی هستند.

امیرحسین احتشامی- اصفهان امروز: هفته سوم لیگ برتر با صدرنشینی پرسپولیس به پایان رسید. سرخ‌پوشان تهرانی که پنج‌شنبه‌شب با سه گل نفت را از پیش رو برداشته بودند، پس از تساوی تنها تیم شش امتیازی جدول یعنی پارس جنوبی جم برابر سپاهان، به‌تنهایی بر جایگاه نخست جدول تکیه زدند. شاگردان برانکو حالا با 9 امتیاز حاصل از سه پیروزی، عنوان جدی‌ترین مدعی قهرمانی لیگ هفدهم را به خود اختصاص دادند و بی رقیب به‌سوی تکرار قهرمانی می‌تازند. در بازی‌های این هفته نتیجه عجیبی به دست نیامد و پرسپولیس به‌عنوان مدافع قهرمانی همچنان برنده از زمین خارج ‌شد و در مقابل تیم‌هایی چون ذوب‌آهن، سپاهان و استقلال تنها نظاره‌گر یکه‌تازی مدافع عنوان قهرمانی هستند.

سپاهان خوش‌شانس بود که نباخت

تک امتیازی که از بازی با پارس جنوبی به‌حساب سپاهانی‌ها واریز شد را باید تنها به‌حساب خوش‌شانسی تیم اصفهانی نوشت. حریف جنوبی در شبی که کاملاً میزبان را در کنترل داشت تا نزدیکی‌های شکست پیش رفت اما هرگز تسلیم نشد و گل تساوی را به ثمر رساند تا در دیاری که شایستگی کسی 3 امتیاز داشت تنها با یک امتیاز راهی شهر جم در استان بوشهر شود. شاگردان مهدی تارتار همچون دونده‌های استقامت آفریقایی 90 دقیقه بی‌امان دویدند و به‌اندازه سرسوزنی پا پس نکشیدند تا طلایی پوشان اصفهانی پس از زدن سوت پایان بازی توسط سید علی از شدت خستگی روی زمین ولو شوند. در نقطه مقابل بازیکنان پارس جنوبی سرافرزانه از زمین خارج شدند و به اندک تماشاگرانی که آنها را تشویق می‌کردند واکنش‌های پیروزمندانه نشان دادند. این صحنه‌ها خود گویای آنچه در زمین‌بازی اتفاق افتاد، بود. دیداری که در هر دونیمه پارس جنوبی با بهره بردن از بازیکنانی که سرشار از انگیزه بودند چنان طلایی پوشان را اسیر خود کرد که در لحظات مختلف شاگردان کرانچار با مصدومیت‌های فراوان به بیرون از زمین انتقال پیدا می‌کردند؛ اما کرانچار برای رویارویی با این حریف جنوبی تیمش را به تنها یک تغییر نسبت به بازی با پدیده راهی میدان کرده بود. این تغییر تنها شامل نیمکت نشینی مهرداد محمدی و بازی ثابت حسین پاپی می‌شد. در طرف مقابل تارتار تا حدودی در ترکیب تیمش نسبت به دیدار با پیکان تغییر ایجاد کرده و الویس نانگ و مجتبی لطفی را نیمکت نشین کرده بود تا از احسان تائیدی و حامد نورمحمدی بهره ببرد. بازی در هر دونیمه با دوندگی بی‌امان و غیرقابل‌تصور سرخپوشان جنوبی دنبال شد و سپاهانی‌ها تقریباً اسیر این تاکتیک شاگردان تارتار شده بودند. امید سینک، ابراهیم صالحی و علی دشتی حمله‌وران تندوتیز میزبان حتی برای لحظه‌ای هم فرصت عرض‌اندام به مدافعان و هافبک‌های میهمان را نداند و آنها را به ستوه آوردند. در یکی از معدود حملات طلایی پوشان اصفهانی روی دروازه پارس جنوبی ارسال حسن جعفری با تیزهوشی ثاقبی به گل برتری سپاهانی‌ها تبدیل شد. گلی که کاملاً برخلاف جریان بازی به ثمر رسید و پس‌ازآن فشار حملات بازیکنان پارس جنوبی، میزبان را درون یک‌سوم خط دفاعی خودشان محبوس کرد. حتی پنالتی به هدررفته امید سینک ذره‌ای از انگیزه شاگردان تارتار برای به‌تساوی کشاندن بازی نکاست، تا این‌که احسان تائیدی روی ریباند توپی که به تیر دروازه کیخسروی برخورد کرده بود توپ را به تور دروازه سپاهان دوخت و ورزشگاه نقش‌جهان را در سکوتی محض فروبرد. گلی که نتیجه پایانی این دیدار را هم رقم زد تا پارس جنوبی بر جایگاه دوم جدول باقی بماند و سپاهانی با یک پله سقوط به رتبه چهاردهم جدول تنزل پیدا کنند.

زور ذوب‌آهن به پیکان نرسید

تیم‌های فوتبال پیکان و ذوب‌آهن در حالی جمعه‌شب در ورزشگاه شهدای شهر قدس برابر هم صف‌آرایی کردند که این بازی تحت تأثیر سرمربیان دو تیم قرار داشت. امیر قلعه‌نویی و مجید جلالی مربیان قدیمی و باتجربه لیگ برتر محسوب می‌شوند و به مختصات بازی در فوتبال باشگاهی ایران کاملاً آگاه هستند. قلعه‌نویی در بازی با پیکان از احسان درخشان مهر که به‌تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته، استفاده کرد تا این بازیکن جوان تیمش را محکی بزند. قلعه‌نویی در غیاب اسماعیل شریفات که به دلیل محرومیت این دیدار را از دست‌داده بود از گئورگ ولسیانی گرجستانی بهره برد تا جای خالی مهاجم جنوبی تیمش چندان احساس نشود. در نقطه مقابل مجید جلالی هم از همه داشته‌هایش کمک گرفت تا میدان را به شاگردان قلعه‌نویی واگذار نکند. در نیمه نخست این بازی سبزپوشان اصفهانی تقریباً حاکم بلامنازع میدان بودند که البته حملات پردامنه و خطرناک آنها با واکنش‌های رحمان احمدی بی‌نتیجه می‌ماند. پیکانی‌ها در نیمه اول تنها یک‌بار موقعیت گل پیدا کردند که در آن صحنه هم رشید مظاهری دروازه تیمش را از فروریختن نجات داد. در نیمه دوم جریان بازی درست برعکس نیمه نخست دنبال شد و این بازیکنان میزبان بودند که بر توپ و میدان مسلط شده و به دروازه ذوب‌آهن می‌تاختند. البته آنها در گام آخر کم می‌آوردند چراکه رشید مظاهر به‌هیچ‌وجه قصد تسلیم شدن نداشت تا تنها دیدار بدون گل هفته در ورزشگاه شهر قدس تهران به ثبت برسد. با این تساوی ذوبی‌ها یک پله سقط را در جدول تجربه کردند و به رتبه پنجم رسیدند و پیکانی‌ها هم در همان جایگاه سیزدهم باقی ماندند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار