نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: وزارت صنعت به دغدغه‌های صنعتگران توجه کند

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به دغدغه‌های صنعتگران توجه جدی کند، گفت: سال گذشته به دلیل تداوم رکود، درآمد واقعی کارکنان بخش‌های اقتصادی خصوصی کاهش یافت و به تبع آن قدرت خریدشان سقوط کرد.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به دغدغه‌های صنعتگران توجه جدی کند، گفت: سال گذشته به دلیل تداوم رکود، درآمد واقعی کارکنان بخش‌های اقتصادی خصوصی کاهش یافت و به تبع آن قدرت خریدشان سقوط کرد.

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با اشاره به مشکلات صنایع و بررسی وضعیت اقتصادی استان اصفهان، اظهار داشت: اصفهان بعد از جدایی البرز از تهران بزرگ‌ترین استان صنعتی کشور نام گرفته، اما مشکلات صنعتگران در این استان مورد توجه مسوولان نیست و صنایع با ظرفیت‌های پایین در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه صنایع در کل کشور با مشکلاتی مواجه هستند، اما در اصفهان این مشکل نمود بیشتری دارد.

رکود حاکم بر صنعت اصفهان با اخذ مالیات‌های سنگین

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اتخاذ مالیات‌های سنگین و مالیات بر ارزش افزوده را از دیگر دلایل رکود حاکم بر صنعت استان اصفهان دانست و افزود: فشارهای مضاعف پرداخت مالیات و ۹ درصد ارزش افزوده از جمله مشکلات صنعتگران است.

وی با بیان اینکه مالیات تکلیفی سنگین برای صنعتگران است، تصریح کرد: تسهیلاتی که با ۱۸ درصد به صنعتگر تعلق می‌گیرد و سود حاصل از وامی که باید به بانک پرداخت شود بالای ۲۵ درصد است، سبب شده تا صنعتگر نتواند پا به عرصه رقابت بگذارد و از صحنه خارج شود.

موسوی لارگانی اضافه کرد: در حال حاضر تورم ما تک رقمی یعنی ۸ درصد است، اما صنعتگر ما باید ۲۵ درصد سود بانکی پرداخت کند.

وی با بیان اینکه رکود حاکم بر کشور از مشکلات اساسی است که موجب تعطیل یا نیمه تعطیلی بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی شده، خاطر نشان کرد: دولت باید با برنامه‌ریزی و سامان دادن به وضعیت کنونی کشور تدبیری بیندیشد در غیر این صورت مردم و افرادی که در بخش تولید و صنعت کار می‌کنند با چالش جدی روبه رو خواهند شد.

رونق کار برای خارجی‌ها با بی‌توجهی به تولیدکننده داخلی

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به دغدغه‌های صنعتگران توجه جدی کند، گفت: بی‌توجهی به تولیدکننده داخلی باعث ایجاد کار برای خارجی‌ها می‌شود و تداوم رکود و بیکاری را به همراه خواهد داشت.

وی اظهار دشت: برای مثال نرخ فولادی که از مجتمع فولاد مبارکه اصفهان به کشورهای دیگر صادر می‌شود، یک و نیم برابر نرخ فولادی است که در اختیار صنعتگران داخلی قرار داده می‌شود.

موسوی لارگانی افزود: باید در خصوص تعرفه اجناس مورد نیاز کشور مانند ورق‌های فولادی بازنگری شود تا جلوی بیکاری ۴۰ هزار نیروی انسانی شاغل در صنعت فولاد گرفته شود.

وی تاکید کرد: سال ۱۳۹۶ از سوی مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده و امیدواریم با تلاش همه مسئولان و ملت، از تکرار اشتباهات پرهیز شده و برای موفقیت، تلاش بیشتر و مؤثرتری صورت گیرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس یادآور شد: در سالی که گذشت قرار بر این بود که اقدامات عملی در زمینه اقتصاد مقاومتی در کشور اجرایی شود و رشد اقتصادی، بهبود معیشت و رفاه مردم را شاهد باشیم، اما متاسفانه سال گذشته یکی از بدترین سال‌ها برای تولید ملی و اشتغال بود و تمرکز دولت بجای تولید ملی تنها بر فروش بیشتر نفت خام واقع شده بود.

وی گفت: سال گذشته به دلیل تداوم رکود، درآمد واقعی کارکنان بخش‌های اقتصادی خصوصی کاهش یافت و به تبع آن قدرت خریدشان سقوط کرد.

موسوی لارگانی افزود: امیدواریم قوای سه گانه امسال با وحدت، منویات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی عملیاتی کرده و با مدیریت صحیح سیستم بانکی، جلوگیری از واردات، تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه، توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه، تاکید بر فرآوری محصولات به جای خام فروشی، استفاده از سیاست‌های ضد لیبرالی در اقتصاد، افزایش انضباط مالی و تخصیص اعتبارات عمرانی و بهره‌مندی از نیروی جوان، تحصیلکرده و خلاق کشور، امید را به جامعه بازگردانده و با ایجاد اشتغالزایی پایدار در کشور از اشتغال موجود حراست کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار