ایرج نوذری سفیر بیماران ام.اس خراسان رضوی شد

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران ام.اس خراسان رضوی گفت: 'ایرج نوذری' بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون به عنوان سفیر بیماران ام.اس در این استان انتخاب شد.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران ام.اس خراسان رضوی گفت: 'ایرج نوذری' بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون به عنوان سفیر بیماران ام.اس در این استان انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، سید سعید سیدزادگان افزود: نوذری طی مراسمی که اواخر هفته گذشته در این انجمن برگزار شد، داوطلبانه نخستین سفیر بیماران ام.اس این استان شد تا برای شناساندن این بیماری به مردم و حمایت از بیماران مزبور وارد عمل شود.
وی اظهار کرد: بیماری ام.اس هنوز در جامعه ناشناخته است و درمان آن نیز به صورت کامل انجام نمی شود، هرچند با تلاش پزشکان برای درمان آن اقداماتی انجام گرفته اما توفیقات زیاد حاصل نشده است.
وی گفت: هم اکنون چهار هزار و 862 بیمار ام.اس در مشهد شناسایی شده اند که سه هزار و 300 بیمار در مشهد و از سایر شهرستان ها زیر پوشش انجمن حمایت از بیماران ام.اس قرار گرفته اند.
سیدزادگان افزود: شمار بانوان مبتلا به ام.اس حدود 2 تا سه برابر مردان است.
وی اظهار کرد: این بیماری در جامعه رو به گسترش است و بسیاری از مردم نسبت به آن شناخت کافی ندارند لذا وجود هنرمندان به عنوان سفیر این بیماری می تواند به شناختن آن، ترغیب بیماران به جذب در انجمن ها و تامین هزینه های درمان بیماران از سوی خیرین کمک کند.
وی گفت: این انجمن در تلاش است فعالیت های درمانی و حمایتی برای بیماران ام. اس را به صورت همزمان انجام دهد و در آینده نزدیک بخشی از ساختمان این انجمن به فعالیت های درمانی اختصاص می یابد.
سیدزادگان ادامه داد: حدود 2 هزار نفر از بیماران زیر پوشش انجمن حمایت از بیماران ام. اس نیازمند همراهی 30 تا 60 درصدی و هزار نفر از بیماران نیز نیازمند همراهی 100 درصدی این انجمن هستند و این نهاد تلاش می کند بتواند میزان همراهی خود با بیماران را به حداکثر برساند.
وی افزود: هم اکنون هفت روانشناس، مشاوره های لازم را در اختیاران بیماران مبتلا به ام. اس قرار می دهند، تمدید داروی بیماران رایگان انجام می شود، همچنین برای بهره مندی آنان از خدمات ورزشی، چند سالن مجهز در مشهد با تخفیف 70 درصدی در اختیارشان قرار گرفته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار