استاندار اصفهان انتقاد کرد: رتبه ششم صادرات اصفهان در کشور

استاندار اصفهان با انتقاد بر اینکه جایگاه صادرات استان معقول نیست، گفت: در ۴ ماهه گذشته اصفهان رتبه ششم صادرات کشور را داشته که هم در شان جایگاه اقتصادی استان نیست و هم با این جایگاه تسهیلاتی که به استان هایی که در جایگاه های بالاتر قراردارند تعلق می گیرد به اصفهان تعلق نخواهد گرفت.

استاندار اصفهان با انتقاد بر اینکه جایگاه صادرات استان معقول نیست، گفت: در ۴ ماهه گذشته اصفهان رتبه ششم صادرات کشور را داشته که هم در شان جایگاه اقتصادی استان نیست و هم با این جایگاه تسهیلاتی که به استان هایی که در جایگاه های بالاتر قراردارند تعلق می گیرد به اصفهان تعلق نخواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، اظهارداشت: با توجه به انتقاد بنده به عنوان نماینده استانداران سراسر کشور در جلسه اخیر نشست مشترک استانداران و اعضای شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی نسبت به عدم پیگیری و اجرای مصوبات ملی که در شورای استان ها به تصویب می رسد، دولت متعهد شده است که طی ۳۰ روز مصوبات شورای گفتگوی استان ها را در هیئت دولت بررسی کند که این باعث می شود مصوبات ملی هم ضمانت اجرایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اصفهان برای سومین سال متوالی رتبه نخست شوراهای کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: این جایگاه هم به لحاظ تشکیل جلسات و هم تعداد و محتوای مصوبات بوده است.

استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه یکی از سه محور مربوط به اقتصاد مقاومتی واگذاری طرح های نیمه تمام دولتی به بخش غیر دولتی برای فعال کردن و بهره برداری از آن ها است، افزود: این محور در طول یکسال گذشته با فراز و نشیب هایی روبرو بود که عمدتا مربوط به تعدد دستورالعمل ها و راهکارها می باشد که باعث توقف کار شده بود.

وی بیان داشت: از سوی دیگر اتاق بازرگانی با انتخاب یک مسئول در پیگیری واگذاری این طرح ها مشارکت کرد که امروز در خصوص مشکلات و موانع واگذاری طرح های نیمه تمام عمرانی موضوع ماده ۲۷ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات ملی دولت بررسی های لازم صورت گرفت و راهکارهای لازم احصا شد که به معاون اول رئیس جمهور برای اصلاح دستورالعمل ها ارسال خواهد شد تا اختیارات بیشتری به کارگروه های استانی داده شود و استان ها بتوانند سهمیه ی خود را در واگذاری طرح های نیمه تمام به انجام برسانند.

زرگرپور تصریح کرد: ۳۷۰ طرح و پروژه استان به طور کامل احصاء و قابل واگذاری و ۱۸۰ طرح نیز آماده واگذاری است و مقدمات واگذاری آنها انجام شده و تاکنون ۶۷ پروژه نیز واگذار شده است.

وی اضافه کرد: برای سال جاری پیش بینی شده است که ۱۶۰ پروژه دیگر واگذار شود و با توجه به اینکه استان اصفهان بیشترین تعداد واگذاری طرح ها را دارد باید نسبت به عملکرد سال گذشته، فعالیت های خود را چند برابر کنیم.

استاندار اصفهان همچنین به گزارش رئیس سازمان جهادکشاورزی از اجرای مصوبات تولید و صادرات در بخش کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: علیرغم اینکه اصفهان یک استان صنعتی است ولی در بخش کشاورزی جایگاه ویژه ای دارد و متاسفانه کشاورزی در سایه بخش صنعت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته موانع تولید و صادرات در بخش کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت، افزود: با توجه به نقطه نظراتی که در این خصوص وجود داشت این موضوع دوباره به کارگروه تخصصی ارجاع داده شد تا بررسی های بیشتر صورت بگیرد.

زرگرپور افزود: انتظار می رود که اتاق بازرگانی به صورت جدی تر به مقوله صادرات ورود پیدا کند چرا که جایگاه صادرت استان معقول نیست و در ۴ ماهه گذشته اصفهان رتبه ششم صادرات کشور را داشته که هم در شان جایگاه اقتصادی استان نیست و هم با این جایگاه تسهیلاتی که به استان هایی که در جایگاه های بالاتر قراردارند تعلق می گیرد به اصفهان تعلق نخواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه باید اطلاع رسانی کافی به صادرکنندگان اصفهان برای درج مبدا کالا صورت گیرد، افزود: باید از طریق اتاق بازرگانی تاکید شود در فرم های مربوط به صادرات مبدا کالا قید شود تا بتوانیم از تسهیلاتی که این حجم از صادرات ایجاد می کند استفاده و اصفهان را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تقریبا در تمام جلسات در خصوص مسائل تامین اجتماعی و مالیات بحث و تبادل نظر صورت می گیرد، افزود: این امر بیشتر برای تفسیر بخشنامه ها و هماهنگی بیشتر و رفع مشکلات بخش خصوصی در رابطه با تامین اجتماعی و امور مالیاتی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار