ایجاد کمپ ورزشی و ملی راه توسعه بوم گردی و گردشگری

نماینده مردم شهرستان فریدن، فریدون‌شهر، بویین میاندشت، چادگان گفت: با توجه به استعدادهای بسیار خوبی که در چهار شهرستان وجود دارد باید بحث بوم گردی را تقویت کرد.

بویین میاندشت- اصفهان امروز، نماینده مردم شهرستان فریدن، فریدون‌شهر، بویین میاندشت، چادگان گفت: با توجه به استعدادهای بسیار خوبی که در چهار شهرستان وجود دارد باید بحث بوم گردی را تقویت کرد. دکتر اکبر ترکی در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در دفتر شهرداری داران برگزار شد با تبریک روز خبرنگار، خبرنگاران را افسران جبهه فرهنگی دانست و ابراز داشت: در عرضه خبر ما با واقعیات و حقایق روبرو هستیم که وظیفه انتشار واقعیات بر عهده شما خبرنگاران است؛ اما در فضای تحلیل شما باید واقعیت را تحلیل و حق را ابراز دارید. وی وظیفه خبرنگاران را مهم دانست و تأکید کرد: خبرنگاران همچون شمشیر دو سر هستند که در حوزه سازندگی کشور، استان و شهرستان می‌توانند مؤثر باشند. نماینده مردم شهرستان فریدن، فریدون‌شهر، بویین میاندشت، چادگان با اشاره به اهمیت حفظ آبروی مؤمنان کار خبرنگاران را سخت عنوان داشت و گفت: در صورت حرکت در مسیر حق این حرکت اجر اخروی خواهد داشت و خبرنگاران می‌توانند با ورود به مسائل اجتماعی و اقتصادی در زمینه مطالبه گری از مسئولین ورود کنند.

پروژه راه‌آهن اصفهان-داران- ازنا

دکتر ترکی در ادامه نشست به راه‌آهن داران - ازنا اشاره کرد و گفت: با توجه به تلاشی که درگذشته انجام‌شده 22 میلیارد تومان بودجه به این پروژه اختصاص‌یافته است که نسبتاً عدد و رقمی خوبی است و امیدواریم با تلاش‌های بیشتر در سال آینده این پروژه به مرحله خوبی از اجرا برسد. وی اظهار داشت: در برنامه ششم نیز تصویب‌شده در مناطقی که محروم هستند تسهیلات خاصی برای پیمانکاران قائل شوند تا جهت هر چه زودتر به پایان رساندن پروژه‌ها از آن استفاده کنند.

پروژه جاده الیگودرز- اصفهان

نماینده مردم شهرستان فریدن، فریدون‌شهر، بویین میاندشت، چادگان در مجلس شورای اسلامی از به پایان رساندن جاده الیگودرز- اصفهان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: رقمی که در ردیف بودجه آن قرارگرفته 14 میلیارد تومان مصوب شده بود که امیدواریم هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد. محورهای آزادراه اصفهان - کاشان، سمیرم - یاسوج، گلپایگان - خمین، اصفهان - علویجه و داران - الیگودرز از مهم‌ترین محورهای پرحادثه و دارای اولویت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان محسوب می‌شود.

مشکلات و موانع برداشت آب

ترکی با اشاره به مشکلات و موانع موجود بر سر راه کشاورزان و مردم برای برداشت آب از رودخانه‌های منطقه خاطرنشان کرد: مشکل و بحث آب یک بحث ملی است و باید به‌صورت ملی به آن نگاه کرد و مشکل را حل کرد. شورای عالی آب مصوبه‌ای 9 ماده‌ای داشته که یکی از بندهای آن این است که هرگونه بارگذاری در آبریزهای سرچشمه زاینده‌رود ممنوع است. بر اساس این ماده یک سری ممنوعیت‌ها، مشکلات و محدودیت‌هایی در چهار شهرستان ما ایجادشده است. وی یادآور شد: 33 پروژه از 38 پروژه آب‌رسانی در سرشاخه زاینده‌رود در حال انجام است که اکثر آن‌ها مجوز لازم را نداشتند و از بین این پروژه‌ها چهار طرح در استان اصفهان است و از بین این‌ها، دو طرح در شهرستان ماست. در بویین میاندشت نیز 21 طرح آبخیزداری مطالعه شده و ما به دنبال آن هستیم که با همکاری با اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، بتوانیم خیلی از این طرح‌ها را در سال جاری و سال آینده به نتیجه برسانیم. ترکی با اشاره به سد بلطاق تصریح کرد: طی نامه‌ای از معاون اول رئیس‌جمهور خواستار رسیدگی به طرح سد بلطاق شدیم و ایشان نیز دستور پیگیری‌های لازم را دادند تا دنبال شود.

مشکلات سیب‌زمینی‌کاران

نماینده مردم شهرستان فریدن، فریدون‌شهر، بویین میاندشت و چادگان در مجلس شورای اسلامی با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت سیب‌زمینی و مشکلات و دغدغه‌هایی که هرساله برای کشاورزان سیب‌زمینی‌کار وجود دارد بیان داشت: در سال گذشته تعهداتی گرفتیم که به‌هیچ‌عنوان وزارت جهاد کشاورزی حتی یک کیلوگرم سیب‌زمینی وارد نکنند. طی صحبت‌هایی که با وزارت خانه و جهاد کشاورزی داشتیم گفتیم که یک‌دهم پول خرید تضمینی را خرج سورد کردن، بسته‌بندی و بازاریابی شود برای صادر کردن سیب‌زمینی و حتی خرج صنایع تبدیلی کنند و این قول را به ما دادند که پیگیری شود و انشا الله وضعیت سیب‌زمینی آرام‌آرام در این منطقه در آینده بهتر شود.

تقویت بوم گردی در چهار شهرستان

ترکی در خصوص گردشگری در این چهار شهرستان گفت: با توجه به استعدادهای بسیار خوبی که در چهار شهرستان وجود دارد باید بحث بوم گردی را تقویت کرد و من نیز به‌عنوان نماینده مردم به دنبال این موضوع هستم. وی ادامه داد: اعتقاد من بر این است که باید برای توسعه و رونق گردشگری یک کمپ ورزشی و ملی در یکی از چهار شهرستان ما راه‌اندازی شود. در کنار آن شهرک‌های سلامت را دنبال خواهیم کرد. همچنین سازمان تأمین اجتماعی تصمیم به ایجاد بیمارستان گردشگری 500 تخت خوابی دارد. رایزنی‌هایی انجام دادیم تا این بیمارستان را به غرب استان بیاوریم، اما به دلیل اینکه متخصصین و فوق تخصص‌های ما حاضر به رفت‌وآمد در این مسیر طولانی نیستند، تاکنون موفق به انجام این کار نشدیم. بااین‌حال صحبت‌هایی پیرامون احداث شهرک سلامت شده است و امیدواریم به زودی اقداماتی در این خصوص انجام شود.

احداث بیمارستان

وی با شاره به درخواست مردم شهرستان بویین میاندشت برای داشتن بیمارستان در این شهرستان اظهار داشت: طی درخواستی از وزیر بهداشت خواهان تأسیس یک بیمارستان با حداقل 32 تخت شدیم که ایشان با توجه به تجربه‌ای که در چادگان و شهرستان‌های دیگر داشتند و بعد مسافتی کمی که وجود داشت، دستور ایجاد یک مرکز درمان بستر را دادند. نماینده مردم شهرستان فریدن، فریدون‌شهر، بویین میاندشت و چادگان همچنین از درخواست اضافه شدن دو دستگاه آمبولانس علاوه بر آمبولانس‌هایی که وجود دارد و درخواست تکمیل تجهیزات آزمایشگاه در شهرستان‌های تحت نظارت خود خبر داد. شایان‌ذکر است که در حاشیه این نشست دکتر ترکی از خبرنگاران چهار شهرستان فریدن، بویین میاندشت، فریدون‌شهر و چادگان تجلیل کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار