سخنرانی فرماندار شهرستان در مجمع بسیجیان شهرستان

همایش مجمع بسیجیان با عنوان حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی در سالن اجتماعات شهید قجاوند شهرستان بویین میاندشت از طرف ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان برگزار گردید در این همایش طحانیان زاده فرماندار شهرستان بویین میاندشت در ارتباط با موضوع اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال سخن گفت.

به گزارش اصفهان امروز،همایش مجمع بسیجیان با عنوان حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی در سالن اجتماعات شهید قجاوند شهرستان بویین میاندشت از طرف ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان برگزار گردید در این همایش طحانیان زاده فرماندار شهرستان بویین میاندشت طی سخنانی در ارتباط با موضوع اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال فرمودند: معمولاً از سال ۷۸ تا به امروز از طرف مقام معظم رهبری در ابتدای نوروز نامگذاری سال به طور رسمی از طرف ایشان انجام می‎گیرد که هدف و فلسفه این کار جلب توجه مردم به یک ارزش خاص و نقطه مقابل آن به یک مشکل است که غالب این نامگذاری‎ها به طریقی به موضوع اقتصاد و معیشت و اشتغال مردم مربوط می‎باشد.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان در بخش دیگر از سخنان خود فرمودند: واقعیت تلخ تاریخ انقلاب این است که امروز دشمن اصل نظام و انقلاب را هدف قرار داده و در موضوع اقتصاد و معیشت دین را به چالش کشیده و می‎گویند اسلام برای اقتصاد و معیشت مردم برنامه‎ای ندارد. در حالی که بیش از ۱۴۰۰ سال قبل شخص پیامبر گرامی فرمودند:

«من لا معاش له لا معادله»

حقیقت این است که دین با فقر همسویی ندارد. اسلام به دنبال رفاهی است که عزت بار باشد. نماینده عالی دولت در بخش دیگری از سخنان خود گفتند:

ما چه بخواهیم و چه نخواهیم گرایش مردم به مصرف کالا‎های خارجی در کشور وجود دارد. برای اصلاح این رویه می‎بایست فرهنگ سازی کنیم و این فرهنگ سازی باید از طرف رسانه‎ها به یک اقدام ارزشمند ملی تبدیل شود که متاسفانه صدا و سیمای ما آن اندازه که برای چیزهای جزئی مثل خوراکی ها فریبنده، انواع آرایشی‎ها و تقویت و رشد مو تبلیغ می‏کند دریغ از فرهنگ سازی برای تولید داخل و تشویق مردم به این مهم

فرماندار شهرستان در بخش پایانی سخنان خود فرمودند:

معمولاً انتخاب و خرید لوارم منزل با نظر خانم‏ها صورت می‎گیرد که یکی از آفات اصلی در خانواده‎ها متاسفانه چشم و هم چشمی است. که خانم خانه به جای اینکه به خرید کالای ایران توجه کند به دنبال کالای مارک می گردد.

فلذا انتظار می‎رود خانم‎ها که در واقع مدیران اقتصادی در منزل به شمار می‌روند و نقش تاثیرگذاری در فرهنگ سازی و تصمیم گیری برای خرید و لوازم مصرفی دارند باید به این عرصه ورود جدی داشته باشند و برپایی اینگونه همایش‏ها ویژه بانوان در آینده جامعه دینی ما قطعاً اثرگذار خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار