تولید ورق ساخت لوله‌های احیا مستقیم فولاد چادرملو

کارشناس متالورژی شرکت فولاد مبارکه گفت: با شرکت آتی فلز شهریار، شرکت فولاد مبارکه با ایجاد تغییرات فنی در ترکیب محصولات خود، موفق به تولید ورق‌های مورد استفاده در لوله های احیا مستقیم شد.

کارشناس متالورژی شرکت فولاد مبارکه گفت: با شرکت آتی فلز شهریار، شرکت فولاد مبارکه با ایجاد تغییرات فنی در ترکیب محصولات خود، موفق به تولید ورق‌های مورد استفاده در لوله های احیا مستقیم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهرخ پورمستدام، کارشناس متالورژی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: با درخواست شرکت آتی فلز شهریار از شرکت فولاد مبارکه برای تأمین ورق‌های با رتبه یاد شده، واحدهای فروش، متالورژی و روش‌های تولید، نواحی فولادسازی و نورد گرم فولاد مبارکه و با افزودن حدود نیم درصد مولیبدن به ذوب که سبب افزایش استحکام در دمای بالا و افزایش مقاومت در مقابل خوردگی می‌شود و همچنین با کنترل دقیق دما در نورد گرم و کنترل ریزساختار مناسب و خواص مکانیکی استاندارد، موفق به تولید و تأمین ورق موردنیاز این شرکت شدند.

وی افزود: ورق‌های تولیدی با استانداردهای ASTM و از زیرگروه فولادهای آلیاژی حاوی مولیبدن است که در مخازن تحت‌فشار و سازه‌های مقاوم به حرارت استفاده می‌شود و به میزان ۱۳۶ تن کلاف با ضخامت ۱۲ و عرض هزار و ۵۰۰ میلی‌متر از میزان ۲۴۰ تن موردنیاز آن شرکت، تولید و تحویل شد.

در همین خصوص ساسان شهریاری، رئیس هیأت‌ مدیره شرکت آتی فلز شهریار نیز با ارسال نامه‌ای از مساعدت‌های مدیریت شرکت فولاد مبارکه در اجرای این پروژهٔ مشترک قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه پیش از این، دانش فنی و توان تولید این نوع ورق در داخل کشور وجود نداشت و اکنون با کسب این موفقیت علاوه بر صرفه‌جویی اقتصادی از خروج مبالغ قابل توجه ارز جلوگیری شده است، تصریح کرد: از آنجا که محصول تولید شده در فولاد مبارکه کیفیت بالایی دارد و به خوبی با انواع مشابه خارجی قابل مقایسه است.

رئیس هیأت‌ مدیره شرکت آتی فلز شهریار تصریح کرد: تمامی مراحل ساخت لوله‌های احیا مستقیم فولاد چادرملو از جمله برش، فرم دهی و جوش‌پذیری با موفقیت در شرکت آتی فلز شهریار انجام شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار