لیموترش سدی در برابر سلول‌های سرطانی است

یکی از پرخاصیت ترین میوه ها که در تمام فصول یافت می شود، لیموترش است. درباره خواص آن الهام طاهری، کارشناس ارشد گیاهان دارویی چنین می گوید:لیموترش میوه دلچسب برای طعم‌دار کردن غذاها و شربت آن مناسب برای تابستان های گرم است. این میوه در مسافرت ها به داد مسافران می رسد.

اصفهان زیبا: یکی از پرخاصیت ترین میوه ها که در تمام فصول یافت می شود، لیموترش است. درباره خواص آن الهام طاهری، کارشناس ارشد گیاهان دارویی چنین می گوید:لیموترش میوه دلچسب برای طعم‌دار کردن غذاها و شربت آن مناسب برای تابستان های گرم است. این میوه در مسافرت ها به داد مسافران می رسد. بنابراین اگر سفر می روید، حتما با خود چند لیموترش همراه داشته باشید و اگر به آب آشامیدنی که میل می کنید، مشکوک هستید چند قطره لیمو ترش را داخل لیوان ریخته و آب را میل کنید. این میوه به طور موثری آب را ضد عفونی می کند و میکروب هایش را از بین می برد. همچنین بهتر است در هنگام گرمای زیاد نیز این میوه را میل کنید تا از گرمازدگی جلوگیری کند.

سایر خواص: لیموترش دارای انواع املاح مانند منیزیم، فسفر، سدیم و کلسیم است.این میوه سلول های ناسالم بدن را دفع کرده و مانع از رشد سلول های سرطانی می شود. خواص اسیدی دارد و برای ضد عفونی کردن بسیار مناسب است. دیگر آنکه دارای فیبر فراوان است. همچنین به کاهش چربی و متعادل کردن فشارخون کمک شایانی می کند. عروق بدن را نیز باز کرده و به سلامت قلب کمک می کند. علاوه بر این پتاسیم موجود در لیموترش به کنترل و تنظیم ضربان قلب و همچنین متعادل کردن فشار خون کمک می کند.در ضمن اسید سیتریک موجود در لیمو به هضم و جذب غذایی که میل می کنید، کمک می کند. ویتامین سی بدن را هم تامین می کند. افراد چاق اگر هر روز صبح یک لیوان آب ولرم با چند قطره آب لیمو میل کنند، زودتر لاغر می شوند و در طول روز سرحال و شاداب خواهند بود.

خواص لیموترش برای پوست: از چروک شدن و شل شدن پوست جلوگیری می کند و به پاکسازی پوست کمک کرده و پوست را شفاف می کند. باید بدانید که عصاره این میوه به همراه گلسیرین، ترک‌های پوستی را بهبود می بخشد و مانع خستگی پوست می شود. به داشتن موی زیبا و براق نیز کمک می کند. بدین منظور مقداری لیموترش تازه را با آب سرد مخلوط کرده و به مو های خود بزنید نتیجه اینکه رضایتبخش است. آبلیمو ترش رقیق شده را روی پوست سر قرار دهید و ماساژ دهید؛ این کار مانع شوره سر و خشکی پوست ســر می شود. اگر جایی روی پوســـتتان پوســــت پوســـــت شــــده، لیموترش بمالید تا خشکی پوست را از بین ببرد. پوست زانو و آرنج که ضخیم شده را نیز می توان با مالیدن لیمو ترش بر روی پوست بهبود داد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار