احیای ۳۰۵ هزار هکتار از کانون‌های بحران استان اصفهان

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: اصفهان یک میلیون و ۹۲ هزار کانون بحران دارد که تا کنون ۳۰۵ هزار هکتار ‌آن احیا شده است.

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: اصفهان یک میلیون و ۹۲ هزار کانون بحران دارد که تا کنون ۳۰۵ هزار هکتار ‌آن احیا شده است.
حسین‌علی نریمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی درباره بیابان‌زدایی استان اظهار داشت: 30 درصد استان را مناطق بیابانی تشکیل می‌دهد، این مقدار 3 میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی استان را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: اداره کل منابع طبیعی برای کاهش میزان بیابان‌های استان برنامه‌هایی از جمله، عملیات نهال کاری، مدیریت روان آب‌ها، احداث باد شکن، مدیریت جنگل‌های دست کاشت و مالچ پاشی را در دستور کار دارد.
رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان پیرامون کانون‌های بحران استان بیان کرد: در مناطق بیابانی کل کشور مطالعاتی صورت گرفته و کانون‌های بحران شناسایی شده‌اند.
وی با بیان اینکه استان اصفهان یک میلیون و 92 هزار کانون بحران دارد که باید در آن‌ها عملیات بیابان‌زدایی انجام شود، افزود: از این تعداد کانون بحران مقدار305 هزار هکتار ‌آن تا کنون احیا شده است.
نریمانی در مورد وظیفه این سازمان تا پایان برنامه ششم توسعه گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، موظفیم 95 هزار هکتار عملیات بیابان‌زدایی انجام دهیم و تا پایان برنامه باید کلیه کانون‌های بحران را به وضعیت مطلوبی برسانیم.
وی با اشاره به اینکه تمام کانون‌های بحران، یک میلیون هکتار است و از این میزان 690 هزار هکتار را باید تا پایان برنامه ششم بیابان‌زدایی کنیم، خاطرنشان کرد: هم اکنون عملیات اجرایی 305 هزار هکتار از این اراضی به پایان رسیده و امیدواریم تا پایان برنامه ششم به میزان 690 هکتار برسیم.
رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: با 15 برابر شدن بودجه سازمان امیدواریم بتوانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم اما هنوز هم برای اجرای طرح‌های خود به بوجه‌ی بیشتری نیازداریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار