گره زدن مدیریت شهری با حوزه فناوری خواسته ۱۵ سال قبل بود

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: گره خوردن مدیریت شهری با حوزه فناوری و علم خواسته ۱۵ سال قبل ما بود که امروز در حال تحقق است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: گره خوردن مدیریت شهری با حوزه فناوری و علم خواسته ۱۵ سال قبل ما بود که امروز در حال تحقق است.

مهدی کشمیری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیوستن مدیریت کلان استان و شهر به موضوعات فناوری های نوین یکی از خواسته های دیرینه ما بود که امروز محقق شده است.

وی با اشاره به ورود مدیریت شهری به موضوعاتی فراتر از مسائل کالبدی شهر ادامه داد: در حال حاضر مدیریت شهر اصفهان با جدیت به این بحث ورود پیدا کرده که دستاوردهای خوبی را به همراه داشته است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: حضور پررنگ شرکت‌های دانش‌بنیان نیز نشان از شروع مهم این حرکت علمی و فناوری در شهر اصفهان دارد.

وی با بیان اینکه شورای شهر دوره جدید هم به این موضوع توجه جدی کرده است، ادامه داد: برای توسعه علم و فناوری باید اکوسیستم علم و فناوری شکل گیرد و تمامی اجزای اکوسیستم شامل افراد صاحب ایده و صاحب سرمایه و مصرف‌کننده، همگی باید در این راه مشارکت داشته باشند.

کشمیری افزود: مدیریت شهری در این اکوسیستم می‌تواند قانون وضع کند و نیز با بسیج نیروی انسانی اقدامات موثری انجام دهد.

وی گفت: امروزه دیگر در بحث توسعه فناوری صرفاً نباید به کالبد و فیزیک نگاه کنیم، بلکه باید به مواردی دقت کنیم که ارزش‌ افزوده به همراه داشته باشند و تولید محتواهای علمی یکی از این موارد است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه برای مدیریت استان باید مهم باشد که اقشار جامعه را چه افرادی تشکیل می‌دهند، گفت: منطقه ویژه علم و فناوری باید وظیفه شناسایی و حمایت از افراد خلاق را بر عهده بگیرد، زیرا استعداد این افراد به رونق همه‌جانبه شهری کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: این نگاه در مدیریت شهری و استانی شکل گرفته و امید است با امتداد این نگاه، شهر توسعه یافته‌ای داشته باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار