اتمام مرمت آرامگاه بانو امین و فاضل اصفهانی در مجموعه تاریخی و مذهبی تخت فولاد

مسئول اداری مالی مجموعه تخت فولاد از آغاز پروژه‌های عمرانی جدید به‌منظور احیا و بهسازی تکایا خبر داد و گفت: مرمت و بهسازی آرامگاه بانو امین و فاضل اصفهانی در این مجموعه در حال اتمام است.

مسئول اداری مالی مجموعه تخت فولاد از آغاز پروژه‌های عمرانی جدید به‌منظور احیا و بهسازی تکایا خبر داد و گفت: مرمت و بهسازی آرامگاه بانو امین و فاضل اصفهانی در این مجموعه در حال اتمام است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی مطیعی‌فرد از آغاز پروژه‌های عمرانی مجموعه تخت فولاد خبر داد و اظهار داشت: امسال پروژه‌های شاخص در مجموعه تخت فولاد در دستور کار است که می‌تواند علاوه بر تأثیر بسزایی که در احیا و بهسازی تکایا داشته باشد به پویایی و ایجاد نشاط اجتماعی در سطح شهر نیز کمک می‌کند.
وی افزود: پس از مطالعات و بررسی‌های لازم در راستای نظم بخشیدن به پارکینگ خودروها و سهولت رفت‌وآمد عموم شهروندان به‌ویژه در ایام خاص مانند برگزاری مراسم در شب‌های جمعه در محل گلستان شهدا و لیالی قدر؛ ایجاد محوطه‌سازی و جانمایی پارکینگ خودرو انجام شد و در حال حاضر قابل‌دسترسی و استفاده است.
مسئول اداری مالی مجموعه تخت فولاد به تکایای گلزار و سادات رضوی اشاره کرد و گفت: تکیه گلزار در خیابان فیض کوچه واله واقع شده و محل دفن عده‌ای از شعرا و فضلای اصفهان است که در برای احیا و بهسازی این تکیه و همچنین تکیه سادات رضوی در خیابان لسان الارض اقداماتی از جمله شن‌ریزی، محوطه‌سازی و نظافت صورت گرفت.
وی با اشاره به آرامگاه خانوادگی بانو امین تصریح کرد: مقبره بانو امین در خیابان آزادگان از جمله آرامگاه‌های مورد توجه مردم است که نیاز به انجام تعمیرات در داخل مقبره بانو امین ضرورت داشت و بر این اساس از تیرماه سال جاری مرمت و بهسازی آن شامل تعمیرات تأسیسات، تعمیر سقف، رنگ‌آمیزی و تزیینات داخلی و نورپردازی داخل و بیرون آغاز شد و در حال اتمام است.
مطیعی‌فرد از دیگر اقدامات عمرانی صورت گرفته را اتمام پروژه نصب تابلوی معرفی تکایا و مفاخر و تابلوهای معاد در سطح مجموعه تخت فولاد عنوان کرد و افزود: این اقدام با هدف معرفی بهتر هر یک از تکایا در سطح شهر برای شهروندان صورت گرفت.
وی با اشاره به تکیه فاضل اصفهانی گفت: مرمت محوطه مقبره فاضل اصفهانی (فاضل هندی) یکی دیگر از فعالیت‌های عمرانی بود که اقدامات آن انجام و به پایان رسید.
مسئول اداری مالی مجموعه تخت فولاد بر امنیت شهروندان در تمامی تکایای تخت فولاد تأکید کرد و تأمین نور با نصب پایه‌های روشنایی مناسب در تکیه فدایی کنار مقبره بابا رکن‌الدین و همچنین احداث پیاده‌رو در مسیر پارکینگ همدانیان را از جمله پروژه‌های مهم و لازم به‌منظور سهولت دسترسی و تأمین امنیت شهروندان دانست.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار