کشف بیش از 240 کیلوگرم مواد مخدر از قاچاقچیان در محورهای مواصلاتی

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: طبق گزارش ثبت‌شده سال جاری بیش از 240 کیلوگرم مواد مخدر از قاچاقچیان در محورهای مواصلاتی و همچنین فروشندگان مواد مخدر فعال در سطح شهر کشف‌شده است. سرهنگ رجبعلی با اشاره به آمار وقوع سرقت در سال جاری و مقایسه آن نسبت به سال قبل اظهار داشت: در چهار ماه نخست سال جاری با توجه به اجرای طرح‌های پیشگیرانه درمجموع وقوع انواع سرقت در سطح شهرستان 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش‌یافته است، همچنین آمار دستگیری سارقان در طول این مدت 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش‌یافته است و این نشان از توانایی بالای نیروهای امنیتی هست.

سویا رضایی-شاهین شهر-اصفهان امروز: فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: طبق گزارش ثبت‌شده سال جاری بیش از 240 کیلوگرم مواد مخدر از قاچاقچیان در محورهای مواصلاتی و همچنین فروشندگان مواد مخدر فعال در سطح شهر کشف‌شده است. سرهنگ رجبعلی با اشاره به آمار وقوع سرقت در سال جاری و مقایسه آن نسبت به سال قبل اظهار داشت: در چهار ماه نخست سال جاری با توجه به اجرای طرح‌های پیشگیرانه درمجموع وقوع انواع سرقت در سطح شهرستان 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش‌یافته است، همچنین آمار دستگیری سارقان در طول این مدت 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش‌یافته است و این نشان از توانایی بالای نیروهای امنیتی هست.

اجرای طرح امنیت محله محور توسط کلانتری‌های شاهین‌شهر

وی با اشاره به ارتقای امنیت اجتماعی افزود: استقرار نیرو و عوامل انتظامی در پارک‌ها و تفرجگاه‌های شاهین‌شهر با توجه به شلوغی پارک‌ها در فصل گرما، افزایش گشت‌های 110 موتورسوار برای اعزام سریع مأموران در مأموریت‌های فوریتی 110، اجرای هفتگی طرح‌های پاک‌سازی در سطح پارک‌ها (برخورد با مزاحمین نوامیس و جمع‌آوری معتادین و اعزام آن‌ها به کمپ‌های ترک اعتیاد و دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر) ازجمله اقدامات انجام‌شده در سال جاری در راستای ارتقای امنیت اجتماعی هست.

فرمانده انتظامی شهرستان ادامه داد: طرح امنیت محله محور توسط کلانتری‌های شهرستان در قالب اجرای هفتگی طرح‌های پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح محلات مختلف، اجرای روزانه طرح برخورد با موتورسواران متخلف و خودروهای که با آلودگی صوتی برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کنند، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای شهروندان با مشارکت سایر دستگاه‌های دولتی به‌منظور بالا بردن آگاهی از انواع آسیب‌های اجتماعی، نصب بنرهای آموزشی و هشداری از دیگر اقدامات انجام‌شده هست.

راه‌اندازی پلیس فتا در شاهین‌شهر

سرهنگ مختاری به جرائم سایبری در حوزه فعالیت شهرستان اشاره کرد و گفت: بیش از 85 درصد از شهروندان شاهین‌شهر عضو شبکه‌های اجتماعی هستند و احتمال وقوع جرائم سایبری در این شهرستان بسیار زیاد است که خوشبختانه در سال جاری پلیس فتا در سطح شهرستان راه‌اندازی شد. وی ادامه داد: از زمان راه‌اندازی پلیس فتا بیشترین پرونده‌های تشکیل‌شده در این پلیس مربوط به جرائم مالی و اقتصادی بوده که شامل برداشت غیرمجاز از حساب افراد به‌صورت اینترنتی و از طریق فیشینگ می‌باشند که در این موارد مجرمان با جعل درگاه پرداخت، وجه فروشگاه‌های اینترنتی اطلاعات بانکی افراد را مثل رمز دوم و ccv کارت‌بانکی افراد که توسط خود صاحب حساب در این درگاه جعلی وارد می‌شود را سرقت کرده و اقدام به خالی کردن حساب‌های افراد می‌نمایند فرمانده انتظامی شهرستان تأکید کرد: به شهروندان توصیه می‌شود در هنگام خریدهای اینترنتی برای مطمئن شدن از جعلی نبودن درگاه به لوگوی e نما در گوشه بالایی سایت توجه و یا یک‌مرتبه کد امنیتی درگاه ورود به‌حساب بانکی را تغییر دهند چنانچه تغییر نکرد نشانه جعلی بودن صفحه است. همچنین لازم است در خریدهای اینترنتی از صفحه کیبورد خود درگاه اینترنتی استفاده کرد. سرهنگ مختاری به دیگر کلاه‌برداری فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دیگر کلاه‌برداری مربوط به سایت‌های خرید دیوار و یا شیپور برمی‌گردد، در این روش کلاه‌برداران عکس و مشخصات کالایی را در این سایت‌ها قرار داده و خود را نمایندگی انحصاری واردات و فروش کالایی در یک شهر معرفی می‌کند و ادعا دارند پس از واریز وجه به‌حساب آن‌ها کالای مربوطه را از طریق پست یا پایانه‌های باربری برای افراد ارسال می‌کنند که در این موارد کاربر بدون حصول اطمینان از واقعیت موضوع، فریب‌خورده و وجه را به‌حساب کلاه‌بردار ریخته و پس‌ازآن کلاهبردار به‌هیچ‌وجه دیگر جوابگوی تماس‌های فرد نخواهد بود. وی افزود: دیگر پرونده‌ها مربوط به استفاده از عکس‌های شخصی پروفایل افراد در شبکه‌های اجتماعی می‌شود که به شهروندان توصیه می‌شود نه‌تنها از عکس شخصی برای پروفایل‌های خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند بلکه عکس‌ها و فیلم‌های خانوادگی خود را درون گوشی‌های تلفن همراه خود ذخیره نکنند.

کاهش تصادفات با کمک شهرداری

فرمانده انتظامی شهرستان در ادامه جلسه از وضعیت وقوع تصادفات سخن گفت و بیان داشت: با اقدامات صورت گرفته با کمک شهرداری شاهین‌شهر از قبیل شناسایی نقاط حادثه‌خیز و برطرف کردن معایب موجود در معابر شهر، نصب تابلوهای راهنمایی و همچنین نصب سرعت کاه‌ها خوشبختانه شاهد کاهش 28 درصدی تصادفات نسبت به مشابه سال قبل بوده‌ایم. سرهنگ مختاری اظهار داشت: بلوارهای امام خمینی (ره)، آیت‌الله طالقانی، شهید منتظری و عطار به ترتیب بیشترین وقوع تصادفات را در سال جاری داشته‌اند.

اولویت‌های کاری پلیس شاهین‌شهر

وی گفت: اولویت‌های کاری پلیس شاهین‌شهر در آینده پیشگیری از وقوع جرم و به ویژه سرقت، مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ مبارزه با قاچاق کالا، آموزش کارکنان و افزایش توانمندی‌های آنها، بالا بردن سطح کیفی کلانتری‌ها و یگان‌های تابعه به‌منظور افزایش رضایت ارباب‌رجوع از اولویت‌های پلیس شاهین‌شهر در آینده است.

تحقق شعار سال در برخورد با قاچاقیان

سرهنگ مختاری ادامه داد: با توجه به نام‌گذاری امسال بانام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری و تأکیدات فراوان معظم له بر اقتصاد و حمایت از تولید داخلی طی سال‌های اخیر، مهم‌ترین وظیفه پلیس در تحقق این شعار و کمک به اقتصاد و تولید داخلی برخورد و مبارزه با قاچاق کالا هست. وی خاطرنشان کرد: در چهار ماه نخست سال جاری چندین انبار محموله کالای قاچاق به ارزش تقریبی 12 میلیارد و 280 میلیون ریال در سطح شهرستان کشف و تحویل مراجع مربوطه شده است درحالی‌که آمار کشفیات کالای قاچاق در سال 95 بیش از 51 میلیارد و 381 هزار ریال بوده است.

روش جدید کلاه‌برداری اسکیمرها

وی در ادامه به کلاه‌برداری اسکیمر ها اشاره کرد و گفت: شهروندان باید آگاه باشند تا در دام این روش کلاه‌برداری نیفتند. در این روش مجرمان با نصب ابزاری پیشرفته در محل کشیده شدن کارت‌های بانکی در دستگاه‌های کارت‌خوان، قادر هستند تمامی اطلاعات کارت‌بانکی افراد را کپی کرده و اطلاعات کارت را بردارند. فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه شهروندان بیشتر خریدهای خود را از طریق کارت‌های بانکی انجام می‌دهند، لازم است در هنگام استفاده از دستگاه کارت‌خوان، حتماً خودشان اقدام به کشیدن کارت و واردکردن رمز عبور کنند و هرگز رمز و کارت خود را در اختیارِ فروشندگان قرار ندهند. این موضوع از حقوق مسلم مشتریان فروشگاه‌ها هست و نباید فروشندگان در برابر این خواسته به‌حق شهروندان موضع‌گیری کنند. سرهنگ مختاری تأکید کرد: شهروندان توجه داشته باشند در کجا و کدام مغازه کارت کشیده‌اند زیرا ممکن است برای یک خرید چند هزارتومانی کوچک به دام اسکیمرها بیفتند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار