نقش‌جهان قد علم کرد، فولادشهر به کنار رفت

ورزشگاه نقش‌جهان فصل پیش پس از نزدیک به 10 سال تعطیلی دوباره گشایش یافت تا سپاهانی‌ها در این استادیوم میزبان بازی‌های خانگی خودشان باشند. ورزشگاهی که همواره مورد مطالبه مردم اصفهان و به‌ویژه هواداران طلایی پوش بود.

امیر حسین احتشامی - اصفهان امروز : ورزشگاه نقش‌جهان فصل پیش پس از نزدیک به 10 سال تعطیلی دوباره گشایش یافت تا سپاهانی‌ها در این استادیوم میزبان بازی‌های خانگی خودشان باشند. ورزشگاهی که همواره مورد مطالبه مردم اصفهان و به‌ویژه هواداران طلایی پوش بود. البته به سرانجام رسیدن چنین پروژه عظیمی که متولی اصلی آن اداره ورزش و جوانان استان به‌حساب می‌آمد کار ساده‌ای نبود و نیاز به تزریق بودجه آنچنانی داشت. از سوی دیگر شرکت توسعه و تجهیز هم که پیمانکار اصلی ساخت این ورزشگاه به شمار می‌رفت با کندی غیرقابل‌هضمی کار را پیش می‌برد و با این روند مشخص نبود این استادیوم در چه تاریخی به بهره‌برداری خواهد رسید. تنها راه باقی‌مانده برای این‌که نقش‌جهان هرچه زودتر آماده شود و سپاهانی‌ها صاحب ورزشگاهی اختصاص شوند ورود کارخانه فولادمبارکه به این پروژه بود. به‌هرحال فولادمبارکه که یکی از قطب‌های صنعت کشور به شمار می‌رود و بودجه لازم برای ورود به این پروژه را داشت. این اتفاق سه سال پیش افتاد و مسئولان کارخانه فولادمبارکه با پیشنهاد تکمیل نقش‌جهان و اجاره آن موافقت کردند. بر این اساس قرارداد فولادمبارکه به مدت 20 سال به این کارخانه واگذار شد و در مقابل کارخانه فولاد مبارکه هم تعهد داد با تزریق بودجه ورزشگاه نقش‌جهان را به بهره‌برداری برساند. این پروژه سال گذشته به پایان رسید و نقش‌جهان هرچند با نقایصی آماده استفاده شد. سپاهانی‌ها سرانجام سال 10 آبان ماه سال گذشته نخستین بازی رسمی خودشان را در این استادیوم انجام دادند تا طلسم تکمیل نقش‌جهان شکسته شود. در حقیقت زردپوشان اصفهانی پس از نزدیک به 10 سال به ورزشگاه خانگی خود بازگشتند و دیدارهای فصل گذشته‌ی خود را در نقش‌جهان انجام دادند؛ ورزشگاهی که به دلیل نزدیکی به شهر و کیفیت چمن آن، موردتوجه امیرقلعه‌نویی سرمربی ذوب‌آهن هم قرار گرفت و این مربی از مدیران باشگاه و مسئولین استانی درخواست کرد تا شرایط بازی در نقش‌جهان را برای ذوب‌آهن فراهم کنند؛ موضوعی که تاکنون به نتیجه نرسیده و مسئولان دو باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن هنوز نتوانسته‌اند، در مورد واگذاری نقش‌جهان به ذوب‌آهن برای انجام دیدارهای خانگی به توافق برسند.

کوچ به فولادشهر و بازگشت به نقش‌جهان

تیم فوتبال سپاهان پس‌ازاینکه ورزشگاه نقش‌جهان برای بازسازی وارد فاز دوم شد، به فولادشهر کوچ کرد و نزدیک به 10 سال از این ورزشگاه در دیدارهای داخلی و آسیایی خود استفاده کرد. سپاهانی‌ها برای برگزاری دیدا‌رهای خود در ورزشگاه فولادشهرها مبلغ 15 میلیون تومان برای هر بازی در سال 1386 شروع کردند و زمانی که سال گذشته به نقش‌جهان کوچ کردند، 70 میلیون تومان برای برگزاری هر دیدار خود در این ورزشگاه به ذوب‌آهن پرداخت می‌کردند. البته باشگاه سپاهان در صورت استفاده از نور ورزشگاه هم باید مبلغی به ذوب‌آهن پرداخت می‌کرد و به همین دلیل سپاهانی‌ها سعی کردند، تا در حد امکان بازی‌های آن‌ها در ساعاتی برگزار شود که نیاز به استفاده از نور نباشد. از سوی دیگر دوری راه هم همواره مورد اعتراض هواداران سپاهان قرار داشت و آن‌ها به باشگاه فشار وارد می‌کردند تا هر چه زودتر استادیوم نقش‌جهان را آمده کنند تا آن‌ها با طی مسافتی کمتر به ورزشگاه بیایند و تیم محبوبشان را تشویق کنند. اما حالا پس از یک دهه استفاده‌ی تیم سپاهان از ورزشگاه خانگی ذوب‌آهن، شرایط برای دو تیم تغییر کرده است. امیر قلعه‌نویی مربی ذوب‌آهن تمایل دارد، بازی‌های خانگی این تیم در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شود که کیفیت مطلوبی دارد و این در شرایطی است که رقم پیشنهاد سپاهانی‌ها موردقبول مدیران باشگاه ذوب‌آهن قرار نگرفته است. سپاهانی‌ها برای برگزاری هر دیدار در نقش‌جهان مبلغ 100 میلیون تومان را در نظر گرفته‌اند، اما این مبلغ موردقبول مدیران ذوب‌آهن قرار نگرفته است. استدلال ذوب‌آهنی‌ها این است که آن‌ها در شرایطی ورزشگاه فولادشهر را در اختیار سپاهان قراردادند، که هیچ ورزشگاهی در اصفهان وجود نداشته و درصورتی‌که آن‌ها ورزشگاه خانگی خود را به رقیب همشهری نمی‌دادند، سپاهان باید در اراک یا کاشان دیدارهای خانگی خود را انجام می‌داد؛ ضمن اینکه معتقدند، سپاهانی‌ها با قبول رقم کمتری از 100 میلیون تومان می‌توانند، بخشی از هزینه‌های نگهداری ورزشگاه نقش‌جهان را هم تأمین کنند. بااین‌وجود مدیران شرکت فولادمبارکه‌ سپاهان که مالکیت نقش‌جهان به مدت 20 سال در اختیار آنها است، استدلال می‌کنند که وقتی آنها برای بازی در فولادشهر 70 میلیون پرداخت می‌کردند، پیشنهاد 100 میلیون تومان برای بازی در نقش‌جهان که هم ازنظر جغرافیایی به شهر نزدیک‌تر است و هم کیفیت مطلوبی ازنظر چمن و سایر امکانات دارد، مبلغ زیادی نیست و منطقی به نظر می‌رسد. سپاهان و ذوب‌آهن دو تیم صنعتی شهر اصفهان هنوز در این مورد به توافق نرسیده‌اند و علیرغم اینکه تصور می‌شد، دربی اصفهان در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شود، به دلیل موارد ذکرشده، این اتفاق تاکنون میسر نشده و ذوب‌آهنی‌ها همچنان در فولادشهر بازی‌های خانگی خود را انجام خواهند داد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار