مشی نیروی انتظامی اصفهان محبت با مردم است

: درحالی‌که به‌تازگی روز خبرنگار را پشت سر گذاشتیم، صحبت‌هایی مبنی بر تودیع و معارفه فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان در نشست خبری روز خبرنگار مطرح بود اما محقق نشد. اکنون باگذشت یک هفته از این روز، خبر از آیین تودیع و معارفه رسید و سردار عبدالرضا آقاخانی که بیش از مدت‌زمان معمول که سه سال است، پس از پنج سال از سمت فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان تودیع و به‌جای او سردار معصوم بیگی برای تحویل فرماندهی انتظامی استان اصفهان معارفه شد.

مینا عباسپور- اصفهان امروز: درحالی‌که به‌تازگی روز خبرنگار را پشت سر گذاشتیم، صحبت‌هایی مبنی بر تودیع و معارفه فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان در نشست خبری روز خبرنگار مطرح بود اما محقق نشد. اکنون باگذشت یک هفته از این روز، خبر از آیین تودیع و معارفه رسید و سردار عبدالرضا آقاخانی که بیش از مدت‌زمان معمول که سه سال است، پس از پنج سال از سمت فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان تودیع و به‌جای او سردار معصوم بیگی برای تحویل فرماندهی انتظامی استان اصفهان معارفه شد.
در این رابطه، فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه احکام نیروی انتظامی سه‌ساله است اما برای سردار آقاخانی این سمت دو سال تمدید شد، تصریح کرد: زمان جابه‌جایی‌های فرماندهان انتظامی استان‌های کشور در این ایام است؛ معارفه‌ها باید قبل از انتخابات انجام می‌شد اما به خاطر شرایط حساس و امنیت انتخابات این معارفه‌ها پس از انتخابات انجام گرفت. اشتری تأکید کرد: سردار آقاخانی در پست جدید جانشین بازرسی کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است که مقدمات صادر شدن این حکم آماده‌شده است. وی بابیان اینکه از سه چهار ما گذشته با افراد مختلفی مشورت شد که با توجه به شرایط ویژه استان به معرفی سردار معصوم بیگی برای تحویل فرماندهی انتظامی استان اصفهان رسیدیم، گفت: آخرین مسؤولیت او جانشین پلیس پیشگیری نیروی انتظامی است اما از امروز در سمت فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار خواهد گرفت.

مشی نیروی انتظامی اصفهان محبت با مردم است

فرمانده جدید انتظامی استان اصفهان در این مراسم اظهار کرد: در استان اصفهان تقویت نقش مردم در تولید امنیت را مدنظر قرار خواهیم داد چراکه معتقد هستیم که تولید امنیت یک کار ویژه همگانی است.

سردار مهدی معصوم بیگی ادامه داد: کار نیروی انتظامی سخت و دشوار است و به اصفهان که می‌رسد سخت‌تر و دشوارتر هم می‌شود اینجا شهر شهیدان، استانی مهم است و مردمی بافرهنگ دارد. وی بابیان اینکه در اصفهان برنامه محور عمل خواهیم کرد، ادامه داد: مشی نیروی انتظامی در استان اصفهان رفتاری مهربانانه و بامحبت با مردم خواهد بود اما با اراذل‌واوباش برخوردی قهری و قاطع خواهیم داشت. فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان تقویت نقش مردم در تولید امنیت را مدنظر قرار خواهیم داد چراکه معتقد هستیم که تولید امنیت یک کار ویژه همگانی است و نیروی انتظامی مسئول حفظ این امنیت است. معصوم بیگی اضافه کرد: تعامل برونی و انسجام درونی به‌عنوان راهبرد و روح حاکم بر مأموریت‌ها در استان اصفهان خواهد بود و تمرکز بر روی پیشگیری از جرم و سرقت در دستور جدی کار قرار خواهد گرفت.

در ادامه سردار حسین اشتری افزود: جا دارد از زحمات سردار آقاخانی تشکر کنم چراکه انصافاً با تمام توان مشغول خدمت به مردم استان اصفهان بود؛ این فرمانده موفق، ولایی، دلسوز، متعلق به خانواده شهدا بود. وی ادامه داد: شهیدانی همچون محسن حججی و شهدای انقلاب اسلامی به همراه شهدای دفاع مقدس رشادت‌های انسانی را نشان داده‌اند و من افتخار می‌کنم که فرزند استانی هستم به نام اصفهان که شهدایش آن را امروز به یکی از رشیدترین استان‌های کشور تبدیل کرده‌اند. وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خدا سایه اصفهان را از سر کشور کم نکند، افزود: شهدای استان به کشور عزت دادند، اصفهان را همیشه سربلند کردند و از خدا می‌خواهیم که شرمنده شهدا نباشیم. اگر امروز این مسئولیت‌ها را به عهده‌داریم فراموش نکنیم که آن‌ها در سایه شهدا، حضرت امام و به برکت حضور مقام معظم رهبری به ما رسیده‌اند. فرمانده نيروي انتظامی تأکید کرد: محسن حججی را کسی نمی‌شناخت. او باصداقت، ایمان و روحیه ولایی، با اتکا به خدا و با احترام والدین برای دفاع از حریم ولایت و امنیت کشور به مقابله برخاست و امروز نه‌تنها ایران بلکه همه مسلمانان جهان به او افتخار می‌کنند؛ این نشان می‌دهد که باید یاد شهدا و ارتباط با خانواده شهدا اعتباری برای ما باشد. اشتری ادامه داد: این جمله مقام معظم رهبری كه اگر نیروی انتظامی خوب عمل کند خلأ دستگاه‌های دیگر را می‌تواند پر کند، نشان از تأثیرگذاری این نیرو در کل کشور دارد. مأموریت اصلی نیروی انتظامی حفظ نظم و امنیت برای مردم است هرچند که استقرار امنیت به عهده همه دستگاه‌ها است، اما نیروی انتظامی به‌طور مستقیم با آن مرتبط است. وی بابیان اینکه سرلوحه کار نیروی انتظامی امنیت است، تأکید کرد: با مشارکت مردم و مسئولان برای رسیدن به این هدف بزرگ باید پلیس حرفه‌ای داشته باشیم و دانش‌بنیان عمل کنیم، باید باروحیه و مدیریت جهادی کارکنیم، همان‌طور که در جنگ این روحیه را به رخ جهان کشیدیم. اشتری ادامه داد: امروز در عرصه‌های مختلف به‌خصوص در بحث امنیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مجازی حضور داریم چراكه مهار تهدیدات نرم کشور به‌طور مستقیم بر عهده ما قرار دارد. هم‌چنین امنیت هشت هزار و 755 کیلومتر از مرزهای کشور نیز با حضور همه‌جانبه نیروی انتظامی تأمین می‌شود. وی اضافه کرد: یکی از مزیت‌ها و ویژگی‌های نیروی انتظامی حضور در تمام مناطق کشور است. این نیرو اجتماعی بوده و معتقد است که اعتماد مردم با مشارکت مردم به وجود می‌آید. نیروی انتظامی آمر به مردم نیست، بلکه در کنار مردم است. اقتدار توأم با رأفت و عدالت در دستور کار نیروی انتظامی است، اما این نیرو در مقابل کسانی که به حقوق مردم تجاوز می‌کنند و همچنین افراد شرور با پنجه اقتدار وارد می‌شود.

ایران امن‌ترین کشور جهان است

در این مراسم امام‌جمعه اصفهان ضمن خدا قوت به سردار آقاخانی و آرزوی موفقیت برای سردار معصوم بیگی فرمانده جدید انتظامی اصفهان اظهار کرد: یکی از نعمت‌های بزرگ برای هر جامعه‌ای امنیت است و یکی از کارهای بزرگی که نیروهای مسلح و نیروی انتظامی انجام می‌دهد، ایجاد احساس امنیت در شهروندان است. آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد بیان کرد: برای مردم نیروهای مسلح به‌منزله قله هستند که حفظ ناموس و مال آن‌ها را بر عهده‌دارند. وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته در برقراری امنیت ادعا دارند اما ناامنی در کشورشان موج می‌زند، تصریح کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین کشور جهان است و این به حسن تلاش مرزبانان و نگهبانان کشور است. نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان ادامه داد: در روایات آمده که روز قیامت تمام چشم‌ها گریان است به‌جز سه چشم؛ چشمی که برای دفاع از کشور و درراه خدا بیدار باشد، چشمی که به خاطر ترس از خدا بیدار باشد و چشمی که از گناه چشم پوشانده باشد. وی عنوان کرد: به‌جز امنیت جان و مال، امنیت فرهنگی، جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و جلوگیری از فسادهای خیابانی بر عهده نیروی انتظامی است که دست‌تنها در حال انجام‌وظیفه است. طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: نیروهای پلیس فرزندان انقلاب و امام هستند و از هیچ تلاشی برای رسیدن به آرامش و امنیت جامعه اسلامی دریغ نمی‌کنند. وی اضافه کرد: تنها نیروی مسلحی که هم‌زمان در حال صلح و جنگ است، نیروی انتظامی است و امیدوارم خدا به آن‌ها قدرت و شجاعت و سلامتی دهد تا باقدرت به کارشان ادامه دهند.

امنیت بی‌بدیل امروز کشور مرهون تلاش‌ نیروی‌های مسلح بوده است

استاندار اصفهان گفت: امنیت در استان اصفهان به دلایل زیادی ازجمله استقرار واحدهای تولیدی و انتظامی مهم و جمعیتی بیش از پنج میلیون نفر با تنوع قومیتی و گرایش‌های سیاسی، مهم و حساس محسوب می‌شود. رسول زرگرپور امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان اصفهان بابیان اینكه برای هر دولتی فارغ از هر گرایش سیاسی امنیت در اولویت اول است، اظهار كرد: ایران ازیک‌طرف در منطقه آشوب و از طرف دیگر به خاطر ذات استکبارستیزی با دشمنان قدار و سرسخت چون آمریکا روبرو است. وی افزود: امنیت بی‌بدیل امروز کشور مرهون تلاش‌ نیروی‌های مسلح بوده و دراین‌بین نیروی انتظامی جایگاهی ویژه دارد. نیروی انتظامی موجب امنیت کشور است. این نیرو قوی، مقتدر، سالم، با قاطعیت و در برخورد با قانون‌شکنان محکم است. استاندار اصفهان ادامه داد: امنیت در استان اصفهان به دلایل زیادی ازجمله استقرار واحدهای تولیدی و انتظامی مهم و جمعیتی بیش از پنج میلیون نفر با تنوع قومیتی و گرایش‌های سیاسی، مهم و حساس محسوب می‌شود. زرگرپور تصریح كرد: طی چهار سال گذشته علی‌رغم خشک‌سالی، بی‌آبی، بیکاری کارگران و رویدادهای اجتماعی و رقابت‌های حاد سیاسی می‌توانست بستر رویدادهای امنیتی باشد اما بهترین شرایط امنیتی پس از انقلاب را تجربه کردیم و به همین واسطه سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های عمرانی شکل‌گرفته است. وی با اشاره به برگزاری دو انتخابات باشكوه با امنیت كامل اضافه كرد: امروز 100 ها ابر پروژه در اصفهان افتتاح‌شده است، هرچند عده‌ای نمی‌خواهند این پروژه‌ها را ببینند.

کشف 160 تن مواد مخدر طی 5 سال در اصفهان

اما در این مراسم فرمانده سابق نیروی انتظامی استان اصفهان به‌عنوان آخرین آمار از جایگاه انتظامی استان به اقدامات انجام‌شده در مقابله با قاچاق و توزیع مواد مخدر توسط نیروی انتظامی استان اصفهان پرداخت و گفت: در طول پنج سال گذشته استان اصفهان بیش از 160 تن مواد مخدر بوده که رشد 45 درصدی نسبت به مدت مشابه را نشان می‌دهد. سردار عبدالرضا آقاخانی بابیان اینکه امروز بیش از پنج سال و نزدیک به شش سال سمت فرماندهی انتظامی استان اصفهان را تحویل می‌دهم، تصریح کرد: مقابله با قاچاق و توزیع مواد مخدر در نیروی انتظامی استان اصفهان در طول 5 سال گذشته استان اصفهان بیش از 160 تن مواد مخدر بوده که رشد 45 درصدی نسبت به مدت مشابه را نشان می‌دهد. وی تأکید کرد: مجموعه عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان اصفهان در طول 5 سال گذشته موفق به انجام طرح تربیت حافظان قرآن به تعداد 11 هزار و 291 نفر، طرح حفظ یک جزء از قرآن به تعداد 13 هزار نفر، طرح مکارم‌الخلاق به تعداد 7 هزار نفر، طرح مصباح‌الهدی به تعداد 800 نفر، برگزاری دوره‌های بصیرت در درجات مختلف به تعداد 20 هزار نفر شد. آقاخانی بابیان اینکه رتبه‌های اول و دوم در بحث سامانه کارکرد در پلیس آگاهی استان اصفهان زبانزد کشور بوده است، افزود: هم‌چنین کسب رتبه اول کشور در 4 سال متوالی توسط اداره تشخیص هویت از دیگر افتخارات نیروی انتظامی استان اصفهان طی سال‌های گذشته است. وی در رابطه با کاهش تصادفات جاده‌ای گفت: در طول پنج سال گذشته کاهش 28 درصدی تصادفات جاده‌ای را در استان اصفهان داشتیم، هم‌چنین در این مدت در شهر با 11 درصد کاهش تصادفات فوتی روبه‌رو بوده‌ایم. فرمانده سابق نیروی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: رشد 87 درصدی نسبت به ارزش ریالی کشف کالای قاچاق، رشد 91 درصدی در پرونده‌های بالای 100 میلیونی، رشد 267 درصدی در پرونده‌های 500 میلیونی و انهدام 368 تن کالای مکشوفه طی 5 سال گذشته از اقدامات نیروی انتظامی است. وی با اشاره به اینکه مقابله با سرقت توسط نیروی انتظامی یکی از دغدغه‌های مردم است، گفت: انهدام 917 باند سرقت در پنج سال گذشته، انهدام خطرناک‌ترین باند سرقت مسلحانه در استان و کشور که دست به سرقت‌های مسلحانه مانند طلافروشی‌ها می‌زدند با 13 فقره قتل، کشف جرائم جنایی و قتل‌ها تا 90 درصد و رتبه اول کشف جرم در چهار سال متوالی از دیگر اقدامات نیروی انتظامی بوده است. آقاخانی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی نیروی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: پیگیری احداث ساختمان جدید پاسگاه پلیس‌راه شاهین شهر-کاشان، ساختمان پلیس‌راه نائین-یزد، احداث ساختمان پلیس‌راه سگزی-نائین، ساخت ساختمان ستاد فرماندهی شهرستان چادگان، پیگیری احداث ساختمان کلانتری بهارستان که آماده افتتاح است ازجمله فعالیت‌های نیروی انتظامی استان اصفهان در طول پنج سال گذشته است. وی اضافه کرد: دیدار چهره به چهره با مردم به تعداد 15 هزار نفر، انجام امور مشاوره با 150 هزار نفر، جوابگویی به تلفن‌های مردم در سامانه 197 بالغ‌بر 400 هزار نفر، دیدار با خانواده شهدا به 12 هزار و 117 دیدار و برگزاری پنج یادواره شهدا در استان و دیدار با خانواده جانبازان 740 دیدار گوشه دیگری از فعالیت‌های نیروی انتظامی در طول پنج سال گذشته بوده است. فرمانده سابق نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: تمام احکام در نیروی انتظامی با سقف سه سال صورت می‌گیرد اما بنده افتخار خدمت نزدیک به شش سال را داشتم و امروز هم فرمانده ناجای جمهوری اسلامی صلاح دانست تا بنده در قسمت دیگری از حلقه نیروی انتظامی خدمت کنم.

آقاخانی هم‌چنین تأکید کرد: در نظام اسلامی پست و مقام به‌خودی‌خود ارزشمند نیست؛ آنچه به مقام ارزش می‌بخشد استفاده بهتر از آن‌ در راستای خدمت به‌نظام ناب جمهوری اسلامی ایران است. وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در رابطه بااهمیت پست و مقام مسئولان افزود: وقتی پنج سال قبل بعد از مسؤولیت‌های مختلف به‌عنوان سرباز کوچکی برای مردم استان اصفهان در قالب فرماندهی انتظامی این استان انتخاب شدم، می‌دانستم چه قدر مقام سنگینی و دشواری است و باید به این مردم ایثارگر، مجاهد انقلابی و با بصیرت اقدامات بی‌نظیری را انجام شد.



ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار