10 توصیه برای خرید بلیت از آژانس‌های مسافرتی

برای کسانی که سفر بخش مهمی از زندگی آنهاست چه این سفرها کاری باشد و چه سفرهای تفریحی، خرید بلیت هواپیما بخش مهمی از سفرها را تشکیل می‌دهد که مانند هر سفری، سفرهای هوایی نیز مزایا و معایبی دارد. دنیای صدور بلیت، دنیای بسیار متفاوت و پر از اصطلاحات فراوان است و شاید تاکنون این اصطلاح بلیت سیستمی و چارتر را درباره بلیت هواپیما شنیده‌اید. و حالا بهتر است تفاوت این دو را با هم بدانیم.

برای کسانی که سفر بخش مهمی از زندگی آنهاست چه این سفرها کاری باشد و چه سفرهای تفریحی، خرید بلیت هواپیما بخش مهمی از سفرها را تشکیل می‌دهد که مانند هر سفری، سفرهای هوایی نیز مزایا و معایبی دارد. دنیای صدور بلیت، دنیای بسیار متفاوت و پر از اصطلاحات فراوان است و شاید تاکنون این اصطلاح بلیت سیستمی و چارتر را درباره بلیت هواپیما شنیده‌اید. و حالا بهتر است تفاوت این دو را با هم بدانیم.


بلیت سیستمی هواپیما: قیمت بلیت سیستمی بر روی کلاس‌های مختلف ثابت است و به 3 دسته بزرگسال (بالای 12 سال) کودک (بین 2 تا 12 سال) و نوزاد (زیر دو سال) تقسیم می‌شود و دارای قوانین ابطال از پیش به تصویب رسیده سازمان هواپیمایی کشوری است. درصورتی‌که بلیت چارتر نرخ بزرگسال و کودک یکسان است. توصیه ما به مسافران عزیز این است که برای تهیه بلیت به دفاتری مراجعه کنند که مجوز صدور بلیت از سازمان هواپیمایی کشوری را داشته باشند و نیروهای حرفه‌ای و متمرکز در آنجا وجود داشته باشد تا بتوانند برای مسافران عزیز بهترین نرخ را با بهترین شرایط فراهم کنند و مسافر در طول سفر با آرامش و اطمینان سفر کند. دانستن این نکات برای تهیه بلیت ارزان‌قیمت هواپیما خالی از لطف نیست.

  • نرخ بلیت را زودبه‌زود چک کنید. زمانی که تصمیم به خرید بلیت هواپیما را دارید شروع به چک کردن قیمت‌ها کنید زیرا شرکت‌های هواپیمایی گاها نرخ‌های ویژه اعلام می‌کنند و زمان آن است که معطل نکنید و بلیت را بخرید چراکه ممکن است تا مدت‌ها بلیتی به این مبلغ پیدا نکنید.
  • بعضی از روزهای هفته از بقیه روزها ارزان‌تر است. این‌که چه روزهایی از هفته را برای پرواز انتخاب می‌کنید در تفاوت قیمت بسیار مؤثر است. مثلاً آخر هفته بلیت برای بعضی از خطوط هواپیمایی گران‌تر است.
  • به فصل‌ها و تعطیلات توجه کنید. مثلاً فصل تابستان، تعطیلات ایام نوروز یا کریسمس روی سفر تأثیر می‌گذارد و قیمت‌ها از حالت عادی گران‌تر می‌شود. توصیه می‌شود سفرهای غیرضروری را در فصول غیر پیک انجام دهید که با بهترین شرایط نرخی، سفر خواهید کرد.
  • پروازهای ایرلاین‌های مختلف را با هم مقایسه کنید تا به ارزان‌ترین نرخ بلیت برسید. شما می‌توانید با چک کردن پروازهای شرکت‌های مختلف نرخ مناسب را با شرایطتان پیدا کنید.
  • برای اطلاع پیدا کردن از نرخ بلیت جدا از چک کردن سایت‌ها به دفاتر حرفه‌ای فروش بلیت هوایی مراجعه نمایید چراکه بارها اتفاق افتاده که نرخ پیشنهادی دفاتر حرفه‌ای با نرخ سایت‌های موجود در بازار تفاوت فاحش داشته است.
  • مراقب هزینه‌های اضافه‌بار باشید. ایرلاین های مختلف سیاست‌های متفاوتی درباره چمدان‌ها دارند. شما باید این موضوع را در هنگام خرید در نظر داشته باشید.
  • کترینگ داخل پرواز در ایرلاین های مختلف می‌تواند یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت باشد که توصیه می‌شود هنگام خرید دقت کافی به این موضوع داشته باشید.
  • فرودگاه‌های جایگزین را هم چک کنید. درصورتی‌که در مقصدتان بیش از یک فرودگاه وجود دارد همه فرودگاه‌ها را چک کنید تا گزینه‌های بهتری را انتخاب کنید و امکان اینکه صندلی تخفیف‌دار داشته باشید برایتان فراهم شود.
  • می‌توانید به‌صورت گروهی سفر کنید. زیرا در برخی از شرکت‌های هواپیمایی برای گروه‌های بیشتر از 9 نفر نرخ تفاوت فراوان دارد.
  • شرکت‌های هواپیمایی را انتخاب کنید که در صورت پس دادن بلیت یا تغییر تاریخ بلیت جریمه کمتری از شما دریافت شود.

توصیه‌های 10گانه بالا را جدی بگیرید و از شما عزیزان دعوت می‌نماییم که حتماً برای یک‌بار از خدمات حرفه‌ای مجموعه بزرگ آسمان هفتم استفاده نمایید و تفاوت را کاملاً احساس کنید. ما در آژانس هواپیمایی آسمان هفتم با تیمی کاملاً مجرب و متخصص سعی نموده‌ایم شرایطی را فراهم آوریم که به‌دوراز مسائل اقتصادی حرفه و صلاح مسافر را در جایگاه ویژه قرار دهیم چون معتقدیم ارتباط همیشگی با مسافر منافع مجموعه را تأمین می‌نمایید تا دیدگاه کوتاه‌مدت و نگاه صرفاً اقتصادی. در پایان برای شما مخاطبین عزیز صحت و سلامتی همراه با سفرهای آسمانی و طلایی آرزومندیم.

راحله یزدخواستی/ مدیر بلیت خارجی موسسه گردشگری آسمان هفتم



ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار