خوشمزه اما مضر!

از غذاهــای خوشمزه مضر چیـــزی شــنیده اید؟ مواد غذایــی کـه خوشمزه اسـت؛ امــا عوارض زیادی برای بدن دارد. به چند نمونه از آنها دکتر محمد دریایی، متخصص علوم زیســتی و گیاهان دارویی اشاره می‌کند:

اصفهان زیبا: از غذاهــای خوشمزه مضر چیـــزی شــنیده اید؟ مواد غذایــی کـه خوشمزه اسـت؛ امــا عوارض زیادی برای بدن دارد. به چند نمونه از آنها دکتر محمد دریایی، متخصص علوم زیســتی و گیاهان دارویی اشاره می‌کند:

نوشابه
نوشابه ها حاوی ماده نگهدارنده ای به نام بنزوات سدیم هستند که بسیار سمی و سرطان زاست و به شدت باعث آسیب به سلول های کبدی می شود. متاسفانه در ایران هم درصد مواد نگهدارنده بیش از حد استاندارد است. کافئین و مواد رنگی نوشابه نیز برای قلب مضر است و باعث بی قراری و نامنظم شدن ضربان قلب می شود.گاز co2 موجود در نوشابه هم موجب بروز پوکی استخوان می شود و ضمنا باعث ایجاد رسوب در کلسیم و بروز سنگ کلیه خواهد شد. افزایش وزن و چاقی از دیگر عوارض مصرف نوشاله است تا حدی که گفته شده یک عدد نوشابه به اندازه شش بشقاب برنج چاق کننده است. دندان را نیز بی بهره از خود نگذاشته! و باعث صدمه و کاهش عمر دندان ها می شود.

پفک
در تحقیقات علمی انگلستان مشخص شده است که درصد عقیمی و ناباروری در کودکانی که به وفور پفک مصرف می‌کنند، بالاتر از سایر کودکان است.همچنین این تنقلات دارای تارترازین که همان ماده قرمز و نارنجی رنگ پفک است، باعث بروز اختلالات رفتاری، اضطراب، پرخاشگری تندخویی و اختلالات عصبی در کودکان می شود، ضمنا طبق شواهد عینی پنیر پفک اغلب پنیر تلخ که همان پنیر فاسد و تاریخ گذشته است. چسبندگی زیادی هم به دندان‌ها دارد به طوری که با هفت مرتبه مسواک زدن اصولی، باز هم ذرات پفک لابه لای دندان ها مشاهده می شود.دیگر آنکه اشتهای طبیعی کودکان را از بین می برد.

چیپس
اسیدهای چرب ترانس که در چیپس موجود است، پس از حرارت دیدن مکرر، تبدیل به fft می شود که سرطان‌زا است. در کل می توان گفت چیپس به روشی که در ایران تولید می شود، صد در صد سرطان زاست. چرا که روغن آن مکرر سرخ می شود.

سوسیس و کالباس
رنگ قرمز این مواد غذایی از تاج خروس است و مواد افزودنی بنزوات سدیم و نیترات به حد زیادی به این اقلام افزوده می شود که بسیار مضر هستند. ضمنا مصرف آن باعث ایجاد آکنه می شود. پایه آن هم گوشت گاو است که طبع سردی ایجاد می کند. حتی بنا به شواهد عینی از زائدات گوشت برای ساختن سوسیس و کالباس استفاده می شود.

پیتزا و همبرگر
پنیر پخته در طب سنتی بلغم زا و مضر شناخته شده است. روغن های سرخ کردنی در پیتزا مضر است و سوسیس و کالباس و گوشت گاو استفاده شده در آن نیز سودازاست.خمیر پیتزا هم برای معده سنگین و مضر است. همبرگر نیز گوشت گاو تشکیل یافته که مضر است و سرخ کردن آن با روغنی که بارها سرخ شده است، ضریب سرطان زایی آن را بالا می برد.

چای سیاه
چای سیاه فوایدی دارد؛ اما کفه مضرات آن سنگین تر است. چرا که باعث ایجاد آریتمی قلبی، کم خونی، اختلالات گوارشی، چروکیدگی پوست صورت و ریزش مو خواهد شد. همچنین چای، جاذب سموم محیط است و حتی در منابع طب سنتی به عنوان پست ترین دم کرده گیاهی معرفی شده است. در ضمن چای، سودازا و بلغم زاست.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار