فوتبال دوستان اصفهانی امشب دعوتید...

از آنجایی که نباختن اصل نتیجه گیری در دربی را تشکیل می‌دهد، مساوی محتمل‌ترین نتیجه در دیدار تیم‌های همشهری است؛ اما سپاهان و ذوب‌آهن هر کدام انگیزه‌های متفاوتی برای بردن در بازی امشب دارند. ذوب آهن می‌خواهد در دومین میزبانی لیگ، دومین برد فصلش را دشت کند و سپاهان هم چشم انتظار کسب اولین برد در لیگ هفدهم است.

مهری مصور| اصفهان زیبا: از آنجایی که نباختن اصل نتیجه گیری در دربی را تشکیل می‌دهد، مساوی محتمل‌ترین نتیجه در دیدار تیم‌های همشهری است؛ اما سپاهان و ذوب‌آهن هر کدام انگیزه‌های متفاوتی برای بردن در بازی امشب دارند. ذوب آهن می‌خواهد در دومین میزبانی لیگ، دومین برد فصلش را دشت کند و سپاهان هم چشم انتظار کسب اولین برد در لیگ هفدهم است.

رقابت‌های هفته چهارم لیگ برتر فوتبال که از چهارشنبه شب با یک تک دیدار آغاز شد، پنج شنبه و جمعه نیز ادامه پیدا خواهد کرد که در یکی از دیدارهای این هفته، تیم ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر میزبان تیم سپاهان است. در ۳۲ بازی قبلی دو تیم در لیگ برتر، ۱۴ برد سهم سپاهان و ۱۰ برد سهم ذوب‌آهن بوده و 8 بازی نیز به تساوی رسیده است. ذوب آهن که با امیر قلعه نویی، از سه دیدار قبلی، یک برد و دو تساوی به دست آورده، برای اینکه در جمع مدعیان جایی برای خود دست و پا کند، نیازمند کسب پیروزی در این بازی است. امیر قلعه نویی با اینکه به نسبت ذوب آهن بهتر نتیجه گرفته؛ اما بارها تاکید کرده که انتظارش از این تیم بیشتر است. سپاهان هم با زلاتکو کرانچار هنوز بردی در این فصل نداشته و زردپوشان اصفهانی برای دشت اولین سه امتیاز به فولاد شهر می‌روند.تقابل کرانچار و قلعه نویی دیدنی است. قلعه نویی سابقه حضور در سپاهان را هم دارد. قلعه نویی در دربی آمار امیدوار کننده ای ندارد؛ اما در مقابل، کرانچار تاکنون هیچ گاه در دربی نتیجه را واگذار نکرده و به نقطه قوتی برای زردپوشان در دیدار امشب مبدل خواهد شد. مشکل اصلی کرانچار در دربی در اختیار نداشتن دروازه‌بان باتجربه است. اولیویرا و امینی دروازه‌بانان اول و دوم سپاهان مصدوم هستند. صدقیان دروازه بان سوم این تیم هم در بازی قبلی اخراج شد و امشب محروم است. سرمربی سپاهان در این شرایط باید از کیخسروی دروازه‌بان جوان ۱۹ ساله خود استفاده کند. البته این احتمال هم وجود دارد که یکی از دروازه‌بانان باتجربه سپاهان به این بازی برسند.ذوب آهن نیز در این بازی مهاجم خارجی جدیدش را به دلیل محرومیت و قاسم حدادی‌فر را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

انگیزه‌های پنهان و نهان برای گلزنی
دو مهاجم اصلی تیم‌های سپاهان و ذوب آهن با گذشت سه هفته از لیگ، موفق به گلزنی نشده‌اند و تلاش دارند اولین گلشان در لیگ هفدهم را در بازی امشب به ثمر برسانند. ساسان انصاری مهاجم سپاهان فصل گذشته پس از بازگشت به تیم سابق خود فوق العاده کار کرد و موفق شد 16 گل برای تیمش به ثمر برساند و در اکثر مقاطع فصل آقای گل مسابقات باشد؛ اما اخراج و محرومیت سه جلسه‌ای باعث شد تا این بازیکن، رقابت آقای گلی را به مهدی طارمی واگذار کند و خودش هم اولین بازی فصل هفدهم را از دست بدهد. انصاری پس از تعلیق دو جلسه محرومیت باقی مانده، در هر دو دیدار سپاهان برابر پدیده و پارس جنوبی حاضر بوده و به خصوص در دیدار برابر شاگردان تارتار، تمام تلاش خود را به کار گرفت، اما توپ‌های خوبی هم به او نرسید تا همچنان در حسرت اولین گل فصل باشد و اشتیاق زیادی برای گلزنی در دربی داشته باشد. مرتضی تبریزی هم فصل قبل یکی از بهترین گلزنان لیگ بود و فصل گذشته 10 گل زد و 2 گل از این تعداد، در دیدار رفت برابر سپاهان رقم خورد که این بازیکن حتی می‌توانست با هت تریک هم کار خود را کامل کند؛ ولی دیدار برابر سپاهان می‌تواند فرصت مناسبی برای تبریزی باشد که تاکنون در لیگ هفدهم گل نزده و او هم مانند انصاری انگیزه زیادی برای پایان دادن به ناکامی‌های خود دارد.

نقش جهان نه؛ فولادشهر

تاکید چند باره امیر قلعه نویی مبنی بر تمایلش برای انتقال دیدارهای این تیم به ورزشگاه نقش جهان، موجب شد تا گمانه زنی‌هایی در خصوص محل برگزاری دربی به وجود بیاید؛ اما باشگاه ذوب آهن با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دربی نصف جهان در فولادشهر برگزار می‌شود. کانال تلگرامی باشگاه ذوب آهن نیز درخبری به نقل از مدیر ورزشگاه فولاد شهر، نوشت: برخلاف برخی اخبار کذب و شایعات بی مورد که این روزها در فضاهای رسانه ای و مجازی به چشم می‌خورد، ضمن تکذیب همه موارد فوق اعلام می‌کنم که زمین چمن ورزشگاه فولادشهردر بهترین شرایط موجود قرار دارد و حتی از کیفیت بهتری نسبت به دیدار دو تیم فوتبال ذوب آهن با گسترش فولاد تبریز برخوردار است.
البته نکته جالب توجه اینجاست که مطرح شدن بازی در ورزشگاه نقش جهان برای میزبانی دیدارهای ذوب آهن به واسطه اظهارات امیر قلعه نویی، سرمربی ذوب آهن بوده است و به نظر می‌رسد این بیانیه تلگرامی، اعلام غیر مستقیم موضع باشگاه ذوب آهن درباره منتفی شدن بحث انتقال دیدارهای خانگی به استادیوم اختصاصی سپاهانی‌ها باشد. ضمن اینکه تاکید مدیر ورزشگاه فولادشهر بر کیفیت زمین این ورزشگاه، به نوعی تکذیب ادعای سرمربی ذوب آهن در خصوص نامناسب بودن وضعیت چمن فولادشهر تلقی می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار