پیام درمانی!

ممکن است این واژه و این درمان برای اکثر مردم حتی درمان‌گران ناآشنا باشد ولی باید اعتراف کرد که بیشترین دلیل کم و زیاد شدن بیماری‌ها و ناخوشی‌ها و مقابل آن سلامتی و روحیه‌دار بودن ناشی از دریافت پیام‌ها و خبرها و به عبارتی تاثیر واژه‌ها هستند‌‌! توضیح در این باره را از زبان محسن قاسمی، دکترای طب مکمل و سنتی بخوانید...

ممکن است این واژه و این درمان برای اکثر مردم حتی درمان‌گران ناآشنا باشد ولی باید اعتراف کرد که بیشترین دلیل کم و زیاد شدن بیماری‌ها و ناخوشی‌ها و مقابل آن سلامتی و روحیه‌دار بودن ناشی از دریافت پیام‌ها و خبرها و به عبارتی تاثیر واژه‌ها هستند‌‌! توضیح در این باره را از زبان محسن قاسمی، دکترای طب مکمل و سنتی بخوانید:

تاثیر کلمات و پیام‌ها برای کودکان پیام و خبری که لباس پوشیدن ما را به اطراف ارسال می‌کند، نیز بسیار مهم است. همین طور پیام و‌ خبری که طرز برخورد ما با دیگران یا اعضای خانواده‌ را منعکس می‌کند، حائز اهمیت است. معمولا کودکان کلماتی را به کار می‌برند که از خانواده خود شنیده باشند یا از جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، شنیده باشند.تلویزیون یکی از مهم ترین مربیان تربیتی کودکان امروزی است. چـــه بسا نقش تلویزیون در بعضی خانواده‌ها از نقش پدر و مادر در تربیت کودک پررنگ‌تر است.بنابراین بارها شاهد آن بوده‌ایم که کودکان کلمات یا رفتارهایی را به کار می‌برند که ناپسند است و حتی در خانواده‌اش هم آن کلمه یا رفتار انجام نشــده و پس از تحقیق متوجه می‌شویم که در فلان برنامـه کودک یا انیمیشن یا کارتن یا فیلم فلان کلمه یا رفتـــار به کار رفته و کودک از آن تقلید می‌کند و ‌ملکه ذهنش می‌شود.بنابراین رها کردن کودک پای تلویزیون به خیال اینکه شبکه پخش کارتن است، اشتباه است. سعی کنید از کارتن‌های ملی بیشتر برای سرگرمی کودک استفاده کنید تا برنامه‌های ماهواره‌ای....

تاثیر کلمات و پیام خبرها در دنیای اطراف ما به اشکال مختلفی روی انسان‌ها تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم می‌گذارند. در دنیایی که زندگی می‌کنیم، هر حرکت یا حرف یا واکنشی یک پیام و خبری به اطراف ارسال می‌کند و اطراف هم نسبت به نوع آن پیام و‌ خبر‌؛ پیام و خبری دیگر ارسال می‌کنند و اینها همه به هم متصل هستند. در دنیایی که اخبار و ‌اطلاعات بروز با سرعت زیاد در حال تبادل و افزایش هست، انتخاب دریافت نوع خبر برای سلامتی روح و جسم ما بسیار مهم است.یک دوستی نقل می‌کرد که شخصی به سرطان تومور مغزی دچار شده بود و دکترهای طب غربی او را جواب کردند و گفتند نهایتا تا یک‌ ماه دیگر زنده می‌مانی... اما او‌ پس از چند ماه همچنان زنده ماند و روز به روز حالش بهتر می‌شد و در همان بیمارستان رفت و عکس گرفت و‌ اثری از سرطان و ‌تومور دیده نشد. پزشکان که از بازیابی سلامت او در حیرت مانده بودند، ‌پرسیدند تو ‌چه کردی که این تومور بسیار بدخیم از بین رفت.... او با لبخندی پاسخ داد که دیگر از شنیدن و‌ دیدن خبرهای بد کاملا دوری کردم و به مدت حدود سه ماه صبح تا شب فقط فیلم های خنده‌دار تماشا می‌کردم و حتی لحظه‌ای برنامه‌ دیگری نه دیدم و نه شنیدم. بله پیام ها و‌ خبرهایی که از اطراف به سوی ما ارسال می‌شوند، در بیماری و بهبودی بسیار تاثیرگذارند.ببینید در رسانه‌های دنیا چند درصد خبرها و مطالب و نمایه‌ها شادی‌آور و‌ خنده‌آور و امیدوار‌کننده هستند. می‌توان به جرات گفت که درصد بسیار ناچیزی از پیام ها در دنیا خبرهای خوش به انسان می‌دهند و تعداد پیام ها و ‌نمایه‌های ناامید‌کننده بسیار بیشتر است.... اما خوشبختانه تا حدود زیادی اختیار داریم که خودمان نوع پیام‌ و‌ اخباری که به ما می‌رسدرا انتخاب کنیم....اگر دقت کرده باشیم بیشتر ترانه‌هایی که در دنیا ساخته می‌شوند، به نوعی پیام های غم و اندوه یا وابستگی به یک ‌انسان دیگر را مخابره و ‌ارسال می‌کنند و‌ در ماشین و تلویزیون و ‌تلفن‌ همراه مدام از طریق گوش و گاهی چشم کلمات وابستگی و غم و ‌اندوه و معانی آشفته به ضمیر ناخودآگاه ما منتقل می‌شود و تلقین می‌شود بدون اینکه خودمان بدانیم....کلمات قدرت بسیار زیادی دارند. هر کلمه یک‌ نوعی از تلقین حساب می‌شود‌، چه کلماتی که می‌گوییم و‌ چه کلماتی که می‌شنویم.

تاثیر دریافت پیام از طریق حواس
پیام هایی که اشیا اطراف ما از طریق حس بویایی، بینایی و... به ما ارسال می‌کنند، نیز در سلامتی ما بسیار نقش دارند. برای مثال اگر در خانه از لوازم چوبی طبیعی بیشتر استفاده شود، حس بهتری به انسان منتقل می‌کند. چون که چوب از درخت است و درخت از دل خاک به وجود می‌آید و با انسان انس بیشتری دارد و انسان را به یاد طبیعت و درخت و جنگل و گل ‌می‌اندازد ولی وسائلی که بیشتر از فلز آلومینیوم یا فولاد ساخته شده باشند، دلسردی به وجود می‌آورند چون که طبع این نوع فلزات بیشتر سرد است و طبع چوب گرم است. همچنین وسایل بسیار سنگین حس ناامیدی به انسان می‌دهد زیرا انسان را به یاد سختی و رنج می‌اندازند.ضمنا اگر دستگیره درها از جنس سنگ مرمر باشند بهتر است زیرا با هر بار دست زدن به دستگیره درها پیامی از راه حس لامسه به مغز منتقل می‌شود و سنگ مرمر حس آرامش می‌دهد و تخلیه بارالکتریکی اضافی از بدن را موجب می‌شود و برای پیشگیری از سکته و فشارخون بسیار موثر است...علاوه بر این روی اپن آشپزخانه ها به جای سنگ گرانیت از سنگ مرمر می توان استفاده کرد. قاب گوشی تلفن همراه هم از جنــــس پارچــــه نخـــی باشد، بهتراست و جــا کلیدی‌ها و گردنبند هایی از ســــنگ‌هــــای طبیعی متناسب با مزاج استفاده شود تا امواج منفی موبایل و وای فای و... را از مــــا دور کنند.به هر حال از این جور گزینه ها زیاد است که با اطلاع از آنها و به کارگیری‌شان می توانید به سلامت خود و اطرافیانتان بهتر کمک کنید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار