تقدیر دولت افغانستان از استراتژی جدید ترامپ

دولت افغانستان از سخنرانی رئیس‌جمهوری آمریکا برای تمرکز بر نیازها و شرایط به جای تدوین جدول زمانبندی درباره این کشور جنگ‌زده، قدردانی کرد.

دولت افغانستان از سخنرانی رئیس‌جمهوری آمریکا برای تمرکز بر نیازها و شرایط به جای تدوین جدول زمانبندی درباره این کشور جنگ‌زده، قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حمدالله محب، سفیر افغانستان در آمریکا استراتژی جدید واشنگتن در قبال کشورش را "۱۰ از ۱۰" خواند. او گفت که افغان‌ها دقیقا چیزی را شنیدند که به آن نیاز داشتند.

به گفته سفیر افغانستان که اکنون در کابل است، انتقاد از سخنرانی ترامپ درباره اینکه چرا شمار نیروهای آمریکایی را اعلام نکرده است، گمراه‌کننده است. او گفت، تمرکز بر شمار نیروها از "تمرکز اصلی" بر شرایط و حمایت لازم برای افغانستان برای موفقیت و دستیابی به صلح انحراف ایجاد می‌کند.

سفیر افغانستان همچنین از اینکه ترامپ سکوتش را درباره اقدامات پاکستان که به تروریست‌ها پناهگاه امن می‌دهد، شکست، قدردانی کرد. ترامپ تاکید کرده بود که پاکستان باید از پناه دادن به اعضای طالبان دست بردارد. محب گفت، افغانستان پیشرفت کرده است و به پیگیری اصلاحات متعهد است تا نشان دهد که شایسته کمک ادامه‌دار از جانب آمریکاست.

با این وجود سناتور جک رید،‌ از دموکرات‌های ارشد کمیته سرویس‌های مسلح سنا از سخنان دونالد ترامپ درباره افغانستان انتقاد کرده و آنها را "مبهم" خوانده است. او گفت که طرح افغانستان ترامپ دیرهنگام و فاقد جزئیاتی است که نیروها و مردم آمریکا حقشان است که بدانند.

به گفته جک رید، وزیر دفاع آمریکا دو ماه پیش به قانونگذاران گفته بود که هیچ استراتژی درباره افغانستان وجود ندارد. او گفت، تاخیرهای مکرر و پیام‌های مغشوش ترامپ درباره تعهد آمریکا به افغانستان به اعتبار آمریکا لطمه زده است. این سناتور دموکرات همچنین گفت که ترامپ باید از دیپلماسی آمریکا بیش از الان استفاده کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار