لزوم اجرای طرح آرام سازی ترافیک بجای افزایش سرعت گیرها

معاون عمرانی شهرداری زرین شهر گفت: آرام سازی ترافیک، مجموعه ای از استراتژی هایی است که توسط برنامه ریزان شهری و مهندسان ترافیک به منظور کاهش سرعت ترافیک باتعریف عام استفاده می شود و نتیجه مستقیم این امر افزایش ایمنی ترافیک است.

ایمنا:معاون عمرانی شهرداری زرین شهر گفت: آرام سازی ترافیک، مجموعه ای از استراتژی هایی است که توسط برنامه ریزان شهری و مهندسان ترافیک به منظور کاهش سرعت ترافیک باتعریف عام استفاده می شود و نتیجه مستقیم این امر افزایش ایمنی ترافیک است.
دهقان در نشست شورای ترافیک شهرستان لنجان اظهار کرد: سه عامل جاده، خودرو و انسان در بروز تصادفات جاده ای دخیل هستند که هنوز اتفاق نظری در رابطه با اینکه سهم کدام بیشتر است صورت نگرفته است.
وی افزود: معمولا دوبانده کردن راه ها، درنظرگرفتن نورکافی، استفاده از علائم راهنمایی و رانندگی و نصب تابلوها و علائم خطر از مهم ترین عواملی است که کاهش تصادفات جاده ای را رقم می زند.
معاون عمرانی شهرداری زرین شهر تصریح کرد: اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز و خطرساز و همچنین شناسایی آن ها از دیگر نکات مهمی است که می تواند سهم راه ها در تصادفات جاده ای را کاهش دهد از سوی دیگر ایجاد روگذرها و زیرگذرها و همچنین دوربرگردان هایی که متناسب با جاده باشند می توانند در کاهش تصادفات جاده ای و شهری موثر باشند.
وی ادامه داد: باید توجه داشت افزایش تعداد تصادفات در معابر شهری و تبعات پس از آن، شامل هزینه های گزاف ناشی از تصادفات، مشکلات روحی و روانی و موارد دیگری که در آینده قابل جبران نیست، لزوم ایمن سازی معابر و حفظ سلامت و ایمنی کاربران استفاده کننده از آن را بسیار با اهمیت کرده است .
دهقان اضافه کرد: آرام سازی ترافیک، مجموعه ای از استراتژی هایی است که توسط برنامه ریزان شهری و مهندسان ترافیک به منظور کاهش سرعت ترافیک باتعریف عام استفاده می شود و نتیجه مستقیم این امر افزایش ایمنی ترافیک است.
وی عنوان کرد: از آثار جانبی مهم آرام سازی ترافیک می توان به کاهش سروصدا و آلودگی هوا اشاره کرد از سوی دیگر حضور بی رویه اتومبیل در خیابان ها و کوچه های محلی سبب شد تا برخی رانندگان بدون توجه به حضور افراد پیاده با سرعت در محلات عبور کنند و خیابان ها و کوچه های محلی که حیاط دوم ساکنین و مکانی برای حضور پذیری و شکل گیری تعاملات اجتماعی آنان بود را مورد هجوم قرار دهند.
معاون عمرانی شهرداری زرین شهربیان کرد: باید گفت در وقوع هر تصادف، سرعت وسایل نقلیه به عنوان یکی از مهم ترین عوامل بروز تصادفات منجر به جرح یا فوت به شمار می آیدو آمارها نشان می دهد سی تا چهل درصد کشته ها یا مجروحان در اثر عامل سرعت دچار سانحه شده اند و مهم ترین مشکل سرعت زیاد، افزایش فواصل تصمیم گیری و توقف است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از راههای اصلی در جهت ایمن سازی و افزایش سطح ایمنی در معابر یا جاده ها آرام سازی است که امروزه در بسیاری از کشورهای جهان، تلاش های گسترده ای در امرکنترل و کاهش سرعت و حجم وسایل نقلیه در حال انجام است.
دهقان با اشاره به لزوم آرام سازی ترافیک شهری با مشارکت مردم بجای افزایش سرعتکاه ها، اذعان کرد: خوشبختانه در سال های گذشته اقدامات ارزشمندی از سوی شهرداری زرین شهر برای مناسب سازی معابر صورت گرفته است و نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی، خط کشی عابر پیاده و نصب سرعت گیر از فاکتورهایی است که در طرح آرام سازی ترافیک و ایمن سازی معابر شهری گنجانده شده است اما با توجه به فرهنگ بالای مردم زرین شهر، اجرای طرح آرام سازی ترافیک با انجام اقدامات فرهنگی وآموزشی، به جای نصب سرعتکاه ها می تواند بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر رفع کند.
وی یاداور شد: در حوزه حمل ونقل و ترافیک شهری شهرداری زرین شهر اقدام به انجام مطالعات و طراحی کمربندی شمال شرق و شمال غرب زرین شهر، مطالعات و طراحی محورزرین شهر، سفید دشت، تقاطع غیر همسطح ورودی شهرک حمل ونقل زرین شهر، احداث میدان شهید ملکی و محوراتصال آن به محور شهرکرد- اصفهان، احداث میدان پردیس، احداث فاز دوم خیابان ۲۵ متری قلعه قاسم، احداث ادامه خیابان فردوسی، توسعه و آسفالت معابر اصلی و فرعی شهر نمود تا تسهیل در عبورومرور وسایط نقلیه در این شهر به خوبی رقم بخورد .
معاون عمرانی شهرداری زرین شهر با اشاره به تردد بیش از ۲ هزار کامیون در ۱۲ ساعت کاری از بلوار علامه طباطبایی زرین شهر، متذکر شد: یکی از مشکلات و آسیب‌هایی که ورود ماشین‌های سنگین به شهر ایجاد می‌کنند، بروز ترافیک، ایجاد سر و صداهای گوشخراش و نا به هنجار، تخریب محیط زیست، ایجاد آلودگی و در نتیجه سلب آرامش و آسایش شهروندان است بنابر این احداث این کمربندی می‌تواند مشکلات متعدد تردد خودروهای سنگین را مرتفع ساخته و ایمنی بیشتر را برای مسافران رقم بزند.
وی تصریح کرد: باتوجه به اجرای زیرساخت ها و طرح های توسعه شهری طی سالهای اخیر و با وجود مشکلات مهمی از قبیل میزان ترافیک بالا، عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین از محورهای اصلی زرین شهر، افزایش تصادفات، کاهش سطح خدمات معابر شهری و بروز آلودگی هوا درشهر، شهرداری زرین شهر لزوم احداث کمربندی از بلوار توحید زرین شهر به سمت میدان وحدت ورنامخواست به طول بیش از ۴ کیلومتر را در دستور کار خود قرار دهد.
دهقان اضافه کرد: از این جهت مطالعات اولیه این پروژه در دستور کار قرار گرفت و۶ طرح پیشنهادی از سوی مشاور طرح به مجموعه شهرداری ارائه گردید که در نهایت با تعامل با شهرداری‌های زرین‌شهر، چمگردان، ورنامخواست و سده لنجان بهترین مسیر پیشنهادی انتخاب گردید و برای تایید نهایی به شورای ترافیک تسلیم شد.
وی در پایان گفت: مطالعات و طراحی کمربندی زرین شهر_ سفید دشت با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال انجام شد و امیدواریم با اجرای این پروژه برگ زرین دیگری در کارنامه شهرداری زرین شهر به ثبت رسیده و کام شهروندان را شیرین کند

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار