رکوردزنی حراج‌ سراسری بازار کتاب اصفهان

« تعداد کمتر، تنوع بیشتر» حراج‌های بازار اصفهان از 21 تا 27 مرداد با همین دو واژه تعریف می‌شوند. زیرا تعداد حراجی‌های سطح شهر در هفته‌ چهارم مرداد کمتر از هفته‌ سوم بود ولی تنوع بالاتری داشتند و شامل مشاغل بیشتری می‌شدند. آدیداس بازهم طولانی‌ترین حراجی این هفته را به خود اختصاص داد.

اصفهان زیبا: « تعداد کمتر، تنوع بیشتر» حراج‌های بازار اصفهان از 21 تا 27 مرداد با همین دو واژه تعریف می‌شوند. زیرا تعداد حراجی‌های سطح شهر در هفته‌ چهارم مرداد کمتر از هفته‌ سوم بود ولی تنوع بالاتری داشتند و شامل مشاغل بیشتری می‌شدند. آدیداس بازهم طولانی‌ترین حراجی این هفته را به خود اختصاص داد. درکنار آن سراسری‌ترین حراج اصفهان را بازار کتاب داشت. کم‌رونق‌ترین روز‌های سال برای کتاب‌فروشان، مرداد‌ است به همین دلیل با طراحی حراج‌ می‌خواهند بر رکود غلبه کنند. همچنین در طول چهارمین هفته از مرداد حراجی‌های متفاوتـــی بین 10 تا 80 درصد در فست فود‌ها، مراکز آموزشی و فرهنگی و حتی آتلیه‌ها وجود داشت که به صورت کامل بررسی خواهند شد.

پوشاک
بازار پوشاک این هفته نیز بیشترین تعداد حراجی یعنی 45 درصد را به خود اختصاص داده‌ بود؛ با این حال شاهد کاهش 10 درصدی میزان تخفیف‌ها نسبت به هفته‌ گذشته بودیم. بزرگ‌ترین حراجی این هفته‌ پوشاک متعلق به مزون دوخت و دوز منصوریان بود که 50 درصد کاهش قیمت بر روی اجناس خود از 24 مرداد به مدت یک هفته، به علت تغییر دکور اعمال کرد. پس از آن باید به پوشاک شاک اشاره کرده که تعداد محدودی از لباس‌های مجلسی و ترک خود را به حراج گذاشته بود که رنج قیمت آنها را بین 19 الی 55هزارتومان تعیین شده است. سومین فروشگاهی که اجناس خود را به حراج گذاشت، برند کیف رو کفش اکو بود؛ اکو 50 درصد تخفیف بر روی کالا‌های مارک خود قرار داد که تاریخ پایان این حراجی مشخص نیست. دیگر حراج‌های بازار پوشاک اصفهان متعلق به فروشگاه پولو است که حراج 30 درصدی پایان فصل لباس‌های مردانه و زنانه‌خود را شروع کرد. پولو نیز مانند اکو زمان دقیقی برای این حراج معلوم نکرده‌است. کمترین حراجی این هفته بازار پوشاک اصفهان نیز متعلق به مزون شی‌گل است که لباس‌های تک سایز خود را تا 30 مرداد به حراج گذاشت ولی درصد تخفیف مشخصی برای آنها اعلام نکرد. اما جین وست و بالینو که هفته‌ گذشته حراج 70 درصدی خود را آغاز کرده‌ بودند، چند روز پیش طرح‌های جدیدی برای حراج خود تعیین کردند؛ به این صورت که با خرید از فروشگاه جین‌وست در روزها‌ی پنجشنبه وجمعه علاوه برتخفیف 70 درصدی، 10 درصد از قیمت کل را نیز به خریداران هدیه می‌دهند. همچنین طرح تخفیفی دیگری با این مضمون که «با هر 200 هزارتومان خرید از حراج 70 درصدی، 100 هزار تومان نیز به صورت رایگان از سایت خرید کنید! » البته این طرح فقط ویژه اعضای این فروشگاه مارک است. در ادامه چرم مشهد به حراج کیف و کفش خود تا 50 درصد تخفیف ادامه داد و پایان مدت زمان این کاهش قیمت را نیز 13 شهریوراعلام کرد. برند بادی اسپینر نیز با 50 درصد تخفیف بر روی اجناس خود، حراج پایان فصل خود را دوهفته‌ای کرد. فروشگاه مکنو نیز به عنوان محلی برای خرید پوشاک کلاسیک آقایان به کاهش قیمت خود ادامه داد؛ اما درصد آن را بر روی بعضی کالا‌ها کاهش داد و تخفیف خود را بین 20 تا 50 درصد قرار داده است. در انتها برند آدیداس با 25 درصد تخفیف، آخرین فروشگاهی محسوب می‌شود که وارد تخفیفات بازار پوشاک شد و همان طور که قبلا اشاره شد آدیداس تا آخر شهریور نیز این حراجی را دارد.

رستوران
18 درصد از حراج‌های بازار اصفهان در هفته‌ چهارم مرداد مربوط به رستوران‌ها و فست‌فودی‌های سطح شهر است. اما نسبت به دو هفته‌ گذشته کمتر شده‌است. فست فود 222 چراغ حراج‌های این هفته را روشن کرد و به دلیل شروع کار مدیریت جدید در روز سه‌شنبه، 20 درصد تخفیف برای سفارشات داخل سالن خود قرار داد. پس از آن باید به رستوران و غذا خوری حنا خانم اشاره کرد که غذا‌های خود را 10 درصد ارزان‌تر به فروش می رساند که پایان مدت این طرح تخفیفی مشخص نیست. فست‌فود آرسا نیز سومین محلی بود که بر روی ساندویچ‌های خود کاهش قیمت را اعمال کرد. البته باید به این نکته اشاره کرد که آرسا عنوان کمترین حراج هفته را کسب می‌کند؛ زیرا 10 درصد تخفیف فقط شامل اعضای کانال تلگرام آن می‌شود و عموم، حق استفاده از آن را ندارند.

فروشگاه های موبایل و لوازم جانبی
فروشگاه‌های موبایل و لوازم جانبی نیز حدود 13 درصد از حراج‌های اصفهان از 21 تا 27 مرداد را شامل می‌شدند. فروشگاه پارس مموری شروع کننده این حراجی بود که در هر دو شعبه‌ خود بعضی از کالاها را با تخفیف بین 10 الی 60 درصد به فروش رساند. اما این تخفیف نیز فقط شامل حال اعضای کانال تلگرام پارس مموری می‌شود. پس از پارس‌مموری باید به فروشگاه اصفهان‌نوین اشاره کرد. این فروشگاه ابتدا به دلیل افتتاحیه لوازم جانبی موبایل، تبلت، فلش و مموری را با تخفیفی به عنوان« با هر خرید بالای 30هزار تومان، یک ساعت مچی دیجیتال یا رابط otgهدیه بگیرید» شروع کرد. اما در اواخر هفته بود که این تخفیف خود را تغییر داد و اعلام کرد که با خرید بالای 50 هزار تومان یک رابط otgهدیه بگیرد.

سایر فروشگاه‌ها
سهم سایر فروشگاه‌های اصفهان در حراجی‌های هفته‌ گذشته 22 درصد بود که قوی‌ترین و بیشترین حراجی‌ها نیز به همین بخش رسید. بزرگ ترین حراجی این دسته در بازار کتاب بود که با آغاز طرح تابستانه، 20 تا 25 درصد تخفیف بر روی هر کتابی اعمال کردند. شاید در ابتدا این تخفیف چندان زیاد به چشم نیاید؛ اما این کاهش 20 تا 25 درصدی قیمت کتاب، یه طرح تقریبا سراسری در بازار کتاب اصفهان بود که حدود صد کتاب فروشی و انتشاراتی، عضو آن بودند. مجتمع فنی سفیر دانش نیز 80 درصد تخفیف برای ثبت نام کلاس‌های آموزش ساخت کلیپ عکـــس، فیلم و صداگذاری خود قرار داد که 80 درصد تخفیف بیشترین درصد این هفته است. ضمن‌ اینکه ریفلیم گالری اجناس خود را با تخفیف 40 تا 50 درصدی ویژه تابستان، به فروش می‌رسانید. آتلیه فیلم و عکس سرنا نیز از جمله فروشگاه‌هایی بود که خدمات خود را به مناسبت نزدیک شدن اعیاد غدیر و قربان، با 50 درصد تخفیف به همراه انواع اشانتیون ارائه می‌کند. البته پایان مدت این طرح آتلیه سرنا مشخص نیست؛ اما انتظار می‌رود که تا اواخر تابستان ادامه داشته باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار