تلخ‌کامی اصفهانی‌ها

دو تیم اصفهانی هفته پنجم لیگ را با اندوخته اندک دو امتیازی به پایان رساندند. تساوی برابر حریفانی از شمال و جنوب ایران حاصل تلاش سپاهان و ذوب‌آهن در شامگاه سه‌شنبه بود.

امیرحسین احتشامی- اصفهان امروز : دو تیم اصفهانی هفته پنجم لیگ را با اندوخته اندک دو امتیازی به پایان رساندند. تساوی برابر حریفانی از شمال و جنوب ایران حاصل تلاش سپاهان و ذوب‌آهن در شامگاه سه‌شنبه بود. از زاویه دیگر که چندان هم بیراه نیست می‌توان گفت دو تیم لیگ برتری نصف جهان چهار امتیاز را به باد دادند تا از دو میدان حساس با تقسیم امتیاز با سپیدرود رشت و نفت آبادان خارج شوند. سپاهان و ذوب‌آهن در پایان هفته پنجم 6 امتیاز در جیب‌دارند و 9 امتیاز ازدست‌داده‌اند که چنین شرایطی را نمی‌توان خوب توصیف کرد بلکه باید اعتراف کرد چرخ هفته‌های ابتدایی لیگ هفدهم چندان بر وفق مراد این دو تیم نچرخیده است. هفته‌هایی سرنوشت‌ساز که در گذرگاه‌های دشوار امتیازهای ازدست‌رفته خودش را به‌وضوح نشان می‌دهد. فصل پیش همین حراج امتیاز گریبان سپاهان و ذوب‌آهن را گرفت و هرچند دو تیم به رتبه‌های چهارم و پنجم جدول بسنده کردند. رتبه‌هایی که هیچ حاصلی برای آنها نداشت و دو تیم را از رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باز داشت.

سپاهان ناکام بزرگ بازی‌های خانگی

تیم فوتبال سپاهان تاکنون که پنج هفته از لیگ سپری‌شده است در 3 بازی میزبان بوده و از این بازی‌های خانگی تنها 3 امتیاز به جیب زده‌اند. آماری به‌شدت مأیوس‌کننده که اگر در هفته‌های آینده اصلاح نشود پیامدهایی نگران‌کننده‌ای به دنبال خواهد داشت. سایپا، پارس جنوبی جم و سپیدرود رشت تیم‌هایی به شمار می‌روند که طلایی پوشان اصفهانی را در خانه متوقف کرده‌اند. تیم‌هایی که چندان هم سرشناس و قدرتمند به‌حساب نمی‌آیند به‌ویژه پارس جنوبی و سپیدرود رشت که در فصل جاری نخستین تجربه لیگ برتری خودشان را سپری می‌کنند. اما سه‌شنبه‌شب شاگردان کرانچار میزبان تیم باریشه و قدیمی خطه گیلان یعنی سپیدرود رشت بودند. تیمی که فصل پیش با کسب عنوان دومی در لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود کرد. سپیدرودی‌ها پیش از رویارویی با سپاهان از چهار بازی پیشین تنها 3 امتیاز دشت کرده بودند و برای فرار از انتهای جدول به حداقل امتیاز دیدار با سپاهان نیاز داشتند. آرایشی که نظر محمدی در بازی با نماینده اصفهان هم در نظر گرفته بود به‌وضوح نیت تیم شمالی را برای یک بازی کاملاً تدافعی نشان می‌داد. از آن‌طرف شاگردان کرانچار سرمست از برد ذوب‌آهن در دربی اصفهان با ترکیب کاملاً هجومی به میدان آمدند. سپاهانی که حمایت 10 هزار هوادار دوآتشه را هم در کنار خودشان می‌دیدند هر چه به دروازه حسینی تاختند با دربسته روبرو شدند. دروازه‌بان چالاک سپیدرود در زمان‌هایی که دفاع تیمش را برابر حملات میزبان ناتوان می‌دید خود وارد عمل می‌شد تا از فروپاشی دروازه سپیدرود جلوگیری کند. حمله‌وران سپاهان همچون ساسان انصاری و مهرداد محمدی که در نیمه دوم جلال‌الدین علیمحدی را هم در کنار خودشان می‌دیدند هر چه کردند نتوانستند توپ را به تور دروازه میزبان بدوزند. حتی به میدان آمدن مروان حسین عراقی که گفته می‌شود گلزن قهاری است هم کمک چندانی به تیم اصفهانی نکرد تا سپیدرودی‌ها فاتحانه ورزشگاه نقش‌جهان را ترک کنند و البته سپاهانی‌ها مغموم از استادیوم خانگی خارج شوند.

ذوب‌آهن با برد فاصله‌ای نداشت

تیم فوتبال ذوب‌آهن سه‌شنبه تنها چند ثانیه به دشت یک برد شیرین فاصله داشت اما ضربه سنگین از راه دور سزار مهاجم برزیلی میزبان همه‌چیز را برای شاگردان امیر قلعه‌نویی تیره‌وتار کرد. ذوبی‌ها که هنوز شکست در دربی اصفهان را فراموش نکرده بودند در حالی برابر نفت به میدان رفتند که بزرگترین مشکل آنها نه مبارزه با حریف بلکه مقابله با گرمای 50 درجه شهرآبادان محسوب می‌شد. شرجی بودن هوا هم مزید علت شده بود تا ذوبی‌ها در جبهه‌های گوناگونی وارد نبرد شوند. اما همه این موانع ایذایی هم مانع نشد تا ذوبی‌ها رسیدن به دروازه میزبان را فراموش کنند. در دقیقه 38 مرتضی تبریزی در موقعیت تک‌به‌تک با خطای ناصر سالاری گلر نفتی‌ها سرنگون شد تا رجب‌زاده با استفاده از ضربه پنالتی به‌دست‌آمده میهمان را یک‌بر صفر پیش بیندازد. در نیمه دوم هم شاگردان قلعه‌نویی به همان یک گل اکتفا نکردند و به حملات دامنه‌دار خودشان بروی دروازه میزبان ادامه دادند تا این‌که مدافع پیش‌تاخته ذوبی‌ها یعنی احسان درخشان مهر با ضربه سر دومین گل بازی را به سود میهمان به ثمر رساند و تیمش را دو بر صفر پیش انداخت. این برتری نویدبخش پیروزی تیم اصفهانی در جهنم آبادان به‌حساب می‌آمد و به نظر می‌رسید تیم اصفهانی با دست‌پر راهی خانه خواهد شد اما یک بازیکن برزیلی ناشناخته به نام آگستو سزار همه رشته‌های امیر قلعه‌نویی را پنبه کرد. سزار در دقیقه 78 اختلاف را یک گل کم کرد تا ذوبی‌ها خطر از دست دادن این برتری شکننده را بیشتر احساس کنند. درحالی‌که بازی به دقیقه 93 رسیده و ذوبی‌ها خودشان را برای شنیدن سوت پایانی بازی و دشت 3 امتیازی آماده کرده بودند سزار با یک شوت از را دور غیرقابل‌مهار رشید مظاهری را تسلیم کرد تا تیم اصفهانی به تقسیم امتیاز با میزبان رضایت دهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار