آغاز فعالیت رسمی دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان

صبح روز چهارشنبه 1 شهریورماه در آیین آغاز به کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان، مراسم تحلیف و سوگند خوانی اعضای منتخب شورا برگزار شد.

مینا عباسپور- اصفهان امروز: صبح روز چهارشنبه 1 شهریورماه در آیین آغاز به کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان، مراسم تحلیف و سوگند خوانی اعضای منتخب شورا برگزار شد. در این مراسم فتح‌الله معین که تا پیش‌ازاین سرپرست موقت شورا بود، تنها کسی بود که به‌عنوان کاندیدای ریاست شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام آمادگی کرد و پس از رأی‌گیری میان منتخبان، او با 13 رأی موافق به ریاست این شورا انتخاب شد. همچنین علیرضا نصر اصفهانی نیز با ۱۳ رأی به‌عنوان نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان برگزیده و احمدرضا زندآور با کسب همین تعداد رأی به‌عنوان خزانه‌دار شورا منصوب شدند. فریده روشن و مهدی مقدری نیز کاندیداهای پست منشی اول و دوم بودند که هر دو با کسب بیشترین آرا برای این دو پست انتخاب شدند. در این مراسم سوگندنامه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان توسط احمد برشان منتخب مردم در این دوره قرائت شد.

متن سوگندنامه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

من در برابر کلام‌الله مجید به خداوند متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه‌بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که در حفظ امانت و انجام هرچه بهتر وظایفم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشورم را در چارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه موارد، زمینه‌های عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادام که در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت و آبادانی کشور و حوزه انتخابیه خود اهتمام نمایم.

ایجاد شوراها حاکی از اهمیت جمهوری اسلامی به مجموعه دیدگاه‌هاست

پس از برگزاری مراسم تحلیف و انتخابات هیئت‌رئیسه شورا، فرماندار اصفهان با تبریک آغاز رسمی فعالیت شورای شهر هم‌زمان با آغاز دولت دوازدهم اظهار کرد: اصل ایجاد شوراها رانشان دهنده اهتمام جمهوری اسلامی به مجموعه دیدگاه‌ها در اداره امور دانست. احمدرضا رضوانی افزود: در ۲۹ اردیبهشت‌ماه شهرستان اصفهان شاهد برگزاری ۳ انتخابات باشکوه بود که از ۲۵ اسفند ۹۵ انتخابات شوراهای شهر و روستا شکل گرفت و در تاریخ ۲۹ اسفند هیئت اجرایی آن تشکیل شد. وی بیان کرد: تعداد کل داوطلبان ثبت‌نام‌شده ۸۴۷ نفر شامل ۷۱۹ مرد و ۱۲۸ زن بودند و جلساتی طولانی برای بررسی صلاحیت‌ها طول کشید و تمامی این‌ها باعث شد تا بعد از انصراف و بررسی صلاحیت‌ها ۶۳۹ نفر مورد رقابت قرار گیرند که از این تعداد ۱۳ نفر مورد اقبال عمومی مردم شهیدپرور اصفهان قرار گرفتند. فرماندار اصفهان اضافه کرد: در ایام انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر ۶۹۲ شعبه اخذ رأی در شهر اصفهان دایر و در شهرستان اصفهان تعداد ۹۶۴ شعبه اخذ رأی دایر شده بود. وی خاطرنشان کرد: درزمینه انتخابات همه نهادها و ارگان‌ها همراهی کردند که از هیئت نظارت بر شهرستان و استان، نیروی انتظامی، استاندار و معاونان، نمایندگان مجلس، دادگستری، وزارت اطلاعات و سایر افراد تشکر می‌کنم. رضوانی افزود: برای اعضای شورای شهر اصفهان آرزوی سلامتی دارم و جا دارد از اعضای شورای شهر اصفهان در دوره چهارم به دلیل زحماتشان و همچنین از شهردار اصفهان تشکر کنم. وی اصل ایجاد شوراها رانشان دهنده اهتمام جمهوری اسلامی به مجموعه دیدگاه‌ها در اداره امور دانست و یادآور شد: در دوره چهارم شورای شهر شاهد احداث تعداد زیادی از پروژه‌های شهری نظیر میدان استقلال، پروژه اشکاوند و تعداد دیگری از پروژه‌های شهری بودیم. فرماندار اصفهان با اشاره به اصل ۱۰۰ قانون اساسی، گفت: اصل ایجاد شوراها نشان‌دهنده نظام اسلامی به استفاده از مجموعه متنوع فکرها مشورت‌ها و دیدگاه‌های مختلف در امور کشور است و این نقطه مقابل نظام‌های استبدادی است. وی تأکید کرد: یقیناً صداقت، پاک دستی، وحدت، شجاعت، استفاده از تجارب گذشته همراه با تعامل با مردم و مسئولان موجب پیشرفت و موفقیت شورا خواهد بود. رضوانی تصریح کرد: باید از نگاه‌های فردگرایی، جناحی و قوم‌گرایی پرهیز کرد و با شناختی که از اعضای شورا دارم امیدواریم در این راه موفق باشند و توفیق و موفقیت شوراها در اداره امور کشور سرمایه‌ای را به نام اعتماد عمومی افزایش می‌دهد و این اعتماد زمینه‌ساز حضور گسترده و بانشاط مردم در اداره امور و انتخاب‌های آینده است. رضوانی بابیان اینکه باید از دیدگاه‌های مردم استفاده کرد گفت: باید به دیدگاهی که باعث انتخاب این اعضا شده استفاده کرد و نباید از مردم استفاده ابزاری داشت.

با همه وجود به سوگند خود پایبندیم

در ادامه رئیس جدید شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: در طول این دوره نشان خواهیم داد که با همه وجود به سوگندی که خوردیم پایبند خواهیم بود و امید است شورای شهر منشأ خیروبرکت در شهر باشد. فتح‌الله معین در آیین آغاز به کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با سپاس گذاری از اعتمادی که به او شده است گفت: فرماندار اصفهان برای برگزاری انتخابات علاوه بر تحمل سختی‌ها و تحمل مشکلات خانوادگی با گشاده‌رویی هم با ما برخورد کردند و ایشان از سابقون در انقلاب هستند که وجود ایشان در سمت فرمانداری برای ما مایه افتخار است. رئیس شورای شهر اصفهان ادامه داد: عزیزانی که به سمت‌های شورای شهر انتخاب شدند در مدتی که قانوناً وظیفه‌ای به لحاظ قانونی نداشتند با مدیران بخش‌های مختلف شهرداری جلسات متعددی درباره وضعیت فعلی شهر اصفهان داشتند تا نیازها و اولویت‌های شهر احصا شود. معین بیان کرد: این پیش‌زمینه‌ای شد تا با آمادگی کامل وارد شورای شهر شوند و این نشان از شورایی فعال، پویا و زنده است. وی با اشاره به اینکه این اعضا عقاید خود را به‌خوبی ابراز می‌کردند گفت: این یعنی شورا، شورایی سرزنده است. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتخاب هیئت‌رئیسه شورای پنجم شهر اصفهان گفت: چنین انتخاباتی بی‌نظیر است و وحدت در بین اعضا در این انتخابات نشان داده شد، شورای شهر هم سربلندی شورای شهر و خدمت بیشتر را باید مدنظر داشته باشد و در طول این دوره نشان خواهیم داد که با همه وجود به سوگندی که خوردیم پایبند خواهیم بود و امید است شورای شهر منشأ خیرات باشد.

آبادی اصفهان باارزش‌های افزوده

در ادامه نایب‌رئیس جدید شورای شهر اصفهان گفت: تلاش می‌کنیم با همراهی مردم و مس‍ولان بتوانیم اصفهان عزیز، سربلند و زیبا باارزش‌های افزوده بیشتر بسازیم. علیرضا نصر اصفهانی اظهار کرد: امیدواریم خداوند به همه ما توفیق دهد که در دوره کوتاه چهار ساله شورای شهر، مأموریت‌ها و مسئولیت‌ها را به نحو مطلوب به انجام برسانیم. وی افزود: از متصدیان برگزاری انتخابات شورا تشکر می‌کنم و پس‌ازاین جلسه با حضور در گلستان شهدای اصفهان با آرمان‌های شهدا و امام امت(ره) تجدید بیعت می‌کنیم تا به همراهی مردم و مسئولان بتوانیم اصفهان عزیز، سربلند و زیبا باارزش‌های افزوده بیشتر بسازیم.

انتخاب رسمی شهردار اصفهان به 4 شهریور موکول شد

اما پس از انتخابات رسمی اعضای هیئت‌رئیسه و درحالی‌که دو روز گذشته از انتخاب قدرت الله نوروزی به‌عنوان شهردار جدید اصفهان خبر داده‌شده بود، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد: مطابق قوانین، نخستین دستور کار دور جدید شورای اسلامی شهر اصفهان انتخاب شهردار است که به‌طور رسمی برای افرادی که برای شهردار مشخص‌شده‌اند رأی‌گیری صورت گرفته و شهردار اصفهان روز شنبه 4 شهریورماه رسماً انتخاب می‌شود. فتح‌الله معین با اشاره به آغاز به کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه مقررات شورای اسلامی شهر، چگونگی برگزاری جلسات این شورا باید از 48 ساعت قبل از برگزاری به اعضای آن اعلام شود و به دلیل آنکه 48 ساعت آینده منجر به‌روز جمعه می‌شود، نخستین جلسه دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان روز شنبه 4 شهریورماه برگزار می‌شود. وی افزود: مطابق قوانین، نخستین دستور کار دور جدید شورای اسلامی شهر اصفهان انتخاب شهردار است که به‌طور رسمی برای افرادی که برای شهردار مشخص‌شده‌اند رأی‌گیری صورت گرفته و شهردار اصفهان روز شنبه 4 شهریورماه رسماً انتخاب می‌شود.

تعیین سرپرست برای شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تعیین سرپرست برای شهرداری تا زمانی که حکم شهردار از طریق وزارت کشور و وزیر کشور صادر شود نیز در دستور کار نخستین جلسه دوره جدید شورای اسلامی شهر اصفهان است. وی خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت کمیسیون‌های نظارتی مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان، بررسی وضعیت نمایندگان شورا در کمیسیون‌های ماده 100 و تشکیل کمیسیون‌های دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان ازجمله موارد دیگری است که در دستور کار نخستین جلسات شورا قرار خواهد داشت. معین بیان داشت: لوایحی که از دوره قبلی شورای اسلامی شهر اصفهان به کمیسیون‌ها ارجاع داده‌شده باشند دیگر در دستور کار شورای دوره جدید نخواهد بود اما لوایحی که نیازمند ارسال به کمیسیون‌ها باشد بعد از تشکیل کمیسیون‌ها در جلسات اولیه شورا مطرح خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار