فروش لوازم‌خانگی با گارانتی تقلبی در فروشگاه های غیر مجاز

بازار لوازم‌خانگی یکی از بازارهای رکود زده طی سال‌های اخیر است، بازاری که مردم به‌جز در موارد ضروری مانند خرید جهیزیه به سمت آن نمی‌روند و این روزها به‌شدت بدون مشتری باقی‌مانده است؛ اما در این میان شاهد عرضه برخی از برندهای ناشناس لوازم‌خانگی باقیمت‌های بسیار ارزان هستیم، که بیننده در نگاه نخست نمی‌داند چرا با چنین ارزانی قیمتی مواجه شده است و واقعاً نمی‌داند می‌تواند به کیفیت کالا مطمئن باشد یا نه؟

مهناز احمدی - اصفهان امروز : بازار لوازم‌خانگی یکی از بازارهای رکود زده طی سال‌های اخیر است، بازاری که مردم به‌جز در موارد ضروری مانند خرید جهیزیه به سمت آن نمی‌روند و این روزها به‌شدت بدون مشتری باقی‌مانده است؛ اما در این میان شاهد عرضه برخی از برندهای ناشناس لوازم‌خانگی باقیمت‌های بسیار ارزان هستیم، که بیننده در نگاه نخست نمی‌داند چرا با چنین ارزانی قیمتی مواجه شده است و واقعاً نمی‌داند می‌تواند به کیفیت کالا مطمئن باشد یا نه؟
خریداران به نشان استاندارد لوازم‌خانگی توجه کنند
چندی پیش مدیرکل اسـتاندارد اسـتان تهـران به خریداران لوازم‌خانگی هشدار داد که در موقع خرید حتماً به اعتبار برند توجه کنند و اینکه در حال حاضر ممکن است در برخی از فروشگاه‌ها برندهای غیراستاندارد لوازم‌خانگی باقیمتی وسوسه کننده وجود داشته باشند که این مهم هوشیاری خریداران را می‌طلبد. به گزارش ایسنا، مسلم بیات، از توقیف لوازم‌خانگی غیراستاندارد در تهران خبر داد و بیان کرد: یخچال فریزر« GREEN HOUSE»، اجاق‌گاز «LAMBSTER »، اجاق‌گاز خانگی و آبگرمکن گازسوز «کامیاب» غیراستاندارد هستند و بازرسان استاندارد در جریان بازرسی‌های اخیر خود ، از واحدهای تولیدی لوازم‌خانگی اجاق‌گاز بانام تجارتی« LAMBSTER » را به علت جعل نشان استاندارد، توقیف کردند. در استان اصفهان نیز در برخی از فروشگاه‌ها شاهد فروش لوازم‌خانگی با بندهای ارزان‌قیمت هستیم که گاهی خریداران به دلیل کمبود نقدینگی به خرید آنها روی می‌آورند. رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی اصفهان در این خصوص به خبرنگار اصفهان امروز گفت: در تمام فروشگاه‌های لوازم‌خانگی موجود در سطح شهر اصفهان کمتر مورد تخلفی در خصوص عرضه لوازم‌خانگی غیراستاندارد دیده می‌شود و برندهای ارزان‌قیمت معمولاً محصول کشور ترکیه یا چین هستند، ولی این ارزانی به معنای غیراستاندارد بودن آنها نیست.
لوازم‌خانگی دارای كارت گارانتی بدون اعتبار تقلبی هستند
اکبر محمدی اذعان داشت: شاید در برخی از فروشگاه‌های زیر پله‌ای که تحت نظارت اتحادیه نیستند، برندهای غیراستاندارد لوازم‌خانگی عرضه شود، اما این شهروندان هستند که باید هوشیار باشند و برای خرید خود به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنند. وی ادامه داد: عرضه لوازم‌خانگی پایین‌تر از قیمت مصوب، جرم محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد؛ اما بعضاً در برخی از فروشگاه‌های زیر پله‌ای که صاحبان آنها به لحاظ کمبود نقدینگی در مضیقه هستند این ماجرا دیده‌شده و مسلماً برای فروشنده تخلف محسوب شده و مجازات دارد. رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی اصفهان با اشاره به اینکه برخی از لوازم‌خانگی دارای كارت گارانتی بدون اعتبار تقلبی هستند، عنوان کرد: نظارت بر عرضه محصولات لوازم‌خانگی بر عهده كمیسیون نظارت اتاق اصناف اصفهان است و خریداران لوازم‌خانگی در صورت مشاهده تخلف باید به اتحادیه اطلاع دهند تا پیگیری‌های لازم صورت بگیرد. محمدی تأکید کرد: برخی از تولیدکنندگان لوازم‌خانگی تقلبی برای جلب اعتماد مشتری اقدام به الصاق کارت گارانتی تقلبی می‌کنند که اخیراً در این خصوص اقدامات لازم انجام‌شده و این کالاها در حال جمع‌آوری از سطح بازار هستند.
واردات غیررسمی لوازم‌خانگی شامل کالاهای غیراستاندارد است
وی یادآور شد: واردات لوازم‌خانگی به دو روش رسمی و غیررسمی انجام می‌شود که گارانتی رسمی توسط شرکت‌های بزرگ و معتبر است و اگر مشتری پس از خرید محصول با مشکلی مواجه شد، به‌طور حتم نمایندگی آن برند، خدماتی را بر اساس آنچه در گارانتی کالا تعریف‌شده ارائه می‌کند، اما درصورتی‌که واردات غیررسمی باشد، پشتوانه‌ای برای آن کالا وجود ندارد و حتی باوجود نصب گارانتی، اگر خریدار با کوچک‌ترین مشکلی مواجه شود، ارائه خدمات بدون هزینه و استفاده از ضمانت‌نامه محصول غیرممکن است. رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی اصفهان
در پایان صحبت‌های خود از متقاضیان خرید لوازم‌خانگی درخواست کرد برای جلوگیری از مواجهه با چنین مشکلاتی برای تهیه کالای موردنیاز خود از فروشگاه‌های معتبر خرید کرده و از فروشنده بخواهند نوع گارانتی و نام شرکت اصلی را در فاکتور درج کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار