تخطي از سرعت مطمئنه يک كشته و يک مجروح برجاي گذاشت

تخطي از سرعت مطمئنه در محور ابوزيدآباد يک كشته و يک مجروح برجاي گذاشت و كمک به نيازمندان بهانه‌اي براي سرقت از افراد كهنسال از جمله اخبار انتظامی اصفهان بوده است

تخطي از سرعت مطمئنه در محور ابوزيدآباد يک كشته و يک مجروح برجاي گذاشت و كمک به نيازمندان بهانه‌اي براي سرقت از افراد كهنسال از جمله اخبار انتظامی اصفهان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رجبعلی مختاری با اشاره به حربه جدید سارقان اظهار داشت: افرادی با ظاهری آراسته در معابر و اماکن عمومی حاضر می‌شوند و پس از شناسایی خانم‌های کهنسال که اموال با ارزش همراه دارند به بهانه کمک کردن به نیازمندان آن‌ها را اغفال و در فرصتی مناسب اموال‌شان را سرقت می‌کنند.

وی افزود: این افراد خود را فردی مذهبی و خیرخواه معرفی کرده و با سخن‌چینی وحفظ ظاهر اعتماد کهنسالان را فراهم می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر در پایان از سالمندان مخصوصاً بانوان خواست: هیچ‌گاه به ظاهر افراد حتی خانم‌ها اعتماد نکنید، سوار خودروی افراد غریبه حتی برای لحظه‌ای نشوید، طلاجات خود را در معرض دید قرار ندهید و در صورت مواجه شدن با اینگونه افراد در نخستین فرصت با پلیس تماس گرفته و حتی‌الامکان شماره پلاک خودروی آن‌ها را یادداشت کنید و ظاهر آن‌ها را بخاطر بسپارید.

*کشف 162 کیلو تریاک در سمیرم

جهانگیر کریمی نیز از کشف 162 کیلو و 920 گرم تریاک و دستگیری چهار سوداگر مرگ توسط مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد و ابراز داشت: تیم مشترکی از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان و شهرستان سمیرم حین کنترل و نظارت بر خودروهای عبوری در محور سمیرم-آباده به یک سواری سمند و پژو که با سرعت بالایی در حال حرکت بودند مشکوک شده و در عملیاتی ضربتی هر دو خودرو را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از سواری سمند مقدار 76 کیلو و 475 گرم تریاک که در صندوق عقب خودرو بود و در بازرسی از پژو 86 کیلو و 445 گرم تریاک که در مخزن گاز به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود کشف شد.

معاون اجتماعی پلیس استان اصفهان بیان داشت: در مجموع مقدار 162 کیلو و 920 گرم تریاک کشف، دو خودروی سواری توقیف و چهار قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

وی خاطر نشان کرد: برخورد با قاچاقچیان مواد افیونی به صورت ویژه در دستور کار نیروی انتظامی است و پلیس هرگز اجازه جولان و سرکشی به آن‌ها نمی‌دهد.

*تخطی از سرعت مطمئنه یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت

کریمی همچنین از معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از برخورد یک دستگاه سواری سمند با دو عابر پیاده در محور ابوزیدآباد و فوت یکی از عابران و مجروحیت دیگر عابر خبر داد و گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک تصادف جاده‌ای در محور ابوزید آباد تیم کنترل تصادفات جاده‌ای پلیس راه کاشان-قم به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه رانندگی سواری سمند با دو عابر 59 و 57 ساله برخورد کرد که یکی از آن‌ها در دم فوت کرد و دیگر عابر مجروح شد.

معاون اجتماعی پلیس استان اصفهان بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده‌ای عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شده است.

وی در پایان از رانندگان خواست با سرعت مجاز و مطمئنه و توجه کامل به جلو و اطراف رانندگی کنید تا شاهد وقوع اینگونه حوادث تلخ جاده‌ای نباشیم.

*کشف 65 هزار نخ سیگار قاچاق در لنجان

غلامرضا افشاری نیز از از کشف 65 هزار نخ سیگارخارجی قاچاق و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد و اذعان داشت: در راستای برخورد با ورود و توزیع کالای قاچاق در شهرستان لنجان طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا پس از هماهنگی با مقام قضائی و توسط مأموران انتظامی شهرستان لنجان برگزار شد.

وی افزود: مأموران حین اجرای طرح و کنترل خودروهای ورودی به شهرستان لنجان به یک سواری پیکان مشکوک و در بازرسی از آن تعداد 65 هزار نخ سیگارخارجی فاقد مدارک گمرکی مربوطه کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان ادامه داد: در این عملیات یک دستگاه سواری پیکان توقیف و یک قاچاقچی دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

وی در پایان با اشاره به اثرات سوء قاچاق کالا بر اقتصاد کشور، به برخورد قانونی نیروی انتظامی با این پدیده شوم تأکید کرد و از استمرار اجرای اینگونه طرح‌ها خبر داد.

*یک انبار خشکبار لو رفت

ستار خسروی همچنین از کشف یک انبار خشکبار خبر داد و بیان داشت: در پی اطلاع کارآگاهان پلیس آگاهی از دپوی مقدار زیادی خشکبار خارجی قاچاق توسط فردی در یکی از انبارهای اطراف شهر اصفهان رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از اطمینان از صحت موضوع و کسب دستور قضائی از محل مورد نظر بازرسی کردند که 248 کیسه گردوی خارجی، 37 کیسه مغز بادام، چهار کیسه مغز فندق و دو کارتن بادام هندی خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی در مجموع به وزن هفت تن و 640 کیلوگرم کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به اینکه ارزش تقریبی محموله کشف شده سه میلیارد ریال برآورد شده، گفت: در این خصوص یک قاچاقچی شناسایی و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه قاچاق کالا خسارات جبران‌ناپذیری به بدنه اقتصادی کشور می‌زند از عموم مردم خواست، هر گونه اخبار و اطلاعات در این خصوص را از طریق تماس با تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار